Nieco ponad tydzień po opadnięciu cienia w 68 krajach Palworld wylądował na PS5 w Japonii, kładąc kres nieokreślonemu opóźnieniu.
Palworld pojawił się na PS5 na całym świecie po zeszłotygodniowym wydaniu PlayStation State of Play, ale wówczas Pocketpair powiedział fanom w mediach społecznościowych, że data premiery w Japonii „jeszcze nie została ustalona”. Przeprosił za oczekiwanie, ale obiecał, że dołoży wszelkich starań, aby wypuścić grę „tak szybko, jak to możliwe” i dzisiaj właśnie to zrobił.
Jeszcze raz przepraszając za trzymanie fanów w oczekiwaniu, twórcy potwierdzają (przetłumaczone przez Google i DeepL), że wersja na PS5 będzie nadal otrzymywać „aktualizacje na dużą skalę”. Bez dalszych wyjaśnień dotyczących opóźnienia sytuacja pozostaje nieco kłopotliwa, ponieważ Palworld był już dostępny w Japonii zarówno na PC, jak i na konsolach Xbox, warto jednak zaznaczyć, że premiera PS5 nastąpiła tuż po złożeniu przez Nintendo i The Pokemon Company wniosku pozew o naruszenie patentu przeciwko deweloperowi w Japonii.
Dziękuję za czekanie! Dziś w końcu możesz zagrać w grę „Palworld” na PS5. Przepraszamy za opóźnienie w wydaniu. Będziemy nadal wprowadzać atrakcyjne i zakrojone na szeroką skalę aktualizacje wersji na PS5, aby każdy mógł cieszyć się nią jeszcze bardziej. …4 października 2024 r
Nadal nie ogłoszono publicznie, jakie patenty rzekomo naruszył Pocketpair, ale proces sądowy nadal jest w toku. W końcu ogłoszono to dopiero w zeszłym miesiącu i raz Ekspert ds. własności intelektualnej przewiduje, że z większym prawdopodobieństwem będzie to trwało pięć lat niż zakończyć w pierwszym. Mimo to pomiędzy premierą PS5 a ogłoszeniem w tym tygodniu Studio PUBG ma zamiar przenieść adres IP Palworld na urządzenia mobilnePocketpair nie zwalnia tempa w walce o przetrwanie.
Patent Nintendo na Pokeball może stanowić sedno pozwu Palworld i sądząc po 29-letnim precedensie, może na dziesięciolecia zmienić gry RPG polegające na zbieraniu potworów.