Electronic Arts prawdopodobnie nie będzie chciało pracować nad kontynuacją Apex Legends, jak zasugerowała firma we wtorek podczas ogłoszenia wyników za drugi kwartał roku obrotowego 2025. Dyrektor generalny EA, Andrew Wilson, w odpowiedzi na pytanie dotyczące potencjalnego „Apex 2.0” podczas telekonferencji powiedział, że druga wersja działającej usługi prawie nigdy nie była tak skuteczna jak pierwsza wersja i utrzymywał, że EA skupia się na dalszym rozwijaniu wspieraj graczy Apex Legends w sezonowych aktualizacjach zawartości.
Apex Legends nie spełnia oczekiwań w drugim kwartale 2024 r
EA podtrzymało swoje Rozmowa o wynikach za II kwartał 2025 r we wtorek odnotował rekordową kwotę rezerwacji netto w tym kwartale na poziomie 2,079 miliarda dolarów (około 17 480 crore rupii). Do dobrych wyników przyczyniły się franczyzy EA Sports, takie jak College Football 25, Madden 25 i EA Sports FC 25. Podczas rozmowy o wynikach kwartalnych dyrektor generalny EA poruszył kwestię tytułu Apex Legends, potwierdzając, że strzelanka nie spełniła oczekiwań w tym kwartale po premierze sezonu 22.
Według Wilsona franczyza wymagała szeroko zakrojonych zmian, aby ponownie zaangażować graczy i pobudzić rozwój usług na żywo. „Po zmianach w konstrukcji Przepustki Bitewnej nie zaobserwowaliśmy wzrostu monetyzacji, jakiego się spodziewaliśmy” – Wilson – powiedział podczas rozmowy telefonicznej o zarobkach.
„W kategorii darmowych FPS stały się jasne dwie rzeczy. Po pierwsze, w konkurencyjnym krajobrazie, w którym marka, silna baza graczy i wysokiej jakości mechanika liczą się bardziej niż kiedykolwiek, Apex okazał się dla nas atrakcyjną franczyzą i niezłomną branżą” – powiedział Wilson.
„Po drugie, aby zapewnić znaczny wzrost i ponowne zaangażowanie, wymagane są duże, systematyczne zmiany. Będziemy w dalszym ciągu koncentrować się na zatrzymywaniu i poszerzaniu treści w służbie naszej globalnej społeczności, pracując nad bardziej znaczącymi, innowacyjnymi zmianami w przyszłości” – dodał.
Apex Legends 2 może nie powstać
Jednakże w Sesja pytań i odpowiedzi podczas rozmowy telefonicznej o zarobkach Wilson wydawał się wykluczyć Apex Legends 2. W odpowiedzi na pytanie o potrzebę wydania „Apex 2.0”, a nie aktualizacji przyrostowej, Wilson powiedział, że celem EA jest dostarczanie aktualizacji sezon po sezonie i kontynuacja aby wprowadzić kreatywne funkcje do istniejącej gry zamiast jej remontu.
„Ale powiedziałbym, że zazwyczaj ponownie widzieliśmy w kontekście gier opartych na usługach na żywo na dużą skalę, że wersja druga prawie nigdy nie była tak skuteczna jak wersja pierwsza” – powiedział Wilson. „Więc tak naprawdę naszym obecnym celem jest zapewnienie, że nadal będziemy wspierać globalną bazę graczy, którą posiadamy, i dostarczać nowe, innowacyjne treści kreatywne sezon po sezonie, a także budować inne rzeczy, ale buduj je w taki sposób, aby gracze nie musieli rezygnować z poczynionego postępu ani inwestycji, które włożyli w istniejący ekosystem” – dodał.
Dyrektor naczelny stwierdził, że nie wierzy w potrzebę „oddzielnego” doświadczenia, aby ponownie zaangażować graczy Apex Legends.
„Za każdym razem, gdy wzywamy globalną społeczność graczy do wyboru między dotychczasowymi inwestycjami a przyszłą kreatywnością w zakresie innowacji, nigdy nie jest to dobre miejsce na umieszczenie naszej społeczności. Dlatego naszym celem będzie dalsze wprowadzanie innowacji w kluczowych obszarach doświadczenia i widać to z sezonu na sezon, w miarę jak nasze sezony stają się coraz dłuższe, zmieniamy rodzaj kluczowych sposobów gry w tych sezonach, a następnie tworzymy dodatkowe możliwości zaangażowania w różne tryby gry wykraczające poza obecne zapewnia główny mechanik. Uważamy, że możemy zrobić te dwie rzeczy razem i nie wierzymy, że musimy w tym celu oddzielać doświadczenia. Jednak zespół już nad tym pracuje” – powiedział Wilson.
Apex Legends Sezon 22
Apex Legends, choć nadal jest popularną strzelanką sieciową z dedykowaną bazą graczy, odnotowała spadek liczby graczy w ciągu pięciu lat od premiery w 2019 r. W sierpniu EA uruchomiło 22. sezon Apex Legends z nowymi funkcjami, takimi jak więcej trybów, nowy mapę i nowy, nowy system przeciwdziałający oszustwom.
Jednak rezerwacje netto na grę nie spełniły oczekiwań EA w drugim kwartale 2025 r., mimo że rozszerzono dostęp freemium na całą pierwszą połowę przepustki bojowej sezonu 22, jak podała firma w swoich wynikach finansowych za ten kwartał. W związku z tym EA stwierdziło, że dostosowało resztę roku budżetowego 2025, aby odzwierciedlić mniejsze niż oczekiwano zaangażowanie w grę.
Jednak pomimo obniżonych oczekiwań związanych z Apex Legends, firma ogłosiła, że jest na dobrej drodze do utrzymania średniojednocyfrowego wzrostu w przypadku swoich podstawowych tytułów dostępnych na żywo.