Co poszło nie tak w filmie Mortal Engines z 2018 roku

Rok 2018 Silniki śmiertelników pozornie film miał utorować drogę pełnoprawnej serii, ale wiele czynników uniemożliwiło filmowi odniesienie sukcesu krytycznego i komercyjnego. Prawie dziesięć lat przed premierą na dużych ekranach Peter Jackson miał już na oku powieść Philipa Reeve’a Silniki śmiertelników i rozpoczął jego produkcję. Koła zamachowe rozwoju filmu naprawdę zaczęły działać w 2016 roku, kiedy Christian Rivers wskoczył na pokład, aby zadebiutować jako reżyser w filmie fabularnym, podczas gdy Peter Jackson, Fran Walsh i Philippa Boyens pracowali nad scenariuszem filmu.

Chociaż film miał zwykłe problemy produkcyjne, zdjęcia do niego ukończono w ciągu czterech miesięcy. Mając dość pokaźny budżet na produkcję, wynoszący 100–150 milionów dolarów, film miał odcisnąć piętno na światowych kasach i przygotować grunt pod wiele kolejnych części. Jednak wiele problemów wokół Silniki śmiertelnikówRozwój filmu stał się ostatecznie widoczny, gdy w końcu miał on swoją premierę na dużych ekranach na całym świecie. To, co miało stać się wielkim hitem, okazało się jednym z największych komercyjnych i krytycznych rozczarowań 2018 roku.

Wyglądało na to, że Mortal Engines stanie się wielkim hitem

W filmie z 2018 r. wiele działo się na jego korzyść

Philipa Reeve’a Silniki śmiertelników może pochwalić się imponującym wynikiem 3,76 gwiazdek w serwisie Goodreads, a nawet zdobyła nagrodę Nestlé Smarties Book Prize i nagrodę Blue Peter Book Award w 2003 roku. Popularność i uznanie książki udowodniły, że film powstał na podstawie solidnego materiału źródłowego i miał szansę przenieść na duży ekran bogaty i fascynujący dramat fantasy. Peter Jackson, najbardziej znany z reżyserii, pisania i produkcji filmów Władca Pierścieni filmów, był także jedną z głównych sił stojących za projektem.

Powiązany

10 najlepszych filmów, takich jak Mortal Engines

Postapokaliptyczny, steampunkowy film Mortal Engines z 2018 roku przedstawia świat, w którym miasta jeżdżą na kołach, a 10 innych filmów ma podobny klimat.

Ponieważ Jacksonowi udało się wcześniej zaadaptować bogatą wiedzę JRR Tolkiena z Władca Pierścieni powieści, jego zaangażowanie Silniki śmiertelników prawie potwierdzono, że film będzie honorował materiał źródłowy i zadowolić czytelników książek na całym świecie. Film miał także ogromny budżet produkcyjny, wynoszący 100–150 milionów dolarów a znani producenci, tacy jak Zane Weiner i Amanda Walker, również byli jednymi z liderów tej produkcji. Dużo pracy włożono także w CGI filmu.

Ścieżkę dźwiękową do Mortal Engines stworzył także Tom Holkenborg, który wcześniej komponował muzykę do wielu znanych filmów, m.in
Liga Sprawiedliwości Zacka Snydera
,
Rozbieżny
,
Mad Max: Na drodze gniewu
,
Deadpool
I
Tomb Raider
.

Weta Digital, nowozelandzka firma zajmująca się cyfrowymi efektami wizualnymi i animacjami, zbudowała ruchome miasta od filmu do rzeczywistej skali w CG i zbudowała pełnoprawne „marionetki” układu dla każdego poziomu miasta. Ścieżkę dźwiękową do Mortal Engines stworzył także Tom Holkenborg, który wcześniej komponował muzykę do wielu znanych filmów, m.in Liga Sprawiedliwości Zacka Snydera, Rozbieżny, Mad Max: Na drodze gniewu, DeadpoolI Tomb Raider. Jednak pomimo tego, że wszystko szło na korzyść, Mortal Engines ostatecznie okazało się katastrofą kasową.

Mortal Engines musiało stawić czoła ostrej konkurencji pod względem sprzedaży biletów

Został wydany wraz ze Spider-Man: In the Spider-Verse And The Mule

Silniki śmiertelników zarobił 83,7 mln dolarów stracił szacunkową kwotę 175 milionów dolarów. To uczyniło film jedną z największych bomb kasowych wszechczasów. Jedną z największych przyczyn niepowodzenia był czas premiery. Film trafił do kin obok Spider-Man: In the Spider-Verse I Muł. Podczas gdy animowany film o superbohaterach zdominował sprzedaż kasową i stał się najbardziej dochodowym filmem Sony Pictures Animation w kraju, film Clinta Eastwooda Muł łatwo wyszedł na zero, zarabiając 173,6 miliona dolarów przy budżecie produkcyjnym wynoszącym 50 milionów dolarów.

Zestawienie kluczowych faktów dotyczących Mortal Engines

Reżyseria:

Rzeki chrześcijańskie

Wynik krytyków Rotten Tomatoes

25%

Wynik publiczności na Rotten Tomatoes

48%

Kasa fiskalna

83,7 miliona dolarów

Budżet

100–150 milionów dolarów

Dzięki Spider-Man: In the Spider-Verse I Mułdobre wyniki kasowe, Silniki śmiertelników został przyćmiony w oknie premiery. Projekty kasowe filmu stały się jeszcze bardziej rozczarowujące w drugim tygodniu jego wyświetlania, kiedy film stanął w obliczu ostrej konkurencji ze strony innych wysokobudżetowych projektów franczyzowych, takich jak Aquamana, Powrót Mary PoppinsI Trzmiel. Jeśli Silniki śmiertelników miał premierę w innym dniu premiery, jego wyniki kasowe mogły być znacznie lepsze.

Ograniczony czas działania Mortal Engines jest przepełniony rozwojem fabuły

Film ujawnia widzom zbyt wiele informacji

Widzowie i krytycy byli niezadowoleni z wielu aspektów Silniki śmiertelnikówhistoria. Jednak powszechną krytyką było to, że film próbował omówić zbyt wiele zagadnień w ograniczonym czasie trwania, wynoszącym nieco ponad dwie godziny. Od pierwszych chwil film stara się trzymać złotej zasady opowiadania historii: pokazywać i nie opowiadać, przedstawiając widzom zbyt wiele informacji na temat początków swojego świata i filozofii „miejskiego darwinizmu”, na której jest zbudowany. Silniki śmiertelników jest oszałamiający wizualnie ze względu na ilość pracy włożonej w CGI.

Silniki śmiertelników
był pierwszym filmem, który Peter Jackson napisał, ale którego nie wyreżyserował.

Jednak jego oprawa wizualna zdaje się przyćmiewać narrację, przez co film nie zapada w pamięć tak jak inne hitowe adaptacje książek fantasy, takie jak Harry’ego Pottera, Władca Pierścieni, Igrzyska ŚmierciI Wydma, które działają na prawie wszystkich frontach. Silniki śmiertelników mógł z łatwością uniknąć tego błędu, skupiając się jedynie na wątku z oryginalnej książki, a pozostałe rozwinięcia fabuły pozostawił do kontynuacji. Podobnie jak u Denisa Villeneuve’a Wydma kino, mogłoby to stopniowo odsłonić gobelin otaczający frakcje i dynamikę władzy w swoim bogatym budowaniu świata.

W momentach otwarcia, Silniki śmiertelników zawiera epicką scenę pościgu, która doskonale daje wgląd w to, jak bezwzględnie większe miasta „połykają” mniejsze w swoim świecie. Jednak im bardziej się to rozwija, tym bardziej staje się oczywiste, że powinien to być albo dłuższy, 3-godzinny film, albo w ogóle program telewizyjny. Być może w przyszłości Silniki śmiertelników otrzyma lepszą obróbkę telewizyjną, która odzwierciedli epicki zakres jego pomysłów. Wydaje się to jednak mało prawdopodobne, ponieważ adres IP nie jest wystarczająco popularny.

Marketing Mortal Engines nie sprzedał skutecznie tego, co miał do zaoferowania

Lepszy marketing mógł podnieść wyniki sprzedaży biletów

Shrike Stephena Langa walczy z Anną Fang Jihae w Mortal Engines

Silniki śmiertelnikówFabuła opiera się na dziwacznej i nowatorskiej koncepcji, w której mobilne miasta przemierzają postapokaliptyczną Ziemię i zużywają inne mniejsze lub stacjonarne instytucje, aby się utrzymać. Materiał źródłowy filmu jest dobrze znany, ale nie tak popularny jak inne mainstreamowe powieści fantasy. Dzięki temu Silniki śmiertelnikówmarketing miał sprzedać to, co film oferował z jego intrygującymi pomysłami i filozoficzną podbudową. Marketingowi nie udało się jednak usprawnić pomysłów stojących za filmem i sprzedać go widzom. To znowu znacznie rozwodnione Silniki śmiertelnikównumery kasowe.

Zrodlo