Showrunnerka „Trzech kobiet” Laura Eason o „sile i odwadze” historii Maggie jako nastolatki wychowywanej przez nauczyciela

UWAGA SPOILER! Ten post zawiera szczegóły z czwartego odcinka serii Starz Trzy kobiety.

W swojej najnowszej limitowanej serii Starz bada głębię kobiecych pragnień przez pryzmat tria, które ma ze sobą więcej wspólnego, niż mogłoby się początkowo wydawać. Trzy kobietyoparty na bestsellerowej powieści faktu Lisy Taddeo.

Jest Lina (Betty Gilpin), gospodyni domowa na przedmieściach Indiany, która od dziesięciu lat jest w małżeństwie bez namiętności, kiedy wdaje się w romans, który szybko staje się całkowicie pochłaniający i odmienia jej życie. Sloane (DeWanda Wise), wspaniała przedsiębiorczyni z północnego wschodu, pozostaje w otwartym małżeństwie z Richardem (Underwood), dopóki dwie nowe, seksowne nieznajome nie zagrażają ich aspiracyjnej historii miłosnej.

Następnie, w czwartym odcinku, widzowie poznają Maggie (Gabrielle Creevy), uczennicę z Północnej Dakoty, która musi przejść intensywną analizę po tym, jak oskarża nauczyciela w liceum o niewłaściwy związek. Chociaż wszystkie trzy historie są na swój sposób tragiczne i piękne, historia Maggie jest zdecydowanie najbardziej wstrząsająca.

Chociaż historie wszystkich trzech kobiet są prawdziwe, tylko Maggie zdecydowała się użyć swojego prawdziwego imienia zarówno w książce, jak i w serialu. Konsultowała także projekt, nadając swojej historii dodatkowy kontekst, co pomogło zaadaptować ją na mały ekran.

W poniższym wywiadzie showrunnerka Laura Eason, która napisała także scenariusz do czwartego odcinka, omawia niuanse związane z opowiadaniem historii Maggie.

DEADLINE: Co skłoniło Cię do samodzielnego napisania tego odcinka?

LAURA EASON: Spektakl jest adaptacją bestsellera Lisy Taddeo z New York Timesa, a my byliśmy prawdziwymi współpracownikami przy tym projekcie. Rozmawialiśmy o odcinkach, na których nam najbardziej zależało lub o postaciach, które szczególnie nas pociągały. Chociaż moje doświadczenia nie przypominały w niczym Maggie, jeśli chodzi o drogę, którą poszła, w pierwszym roku liceum, przeprowadziłam się do nowego miasta, w którym nikogo nie znałam, i dwóch nauczycieli traktowało mnie trochę niewłaściwie że teraz mogę spojrzeć wstecz i zdać sobie sprawę, że to było jak wczesna pielęgnacja. Zawsze utwierdzało mnie w przekonaniu, że to naprawdę było bardzo łatwe. Byłam sama i nikogo nie znałam, byli to mądrzy i ciekawi nauczyciele, bardzo łatwo byłoby mi nawiązać kontakt z którymś z nich i tak już zostało ze mną. To był jeden z powodów, dla których tak bardzo zainteresowała mnie jej historia, ponieważ dostrzegłem w niej aspekty siebie, 15-latki. Myślę, że niestety jest to znacznie bardziej popularna historia, ponieważ kiedy ludzie opowiadają o historii Maggie, często mówią: „Miałem takie przeżycie albo mój bardzo dobry przyjaciel miał takie przeżycie”. Myślę więc, że nie jest to tylko kwestia mojego oddźwięku, ale także świadomość, że jest to historia, która może poruszyć wiele osób.

DEADLINE: Co prawda książki nie czytałem. Ale ciekawi mnie decyzja o nakręceniu czwartego odcinka. Czy była to z twojej strony decyzja twórcza, czy też wynika ona ze struktury książki?

ŁATWOŚĆ: To była twórcza decyzja dla programu telewizyjnego. Maggie jest właściwie pierwszą osobą w książce. Jest pierwszą i ostatnią osobą w książce, więc w pewnym sensie ujmuje ją w ramy. Wiedząc, że wiele z tych historii ma w sobie przeplatający się aspekt pożądania i traumy, naprawdę chcieliśmy, aby serial był na początku jak najbardziej otwarty dla ludzi, aby mogli wejść w świat bohaterów. Wiedząc, że historia Maggie to przede wszystkim to, że jest jedyną osobą, która jest prawdziwą osobą, z imieniem. Wszyscy są prawdziwi, ale pozostali to pseudonimy. Używa swojego prawdziwego imienia. To jej prawdziwa historia i jest bardzo trudna. To, co ją spotkało, jest naprawdę druzgocące. Chociaż teraz radzi sobie świetnie, jest odważna i inspirująca, i naprawdę radzi sobie teraz świetnie, ale to, przez co przeszła, było naprawdę wstrząsające. Więc zaczynając od tego, czuliśmy, że serial miał wiele innych kolorów i wiele innych wrażliwości, z którymi chcieliśmy najpierw nakryć do stołu, tak aby ludzie byli już naprawdę związani z serialem, kiedy przyszli do Maggie. Aby wnieśli ten poziom zaangażowania i zainteresowania w poznanie jej historii, co jest trudne.

DEADLINE: Ona też konsultowała się w programie, prawda?

ŁATWOŚĆ: Konsultowała się. Nie ma oficjalnego uznania w programie, ale rozmawiała z nami i bardzo otwarcie opowiadała o swoich doświadczeniach. Jedną z zalet tego jest to, że w serialu są szczegóły, których nie ma w książce, a które udało nam się omówić i odkryć w rozmowie z nią podczas pisania serialu.

TERMIN: Jakie są niektóre z tych szczegółów?

ŁATWOŚĆ: Cóż, myślę, że jest kilka rzeczy, które chcieliśmy podkreślić, a które, moim zdaniem, nie zostały tak bardzo podkreślone w książce. Jednym z nich są jej męscy sojusznicy, co naprawdę wyszło na jaw, że miała bardzo silne systemy wsparcia u kilku uroczych, kluczowych mężczyzn w swoim życiu. Jej ojciec, [as well as] Mike Ness, śledczy specjalny, którego poznajemy w serialu, jest wspomniany w książce, ale tak naprawdę nie jest w niej postacią. Jak dowiedzieliśmy się od Maggie, ta relacja była naprawdę silna i ważna. Dlatego bardzo nam się podobało, że wysunął go na pierwszy plan historii. Jej terapeuta również był dla niej ważnym wsparciem, kimś innym, kogo chcieliśmy udramatyzować.

Jest jeszcze jedna rzecz, która stała się tematycznie interesująca Skalisty to film, który uwielbiała ona i jej tata, i nawiązujemy do niego w serialu. W ostatnim momencie odcinka jest ona na lodowisku i w pewnym sensie cytuję tę scenę Skalistygdzie on jest na lodzie, a ona macha rękami w powietrzu. Wiemy, że to, z czym się wkrótce spotka w sądzie, podczas procesu, jest bardzo, bardzo wstrząsające, ale chcieliśmy naprawdę pokazać jej siłę, odwagę i to, że naprawdę odzyskuje siebie i swoją historię w naprawdę mocny sposób . Chcieliśmy to podkreślić, więc to wykorzystaliśmy Skalisty historia jak echo. Ponieważ, oczywiście, Skalisty nie wygrywa, prawda? Przegrywa walkę, ale odnalazł siebie i swoją siłę. Chcieliśmy to powtórzyć, ponieważ Maggie też to robi i chociaż historia jest trudna i nie idzie tak, jak powinna, moim zdaniem… jest wiele godnych podziwu w tym, co zrobiła, w jej sile i jej odwagi i naprawdę warto to udramatyzować w znaczący sposób.

DEADLINE: Bardzo podobała mi się ta scena z Maggie i jej tatą. Czy możesz powiedzieć coś więcej na temat jego tworzenia?

ŁATWOŚĆ: Jej ojciec wspomina lodowisko w pilocie i to prawda w przypadku Maggie, że jako mała jeździła na łyżwach… więc pomyślałem o tym… jako o fajnej scenografii do serialu. Nie pamiętam dokładnie, kiedy tak naprawdę weszła ona w scenariusz, ale pamiętam, kiedy ją napisałem po raz pierwszy. Możliwość pokazania Maggie lecącej w powietrzu była dla mnie niezwykle poruszająca i możliwość zobaczenia, jak tata wspiera ją w ten piękny i pełen wsparcia sposób. To było naprawdę poruszające i pięknie wyreżyserowane przez Cate Shortland i wspaniale nakręcone przez Ulę Pontikos, naszą DP. Gabrielle Creevy w roli Maggie, jej występ jest po prostu zdumiewający. Zatem każdy element nie mógł być lepszy, jeśli chodzi o wspieranie sceny i uczynienie jej tak piękną, jak tylko to możliwe.

TERMIN: W odcinku jest kilka kluczowych momentów, które są dość bolesne dla bohaterów, m.in. moment, w którym Maggie opowiada rodzicom o swoim nauczycielu i kiedy jej siostra dowiaduje się, że utrzymywała intymne stosunki z tym innym mężczyzną. Jak nawigowałeś w tych scenach z aktorami?

ŁATWOŚĆ: Do całej produkcji staraliśmy się podejść naprawdę przemyślanie, naprawdę wszystko omówić. Omówcie trudne sceny i po prostu bądźcie naprawdę przygotowani na to, co się wydarzy, kiedy będziemy gotowi na zdjęcia, aby nie było zbyt wielu niespodzianek, a wszyscy nasi reżyserzy bardzo zadbali o głębię emocjonalną treści serialu ma. Ale to naprawdę duże wyzwanie ze strony aktorów – ten odcinek i cały serial. Po prostu naprawdę staraliśmy się stworzyć środowisko, w którym ludzie czuli się widziani, słyszani i wspierani. Więc wchodząc na scenę, jeśli potrzebowali minuty, jeśli potrzebowali przerwy, jeśli mieli pytania, jeśli mieli pomysły, było dla nich miejsce w tym procesie. Mamy nadzieję, że w takim środowisku wszyscy czuli się bezpiecznie, poczuli się jego częścią, a potem mogli naprawdę w pełni zaangażować się w ten proces, dbając zarówno o treść, jak i o artystów.

DEADLINE: Co w szczególności uważasz za najtrudniejszą część adaptacji historii Maggie?

ŁATWOŚĆ: Myślę, że to wyzwanie, bo do czasu, aż Maggie będzie starsza i naprawdę zobaczy, na czym polegało znęcanie się. W przeszłości była to dla niej historia miłosna i naprawdę myślała, że ​​to jej prawdziwa miłość. Podczas pisania tej historii i sposobu, w jaki ją kręcimy, z jej punktu widzenia było dla nas ważne, abyśmy naprawdę uhonorowali tę historię miłosną aspekt. Myślę więc, że w pewnym momencie było to wyzwanie dla nas wszystkich, ponieważ były momenty, w których czuliśmy, że chcemy ją chronić i niemal zwiastować. Myślę, że czasami widzisz te historie i nauczycieli, z odległości mili widać, że sprawiają kłopoty. Ale bardzo ważne było – a Jason Ralph, który gra Aarona Knodela, był naprawdę odważny w swojej roli – aby pozwolić, aby ta historia naprawdę była historią miłosną z przeszłości. Myślę, że na pewno było to wyzwanie.

TERMIN: Odcinek zaczyna się od tekstu wyjaśniającego, że ta historia jest przedstawiona z perspektywy Maggie, mimo że prawdziwy Aaron Knodel został uniewinniony od trzech zarzutów, a dwa inne oddalił. Uważam to za naprawdę przekonujące, ponieważ często myślę, że kiedy prawo stwierdza, że ​​w takich sprawach nie doszło do nieprawidłowości, punkt widzenia kobiety zostaje niemal wymazany. Dlaczego było dla ciebie ważne, aby cała historia skupiała się na Maggie i jej wyobrażeniu o tym, co się wydarzyło?

ŁATWOŚĆ: Odcinek jest bardzo, bardzo świadomie skupiony wokół wywiadu z Maggie – jej wywiadu wstępnego i pierwszych wywiadów ze specjalnym śledczym, Mikiem Nessem. Dokonaliśmy takiego wyboru, aby Maggie była naprawdę narratorką własnej historii. Jest jeszcze inny lektor z Gią jako naszą postacią, który łączy wszystkie kobiety i ma własną niesamowitą historię. Opowiada przez cały sezon. Jednak historia Maggie jest w dużej mierze opowiadana przez Maggie, a to było naprawdę ważne. Nie tylko sposób, w jaki nakręciliśmy ten odcinek i sposób, w jaki o nim rozmawialiśmy z jej punktu widzenia, ale ona dosłownie opowiada historię tego, co się dla nas wydarzyło. To było naprawdę ważne, że stała się narratorką własnej historii, a nie patrzyliśmy na nią obiektywnie, oceniając czy widząc kogo poprzez innych ludzi. Naszym celem w przypadku tego programu i książki było opowiedzenie historii Maggie z jej punktu widzenia. Dlatego zakorzenienie narracji w jej głosie wydawało się niezbędne. Jest to niezbędne przy konstrukcji wersji telewizyjnej.

DEADLINE: Czego możesz dokuczyć na temat reszty sezonu?

ŁATWOŚĆ: Cóż, mam wrażenie, że w pozostałej części sezonu zdarzają się niesamowite, nieoczekiwane niespodzianki. A jeśli uważasz, że do tej pory było seksownie, po prostu poczekaj.

Zrodlo