Producent muzyczny The-Dream (nazwisko rodowe Terius Gesteelde-Diamant) został we wtorek pozwany przez swoją byłą protegowaną Chanaaz („Channii Monroe”) Mangroe za gwałt, handel ludźmi w celach seksualnych i pobicie na tle seksualnym.
Mangroe twierdziła w pozwie złożonym w Sądzie Okręgowym Stanów Zjednoczonych dla Centralnego Okręgu Kalifornii i uzyskanym przez TheWrap, że Gesteelde-Diamant przekonała ją do zawarcia umowy nagraniowej i dystrybucyjnej, co ostatecznie związało ją z „brutalnym i manipulacyjnym związkiem”. z muzykiem w 2015 roku, gdy miała 23 lata. Sytuację określiła jako „po prostu przedłużający się koszmar”.
W dokumencie prawnym Mangroe stwierdziła, że Gesteelde-Diamant „zwabiła młodą i bezbronną artystkę w pełen przemocy, pełen przemocy i manipulacji związek, pełen napaści fizycznych, brutalnych kontaktów seksualnych i straszliwych manipulacji psychologicznych”. Dodano, że Gesteelde-Diamant „wykorzystał swój wiek i wpływy w branży, aby zmanipulować młodą artystkę, aby uwierzyła, że jest jej potrzebna do odniesienia sukcesu, i wciągnął ją do swojego świata fałszywymi obietnicami”.
Mangroe oskarżyła ponadto Gesteelde-Diamant o wykorzystanie jej poprzez wprowadzenie w błąd, aby uwierzyła, że napisze dla niej hity, kazał jej „kontaktować się” z nim przez cały dzień i zarządzał wszystkimi jej projektami muzycznymi. Stwierdziła również, że Gesteelde-Diamant obiecała, że zarezerwuje dla niej występ jako występ otwierający trasę koncertową Beyoncé.
Piosenkarka szczegółowo opowiedziała także o szeregu „brutalnych aktów seksualnych”, które miały miejsce podczas ich relacji osobistych i służbowych. W jednym przypadku Mangroe powiedziała, że Gesteelde-Diamant zamknął ją „w ciemnym pokoju sąsiadującym ze studiem nagraniowym, uprawiał z nią brutalnie seks, a następnie zostawiał ją samą, nagą w ciemności, na wiele godzin, po czym wracał, aby ponownie uprawiać z nią seks”. i zażądaj, żeby powiedziała mu, że go kocha. W innym przypadku stwierdziła, że Gesteelde-Diamant dusił ją do tego stopnia, że „zaczęła tracić przytomność”.
W oświadczeniu dla TheWrap Douglas H. Wigdor i Meredith Firetog, partnerzy Wigdor LLP i prawnicy Mangroe, napisali: „To kolejny przerażający przykład tego, jak mężczyźni w branży muzycznej wykorzystują swoją władzę i wpływy, aby manipulować innymi i krzywdzić ich. Dream, podobnie jak Sean Combs w przypadku pani Ventury i innych, wykorzystał swoją pozycję wybitnego artysty i producenta nagraniowego, aby poddawać panią Mangroe brutalnemu znęcaniu się fizycznemu, psychicznemu i seksualnemu. Chociaż nigdy w pełni nie powróci do zdrowia po tym, co jej zrobił on i ci, którzy go wspierali, jej gotowość do zabrania głosu teraz jest dowodem jej niezwykłej siły. Jesteśmy zaszczyceni, że możemy ją reprezentować.”
Mangroe stwierdziła we własnym oświadczeniu, że „decyzja o mówieniu o traumie, którą przeżyłam, była jedną z najtrudniejszych decyzji w moim życiu, ale ostatecznie to, co zrobiła mi Dream, uniemożliwiło mi prowadzenie życia, jakie sobie wyobrażałam”. i realizować swoje cele jako piosenkarka i autorka tekstów”.
„Ostatecznie moje milczenie stało się zbyt bolesne” – dodała – „i uświadomiłam sobie, że muszę opowiedzieć swoją historię, aby wyzdrowieć. Mam nadzieję, że pomoże to także innym i zapobiegnie strasznym nadużyciom w przyszłości”.
Gesteelde-Diamant nie odpowiedziała na prośbę TheWrap o komentarz, ale zaprzeczyła zarzutom zawartym w oświadczenie dla „New York Timesa”., mówiąc: „Te twierdzenia są nieprawdziwe i zniesławiające… Sprzeciwiam się wszelkim formom molestowania i zawsze starałem się pomagać ludziom w realizacji ich celów zawodowych. Jako osoba, która chce wywrzeć pozytywny wpływ na innych artystów i na świat, jestem głęboko urażony i zasmucony tymi oskarżeniami”.
Gesteelde-Diamant, ośmiokrotny zdobywca nagrody Grammy, producent jest obecny na scenie muzycznej od ponad dwudziestu lat, rozpoczynając karierę głównie jako autor tekstów. Jednak w 2007 roku wydał album „Love/Hate”, na którym znalazły się takie hity jak „Falsetto”, „I Luv Your Girl” i „Shawty Is Da S-t”. Napisał także płyty, które zajmowały czołowe miejsca na listach przebojów, takie jak „Single Ladies” Beyoncé, „Obsessed” Mariah Carey i „Baby” Justina Biebera z udziałem Ludacrisa.