Ponad osiemdziesiąt lat później twórcy filmowi wciąż znajdują innowacyjne sposoby na odkrywanie różnych perspektyw II wojny światowej. Tym razem zdobywca Oscara reżyser Steve McQueen porusza wstrząsający temat oczami małego dziecka. „[The narrative] sprawia, że ponownie skupiamy wzrok” – powiedział McQueen w sobotę w Deadline’s Contenders Film: Los Angeles, mówiąc o niuansach utraty dziecięcej ciekawości przez dorosłych. „Zawsze myślę o tym, kiedy moja córka miała około dwóch lat, była jesień i pokazała mi liść. [The innocence of the gesture] ponownie skupia wzrok na tym, co właściwe. W którym momencie zaczęliśmy iść na kompromis? W którym momencie przestaliśmy słuchać? W którym momencie przestaliśmy widzieć?”
Scenariusz i reżyseria: McQueen, Apple Original Film’s Ciężkie bombardowanie śledzi podróż George’a (Elliot Hefferman), 9-letniego chłopca żyjącego w Londynie podczas II wojny światowej, którego matka Rita (Saoirse Ronan) wysyła go w bezpieczne miejsce na angielską wieś. George, buntowniczy i zdeterminowany, by wrócić do domu, do swojej mamy i dziadka we wschodnim Londynie, wyrusza na przygodę, ale naraża się na ogromne niebezpieczeństwo, podczas gdy jego zrozpaczona matka szuka zaginionego syna.
POWIĄZANY: Oscary 2025: wszystko, co wiemy do tej pory o nominacjach, ceremonii, dacie i gospodarzu
Koncentrując historię wokół młodego chłopca, McQueen kontynuował: „Chciałem to zrobić w taki sposób, abyśmy mogli na nowo spojrzeć na pewne rzeczy, ponownie się skoncentrować, abyśmy mogli zrozumieć wszystkie rzeczy [about war] na które staliśmy się odrętwieni. Kiedy podczas badań zobaczyłem zdjęcie tego dziecka, które miało być ewakuowane, pomyślałem, że zobaczenie go jego oczami pomoże nam ponownie spojrzeć na historię drugiej wojny światowej. Mówiono o tym, opowiadano i opowiadano, ale oczami dziecka pomyślałem, że można to opowiedzieć z większą mocą.
POWIĄZANY: Deadline uruchamia nowe centrum nagród – przeczytaj historię z okładki „Gladiator II”, wiadomości o nagrodach, funkcje, wywiady i nie tylko
Aby uchwycić wojenne zwyczaje i maniery, Ronan musiał współpracować z trenerem dialektu, aby ożywić zanikający obecnie akcent we wschodnim Londynie, znany również jako Cockney. „Mam wrażenie, że każdy aktor spoza Londynu z łatwością może wpaść w ten akcent” – powiedział irlandzki aktor. „Ale dzięki pracy z trenerem dialektu bardzo szybko zdałem sobie sprawę, że istnieje to brzmienie w stylu vintage, którego tak naprawdę już nie mamy. To było naprawdę świetne wejście do tej postaci, ponieważ to, co wydało mi się naprawdę fascynujące w sposobie mówienia klasy robotniczej, ale jednocześnie miało tę skuteczność w swoim brzmieniu, ponieważ chcieli sprawiać wrażenie bardziej uporządkowanych i właściwych. Kobiety [during that time] zawsze wkładają wysiłek w swój wygląd, bez względu na to, przez co przechodzą na co dzień. Było to więc naprawdę pomocne narzędzie, z którego korzystałem przez cały czas trwania zdjęć”.
POWIĄZANY: Film pretendentów: Los Angeles — pełna relacja z ostatecznego terminu
W poniedziałek obejrzyj wideo panelu.
Sponsorem prezentującym tegoroczny film Contenders Film: Los Angeles jest Zjednoczeni dla Biznesu. Sponsorzy są Okulary Eyeptizera, Ostateczna wersja robocza + zrzut ekranua partnerzy są Cztery pory roku Maui, 11 Kruków I Dom projektowy Robiny Benson.