Twórca No Man’s Sky kolejny raz przypomina, jak trudnym zadaniem jest tworzenie gier: 20 różnych formatów do zrównoważenia, z "około 140 kombinacji opcji graficznych" na komputerze

Nikt rozsądny nie twierdzi tutaj, że tworzenie gier jest łatwe, ale czasami wyzwania i zawiłości związane z tworzeniem gier nie są zbyt widoczne ani zrozumiałe. Aby spojrzeć na to z innej perspektywy, programista silnika No Man’s Sky, Martin Griffiths, udostępnił wersję 20 „kombinatoryk platform”, które obecnie obsługuje kosmiczny sandbox z otwartym światem w Hello Games, z kilkoma zastrzeżeniami, które jeszcze bardziej go usprawniają.

Po pierwsze, oto pełna lista formatów, prosto z najnowszego ćwierkać od Griffithsa:

  • PS5 (podstawowy)
  • PS5 (podstawowy, PSVR2)
  • PS5Pro
  • PS5 Pro (8K)
  • PS5 Pro (PSVR2)
  • PS4 (podstawowy)
  • PS4 (Pro, x 2 – tryby 1080p/4k)
  • PS4 (podstawowy PSVR)
  • PS4 Pro (PSVR)
  • PS4 (PSVR, ulepszona podczas pracy na PS5)
  • Xbox One, Xbox One S
  • Xbox One X (x4 – tryby Jakość/Wydajność, tryby 1080p/4k)
  • Xbox Series S (x4 – tryby Jakość/Wydajność, tryby 1080p/4k)
  • Xbox Series X
  • Przełącznik (ręczny)
  • Przełącznik (tryb telewizora)
  • PC (około 140 kombinacji opcji graficznych – AA, Super Rozdzielczość, tryby jakości itp.)
  • Mac (podobna ilość opcji, ze wsparciem programistów The-Forge)
  • PC (Steam Deck, Rog Ally, Intel, laptop/zintegrowana grafika)
  • PCVR (kilkanaście obsługiwanych zestawów słuchawkowych i większość tych samych opcji, co tryb płaski)

Zrodlo