Ponowne spotkanie z filmowcem Mikiem Leighem Trudne prawdy trzy dekady po przełomie w ich współpracy Sekrety i kłamstwaMarianne Jean-Baptiste wybrała wraz z reżyserem niekonwencjonalną drogę, aby stworzyć nie tylko swoją postać, ale także historię filmu i w pełni ukształtowany świat.
„Pierwsza rozmowa zwykle brzmi: „Czy powinniśmy ponownie współpracować?” Nie wiem, o czym będzie. Nie wiem, co w nim zagracie, ale będziemy się świetnie bawić” – wyjaśnił Jean-Baptiste podczas panelu poświęconego ich nowemu filmowi podczas imprezy Deadline Contenders Film: Los Angeles.
„Zawsze prosi, żebyś przyszedł z listą osób, które znasz, prawdziwych ludzi, i przeglądasz tę listę, a ona staje się coraz mniejsza, aż wylądujesz na kilku osobach” – wyjaśniła. „A potem zaczynasz tworzyć zupełnie nową postać, inspirowaną drobnymi szczegółami i cechami charakterystycznymi tej osoby, od jej pierwszego wspomnienia po wiek, w którym będzie grać w filmie. Wszystkie postacie w filmie są tworzone w ten sposób, po prostu wykonując bardzo, bardzo wnikliwą pracę nad ich stworzeniem.
Dodała, że proces badawczy podkreśla, że dosłownie każda osoba na świecie ma fascynujące aspekty. „W każdym jest coś interesującego” – wyjaśniła. – Nie musisz ich nawet znać aż tak dobrze. Może to być ktoś z twojej lokalnej piekarni: idziesz każdego ranka po bajgiel lub cokolwiek innego i jest tam ta kobieta, ma w sobie coś takiego, sposób, w jaki robi wszystko tak skrupulatnie, a ty wszyscy mówisz: „OK, my” Porozmawiam o tym. A potem przechodzisz do następnego.”
POWIĄZANY: Film pretendentów: Los Angeles — pełna relacja z ostatecznego terminu
Po połączeniu postaci i fabuły reżyser i jego aktorzy wypełniają świat poprzez improwizację, a Jean-Baptiste znajduje najdrobniejsze szczegóły, które kształtują jej postać, Pansy Deacon, której kłótliwa i nieprzyjemna postawa grozi zrazeniem bliskich.
„Na przykład musiałem znaleźć szkołę w Londynie, do której chodziła Pansy, musiałem znaleźć dom, aby móc zacząć budować równoległy wszechświat dla tych postaci, ale ze skończonymi szczegółami” – powiedział Jean-Baptiste. „Stworzyliśmy więc szkołę, naszych przyjaciół w szkole, ich sąsiadów, ich dziadków, ciotki, wujków, matkę. Chociaż nie widać ich w filmie, to one tworzą postać i jej doświadczenia. Kiedy więc zaczynasz improwizować, w twoim mózgu znajduje się tak dużo informacji, że jesteś w stanie to zrobić”.
POWIĄZANY: Deadline uruchamia nowe centrum nagród – przeczytaj historię z okładki „Gladiator II”, wiadomości o nagrodach, funkcje, wywiady i nie tylko
Zdjęcia toczą się bez scenariusza, a aktorzy ufają swojemu instynktowi – a także wyczuciu Leigh co do wyłaniającego się szerszego obrazu – po zastosowaniu wciągającego podejścia twórczego. „To prawie jak programowanie robota, aby zachowywał się w określony sposób” – powiedziała aktorka. „I w zależności od tego, co włożysz lub wyjmiesz, wiesz, że istnieje 99,9% szans, że będą zachowywać się w ten sposób. Ale to głównie zadanie Mike’a: w pewnym sensie zarządzanie występami. Ale wszystko, co dzieje się w głowie Pansy, kiedy coś robi, to prawda jej myśli. Myślę, że sprytne rzeczy wynikają z tego, że Mike pracował ze wszystkimi innymi postaciami i wiedział, co ją zdenerwuje, a co nie. Ale mam na myśli, że po prostu życie wytrąca Pansy z równowagi.
POWIĄZANE: Kalendarz sezonu nagród 2024–2025: daty wręczenia Oscarów, nagród Grammy, Tony, gildii i nie tylko
Film z Bleecker Street, którego premiera odbyła się na Festiwalu Filmowym w Toronto, jest gotowy na premierę platformową 6 grudnia, a następnie trafi do kin 10 stycznia.
W poniedziałek obejrzyj wideo panelu.
Sponsorem prezentującym tegoroczny film Contenders Film: Los Angeles jest Zjednoczeni dla Biznesu. Sponsorzy są Okulary Eyeptizera, Ostateczna wersja robocza + zrzut ekranua partnerzy są Cztery pory roku Maui, 11 Kruków I Dom projektowy Robiny Benson.