Byli agenci ds. nabycia i sprzedaży filmów mk2, Olivier Barbier i Ola Byszuk, łączą siły z byłym dyrektorem Orange Studio Lennym Porte, aby stworzyć międzynarodową firmę handlową Lucky Number.
Trio, które pracowało nad setkami autorskich tytułów, w tym nad Justine Triet Anatomia upadkuCeline Sciamma Portret kobiety w ogniu i Michela Hazanaviciusa Artysta żeby wymienić tylko kilka – obecnie tworzą swoją ofertę na wprowadzenie na rynek na początku 2025 roku.
Ich celem jest wyświetlanie 10 francuskich i międzynarodowych filmów autorskich rocznie, podzielonych na mniej więcej od dwóch do trzech filmów animowanych oraz od siedmiu do ośmiu filmów fabularnych i dokumentów, w tym z udziałem nowych głosów.
Trio chce oferować usługę butikową, która obejmuje także strategie finansowania i dystrybucji od najwcześniejszych etapów rozwoju, aby zapewnić maksymalny wpływ na rynki międzynarodowe.
„W branży, która staje się coraz bardziej złożona zarówno pod względem produkcji, jak i dystrybucji, Lucky Number pragnie umieścić pojęcie usług w centrum swojej działalności, mając na celu wzmocnienie wsparcia dla talentów, producentów i dystrybutorów” – napisali w oświadczeniu ogłaszającym utworzenie firmy.
Zachęceni międzynarodową ekspansją sektora animacji, współzałożyciele Lucky Number mają ambicje stać się głównym graczem w przestrzeni animacji.
W tym celu nawiązali strategiczne partnerstwo z Moon-Keys International Content. Firma specjalizująca się w finansowaniu i dystrybucji dzieł animowanych została założona przez byłego dyrektora generalnego Mikros Animation Borisa Herzoga w 2023 roku. Dzięki temu połączeniu będą pojawiać się dwa do trzech mainstreamowych i autorskich filmów animowanych rocznie.
Moon Keys-International Content jest także jednym z udziałowców spółki, przy wsparciu Movie One – funduszu zajmującego się finansowaniem i dystrybucją pełnometrażowych filmów animowanych.
Lucky Number podpisało także współpracę z Metanoïą, agencją marketingu cyfrowego prowadzoną przez Thomasa Creveuila, która będzie projektować innowacyjne kampanie dla tytułów sprzedażowych Lucky Number.
Firma łączy także siły z siostrzanymi firmami postprodukcyjnymi, IIW specjalizującą się w VFZ oraz Studio LUX, które oferuje usługi redakcyjne, zarządzanie dziennikami, grading i mastering.
Trio twierdzi, że te partnerstwa wzmocnią zakres usług, jakie mogą zaoferować producentom i międzynarodowym dystrybutorom.
Byszuk była wiceprezesem ds. sprzedaży międzynarodowej w mk2 Films w latach 2014–2021, w tym czasie pracowała nad wielokrotnie nagradzanymi tytułami, takimi jak film Pawła Pawlikowskiego Zimna wojnaCéline Sciamma Portret kobiety w ogniu i Toma Vola Maria By Callas.
Dołączyła do francuskiej firmy producenckiej Nord-Ouest Films jako producentka, której celem było wyszukiwanie nowych talentów. Jednocześnie z budowaniem Szczęśliwego Numeru zachowa kontakty z Nord-Ouest Films.
Barbier rozpoczął karierę w sprzedaży międzynarodowej w Wild Bunch (obecnie Goodfellas) w 2011 roku, pracując przy filmach autorskich, takich jak „Ken Loach” Ja, Daniel BlakeNadine Labaki Kafarnaumi Hirokazu Koreedy Złodzieje sklepowi.
Dołączył do MK2 Films w 2018 roku w dziale przejęć, a dwa lata później objął stanowisko dyrektora ds. przejęć i rozwoju. W czasie swojej pracy w MK2 Films pracował przy takich filmach jak m.in Portret kobiety w ogniuJoachima Triera Najgorsza osoba na świecie i Justine Triet Anatomia upadku.
Porte rozpoczął karierę w Orange Studio w 2007 roku, gdzie brał udział w koprodukcji ponad 150 filmów i tworzeniu katalogu ponad 1000 filmów.
W 2013 roku współtworzył dział sprzedaży TV i SVOD France, pełniąc funkcję zastępcy dyrektora sprzedaży. W 2016 roku dołączył do komitetu przejęć Orange Studio, a następnie w 2018 roku brał udział w tworzeniu działu sprzedaży międzynarodowej Orange Studio.
Podczas swojej pracy w Orange pracował nad takimi tytułami jak Michel Hazanavicius ArtystaAbderrahmane Sissako TimbuktuFloriana Zellera OjciecMarka Osbourne’a Mały Książę i Oliviera Assayasa Sylwia Maria.