Po trudnym roku dyrektor ds. gier wideo w Microsoft nadal analizuje przejęcia i planuje, w jaki sposób konkurować i współpracować na rynkach przenośnych urządzeń do gier i sklepów mobilnych.
Transakcje zwiększające „różnorodność geograficzną”, w tym w Azji, mogą być opłacalne, powiedział Phil Spencer we wtorkowym wywiadzie w biurze Bloomberga w Nowym Jorku. Zakup kolejnej firmy mobilnej dodałby do tytułów, które Microsoft zebrał w zeszłym roku w wyniku przejęcia Activision Blizzard za 69 miliardów dolarów (około 5 82 417 crore rupii), powiedział.
„Zdecydowanie chcemy być obecni na rynku, a kiedy uda nam się znaleźć zespoły, technologię i możliwości, które uzupełnią to, co staramy się osiągnąć w grach w firmie Microsoft, absolutnie nie będziemy się wahać” – powiedział Spencer. Mimo to nie ma nic „nieuchronnego” i obecnie prawdopodobnie nie wchodzą w grę bardzo duże transakcje, ponieważ firma spędza dużo czasu na przejmowaniu pracowników Activision Blizzard, powiedział.
Microsoft powiedział, że chce zdywersyfikować zespoły pracujące nad grami, skupiając się bardziej na Chinach. Firma opracowała nową mobilną wersję Age of Empires, franczyzy budującej świat, która po raz pierwszy pojawiła się w latach 90. XX wieku, we współpracy z Tencent Holdings. Microsoft i Tencent wypuściły grę na całym świecie w październiku.
„To był dla nas dobry obszar, w którym mogliśmy uczyć się od kreatywnych zespołów, które mają naprawdę wyjątkowe możliwości” – powiedział Spencer. „Prawdziwą szansą jest współpraca z zespołami kreatywnymi w Chinach na skalę globalną”.
Dyrektor, który wielokrotnie wyrażał swój podziw dla przenośnych urządzeń do gier, stwierdził, że „oczekuje się, że coś zrobimy” w tej kategorii. Chociaż firma pracuje nad prototypami i rozważa, co mogłaby zrobić, Spencer poprosił także swoją grupę, aby przyjrzała się rynkowi i opracowała swoją wizję w oparciu o zdobytą wiedzę. Takie urządzenie pojawi się za kilka lat, powiedział.
W nadchodzących miesiącach projektanci i inżynierowie skoncentrują się na usprawnieniu działania aplikacji Xbox na istniejących urządzeniach przenośnych oraz na współpracy z producentami sprzętu, aby zapewnić synchronizację ich produktów z grami i doświadczeniami Xbox, powiedział. Powiedział, że obecnie aplikacja Xbox w przypadku niektórych z tych gadżetów jest raczej dobra niż świetna.
„Na dłuższą metę uwielbiam, gdy budujemy urządzenia” – powiedział Spencer. „Myślę, że nasz zespół mógłby wykonać naprawdę innowacyjną pracę, ale chcemy być informowani na podstawie wiedzy i tego, co dzieje się obecnie”.
Planowany przez firmę sklep internetowy z grami mobilnymi został opóźniony, ponieważ grupa przeprowadza dodatkowe badania rynku, powiedział Spencer. Prezes Xbox Sarah Bond ogłosiła otwarcie sklepu w maju, z planowaną datą premiery w lipcu. Jednak pracownicy nadal rozmawiają z programistami mobilnymi, w tym z tymi odpowiedzialnymi za należące do Microsoftu Candy Crush i Call of Duty Mobile, aby opracować plan. Ponieważ sprawy regulacyjne dotyczące sklepów mobilnych Apple Inc. z systemem iOS i Alphabet Inc. z systemem Android toczą się przed sądami w różnych krajach, Microsoft nadal nie ma skutecznego sposobu na otwarcie własnego sklepu na telefonach komórkowych.
„Sklep internetowy oznaczałby, że ktoś nie musi wchodzić do sklepu z aplikacjami, aby spróbować coś zainstalować, ale nadal musi mieć sposób na znalezienie sklepu” – powiedział Spencer. „Jeśli mamy tylko nadzieję, że jeśli to zbudujemy, przyjdą, założę się, że to nie zadziała”.
Oznacza to, że Xbox musi uczynić swój sklep wyjątkowym dla graczy i dowiedzieć się, co przyciągnie twórców treści. Jednocześnie przygotowuje się na świat, w którym urządzenia mobilne Apple i Google będą bardziej otwarte na Xbox.
„Myślę, że piłka zmierza we właściwym kierunku” – powiedział Spencer. „Myślę, że pomysł otwartych platform, w których użytkownicy mają większy wybór, a twórcy mają większy wybór, widać dynamikę, prawda?”
Po wydaniu pierwszej partii gier Xbox na konsole PlayStation i Nintendo Switch należące do Sony Group Spencer jest zadowolony z wyników. Microsoft będzie robił tego więcej – powiedział i nie wyklucza żadnej gry ze stajni Microsoftu.
„Nie widzę w naszym portfolio czerwonych linii mówiących «nie wolno»” – powiedział. Powiedział, że jest zbyt wcześnie, aby podjąć jakąkolwiek decyzję w sprawie kolejnej wersji Halo.
Po przejęciu Activision Xbox zwolnił ponad 2500 pracowników i zamknął trzy studia zajmujące się projektowaniem gier. Ponieważ firma kończy, jak twierdzi zarząd, trudny rok na wymagającym rynku gier mobilnych, Spencer jest dobrej myśli co do roku 2025.
„Biznes Xbox nigdy nie był tak zdrowy” – powiedział, powołując się na wzrost liczby gier w chmurze i komputerach PC, a także wykorzystania konsoli. „Firma radzi sobie obecnie dobrze i myślę, że oznacza to zdrowszą przyszłość sprzętu i gier, które tworzymy”.
Spencer powiedział także, że optymistycznie patrzy na rozwój gier mobilnych.
„Czuję się całkiem dobrze z myślą o tym, dokąd zmierza ta branża” – powiedział. „Aby dotrzeć do nowych graczy, musimy wykazać się kreatywnością i dostosowywać się do nowych modeli biznesowych, nowych urządzeń i nowych sposobów dostępu. Nie zamierzamy rozwijać rynku za pomocą konsol o wartości 1000 dolarów (około 84 408 rupii).
© 2024 Bloomberg LP
(Ta historia nie została edytowana przez personel NDTV i została wygenerowana automatycznie na podstawie udostępnianego kanału.)