Nawet po 36 latach Dragon Quest 3 pozostaje jedną z najbardziej lubianych gier JRPG na rynku. A jeśli pomyślałeś, że przerobienie tego dla współczesnej publiczności może wywrzeć ogromną presję na programistów z Team Asano Square Enix, miałbyś rację.
Rozmawiam z Famitsu (Dzięki Automat), producent Masaaki Hayasaka i artysta koncepcyjny Naoki Ikushima twierdzą, że sukces gier takich jak Octopath Traveler 2 i to, co zrobiły w celu spopularyzowania stylu graficznego HD-2D, nie oznaczały, że podeszli do projektu Dragon Quest 3 HD-2D Remake lekko .
„Oczywiście zdawałem sobie sprawę, że to tytuł legendarny, więc największą presję, jaką poczułem, było: «Jeśli to się nie powiedzie, nie będę mógł pozostać w branży» – żartuje Hayasaka. „Będę musiał przeżyć swoje życie napiętnowany jako człowiek, któremu nie udało się przerobić legendarnej gry”.
Na szczęście twórca serialu Yuji Horii był pod ręką, aby w razie potrzeby się z nim skonsultować. Hayasaka mówi, że w odtworzenie oryginalnego JRPG włożono wiele wysiłku, chociaż nie każdy pomysł został zrealizowany. Tak naprawdę w pewnym momencie zespół zastanawiał się nad remakiem 3D, choć pomysł szybko został wyrzucony do kosza na prace rozwojowe.
„3D znacząco zmieniłoby wrażenia w porównaniu z oryginałem” – mówi Hayasaka. „HD-2D był lepszą opcją, ponieważ pozwolił nam zrównoważyć nostalgię z nowością”.
Raczej zmiany, które trafiły do ostatecznej wersji gry, dotyczyły raczej aktualizacji poprawiających jakość życia, takich jak wskazówki, oraz innych ulepszeń związanych z dostępnością.
„Funkcja podpowiedzi była naszym pomysłem” – mówi Hayasaka. „Chociaż naszą podstawową koncepcją było zachowanie w jak największym stopniu wrażeń z gry z oryginału, chcieliśmy gruntownie zmienić te części oryginału, z którymi trudno było wchodzić w interakcję lub które utrudniały grę”.
Na szczęście rezultaty wydają się tego warte. Sami graliśmy w Dragon Quest 3 HD-2D Remake i byliśmy pod wrażeniem. Odświeżona gra JRPG to „idealna zmiana w pikselach”, chociaż zachowany poziom trudności gry prawdopodobnie zachwyci starych łowców i sfrustruje niektórych nowicjuszy.
Dziś premiera Dragon Quest 3 HD-2D Remake.
38 lat później twórca Dragon Quest twierdzi, że utrata połowy pieniędzy po porażce w bitwie miała na celu zachęcenie graczy JRPG do zdobywania kolejnych poziomów.