To, czy powinieneś przekazać czujniki Richterowi, czy Zotovowi w STALKER 2, oznacza wybór pomiędzy frakcją odpowiednio Stalkera i Wojska. Możesz wybrać tylko jedno i w rzeczywistości oznacza to, że przysięgasz przynajmniej na krótko lojalność, opowiadając się po którejś stronie. Na początku nie robi to dużej różnicy, ale zmieni sposób dostępu do kolejnej misji, a następnie przejścia do nowej części mapy.
Cel ten zostaje aktywowany po tym, jak zdecydujesz, czy to zrobić pomóż lub zabij Squinta w STALKER 2, ponieważ niezależnie od decyzji, skończysz z czujnikami i będziesz musiał wybrać, komu też je dać. Chociaż wyniki nie pchają gry w zupełnie inną stronę, jest kilka rzeczy, które się zmieniają i o których warto wiedzieć.
Ponieważ jest to gra z otwartym światem, być może musiałeś już wybrać Dew lub Ninth w misji STALKER 2 Lost Boys. Jeśli jednak jeszcze tego nie zrobiłeś, możemy pokazać Ci dostępne opcje.
Przekaż czujniki Richterowi w STALKER 2
Jeśli przekażesz czujniki Richterowi w STALKER 2, wyjaśni on, że byłoby źle, gdyby totem je zdobył, ponieważ użyliby ich do oskarżenia Stalkerów. Następnie wyjaśni, że Solder jest technikiem IPSF i musisz dostać się do Sfery, dużego budynku z kopułą w Strefie, gdzie go znajdziesz.
Zasadnicza różnica polega na tym, że Richter da ci kod, który przeniesie cię do Sfery przez drzwi zamknięte na klawiaturę na końcu tunelu usianego kwasowymi plamami. Początkowo wydaje się to lepszym wyborem niż opcja Zotowa, która obejmuje boczną bramę prowadzącą do silnie strzeżonego obszaru, ale wygląda na to, że te dwie możliwości to w rzeczywistości ta sama trasa odwrócona, zgodnie z planem Zotowa ucieczka przez tunel kwasowy.
Ta decyzja będzie miała znaczenie także później, kiedy nadejdzie czas wyśledzenia Nestora, nazwiska, które otrzymałeś od Soldera w Prześladowca 2. Richter powie ci, żebyś udał się do Aresztu Śledczego, aby porozmawiać z kilkoma osobami i zdobyć klucz do Północnego Punktu Kontrolnego. Zotov natomiast wyśle cię do zachodniego punktu kontrolnego, gdzie obaj dotrą do następnego etapu mapy, ale różnymi drogami i inną misją, zanim ponownie dołączą.
Przekaż czujniki Zotovowi w STALKER 2
Jeśli oddasz czujniki Zotovowi w STALKER 2, on, podobnie jak Richter, będzie wiedział, że Solder jest technikiem IPSF pracującym w Sferze. Misja będzie przebiegać tak, jakbyś przekazał je Richterowi, infiltrując bazę Sfery w Strefie w celu odnalezienia Lutowniczego.
Jeśli jednak dasz Zotovowi czujniki, będzie miał w środku „człowieka”, który przeprowadzi cię przez boczną bramę. Jest to na początku nieco bardziej widoczna opcja w porównaniu z trasą Richtera, ponieważ będziesz musiał przekraść się przez bazę, zamiast przechodzić pod nią, ale ostatecznie zobaczysz, że skorzystasz z opcji Richtera, aby uciec. Zatem te dwa plany są w zasadzie tym samym, ale w różnych kierunkach, w zależności od tego, po której stronie pójdziesz.
Gdy opuścisz Sferę, będziesz miał na imię Nestor, a Zotow powie ci, abyś odwiedził punkt kontrolny na moście pontonowym po zachodniej stronie Małej Strefy, aby go wyśledzić. Richter natomiast przeprowadzi Cię przez północny punkt kontrolny. Każda z opcji przeniesie Cię na nowy obszar mapy, gdzie każda ze stron będzie miała jeszcze jedną konkretną misję, zanim wątki ponownie się połączą.
Ostatecznie decyzja zmienia raczej niż drogę przed sobą i prowadzi do innego wyboru: zastrzelić Soldera lub znokautować go w STALKER 2, kiedy w końcu do niego dotrzesz. Twierdzę, że Richter jest tutaj lepszą opcją, ponieważ przejście najpierw przez tunel kwasowy ułatwia ukrycie głównego obszaru bazy. Jednak różnice nie są tak duże, aby miały wpływ na Twoją decyzję, więc idź z tym, kogo lubisz najbardziej.
© GamesRadar+. Nie wolno powielać bez pozwolenia