Studenci i wykładowcy z Hyderabad zwracają się ku przestępstwu, aby spłacić długi z gier online. Oto, co poszło nie tak?

Zaskakujący obrót wydarzeń sprawił, że trzy osoby wylądowały za kratkami w Hyderabad po tym, jak uwikłały się w świat gier online. Pomimo obiecującego wykształcenia akademickiego dwóch studentów inżynierii i ich nauczyciel zwrócili się w stronę przestępstwa, aby spłacić długi powstałe w wyniku uzależnienia od gier. Ich aresztowania rodzą poważne pytania dotyczące wpływu gier cyfrowych na zdrowie psychiczne i zachowanie.

Jak to się zaczęło?

Według raportu The Times of India oskarżeni, zidentyfikowani jako Bonta Anil, absolwentka matematyki w Nalgonda, wraz z dwoma studentami inżynierii, brali udział w oddzielnych incydentach związanych z chwytaniem łańcucha, które miały miejsce we wrześniu i październiku. Dochodzenie policyjne ujawniło, że ci młodzi mężczyźni, pomimo obiecującej przyszłości, wpadli w błędne koło uzależnienia od gier online, zmuszając ich do popełniania przestępstw w celu spłacenia rosnących długów.

Przeczytaj także: Jak w kilka sekund przekonwertować plik JPEG na PNG na komputerze Mac — nie są wymagane żadne aplikacje

DCP Maheshwaram, Sunita Reddy, wyjaśniła, że ​​cała trójka pożyczyła duże sumy pieniędzy od rodziny i przyjaciół, aby sfinansować swoje nawyki hazardowe. Nie mogąc spłacić swoich długów, uciekli się do działalności przestępczej, a Anil popełnił dwa przestępstwa związane z wyrywaniem łańcucha w Pahadishareef i Ibrahimpatnam, aby rozwiązać swój kryzys finansowy.

Przypadek Anila ukazuje niebezpieczną ścieżkę, jaką wiele osób może obrać w kierunku uzależnienia. Początkowo interweniowali jego rodzice, przenosząc go do Hyderabad i pomagając mu finansowo, m.in. kupując rower. Jednak nie mogąc uciec od gier online, Anil pożyczył więcej pieniędzy, aby sfinansować swój nałóg, co ostatecznie doprowadziło go do działalności przestępczej.

Przeczytaj także: Czy zabiliśmy Marsa? Nowa teoria sugeruje, że misje Wikingów mogły przypadkowo zniszczyć potencjalne życie na Marsie

Wzrost zaburzeń związanych z grami internetowymi (IGD)

Ten scenariusz nie jest odosobnionym przypadkiem, ale budzi coraz większe obawy w miarę, jak skutki zaburzeń związanych z grami internetowymi (IGD) stają się coraz bardziej widoczne. Światowa Organizacja Zdrowia uznała IGD za uzależnienie behawioralne, które powoduje, że jednostki przedkładają granie nad inne aspekty życia, często z negatywnymi konsekwencjami. Zdaniem psychologa dr. Według Rituparny Ghosh IGD wciąga ludzi w cykl uzależnień, prowadzący do poważnych problemów ze zdrowiem psychicznym i impulsywnych zachowań.

Objawy IGD obejmują uporczywą obsesję na punkcie gier, drażliwość, gdy nie można grać, oraz zwiększoną potrzebę grania przez dłuższy czas, aby osiągnąć tę samą satysfakcję. W skrajnych przypadkach ludzie mogą zaniedbywać obowiązki akademickie, relacje i dobre samopoczucie fizyczne w pogoni za chwilowym poczuciem ucieczki.

Przeczytaj także: Google Gemini mówi „Proszę, umrzyj” do ucznia proszącego o pomoc w odrabianiu zadań domowych

Sprawa ta stanowi ostrzeżenie, że uzależnienie od gier online może mieć daleko idące konsekwencje, wpływając nie tylko na zdrowie psychiczne jednostek, ale także prowadząc do zachowań przestępczych. Aresztowanie tych młodych mężczyzn uwydatnia potrzebę większej świadomości i interwencji, aby zapobiec dalszym szkodom wynikającym z tego narastającego problemu.

Zrodlo