Pretendentzy Trenta Reznora i Atticusa Rossa [Mixed] To może być ich najzabawniejszy OST — dzięki Boys Noize: recenzja

Boys Noize przerobili porywającą ścieżkę dźwiękową Trenta Reznora i Atticusa Rossa do nowego filmu Luca Guadagnino Pretendentzy w 28-minutowy set DJ-ski – i to jest zdumiewające. Ssekwencjonowany w jedną pulsującą, hipnotyczną mieszankę, niemiecko-iracki DJ, producent i autor tekstów tworzy wymarzoną muzykę taneczną, która ekscytuje na każdym kroku. To jedna z bardziej wyjątkowych kolaboracji powstałych na podstawie ścieżki dźwiękowej do filmu i jeden z najlepszych albumów tanecznych roku.

Reznor i Ross wybrali ręcznie Boys Noize, aby przelać ich muzykę na album. W miksie widoczne są wszystkie kamienie probiercze kompozytorów – ich industrialne pochodzenie, kinowe sekwencje syntezatorowe, momenty majestatycznej klarowności zrównoważone zmianą ciemnych akordów lub połykającym przejściem. Niezwykłe tempo Pretendentzy [Mixed] potrafi niemal utrzymać emocjonalność partytury na dystans. Prawie, ale nie do końca; Delikatniejsze elementy Reznora i Rossa wyłaniają się z niszczycielskim skutkiem.

Tę emocjonalną surowość można usłyszeć w „L’oeuf” – piosence skąpanej w groźnym świetle, z syntezatorami otaczającymi samotną linię fortepianu. Gdy fortepian zostaje opanowany przez warkot syntezatora i lodowate crescendo, doznanie to przypomina mdłości spowodowane narkotykami. Następnie „Challengers” wpadają jak porcja coli i sprowadzają prosto na parkiet.

Tego rodzaju przejścia tworzą ciągłą pętlę Pretendentzy [Mixed] więcej niż tylko ścieżka dźwiękowa do filmu i więcej niż tylko album taneczny. Jeśli techno-ekstaza filmu miała odzwierciedlać tête-à-tête meczu tenisowego, nowo zmniejszone tempo Boys Noize sprawia wrażenie, jakby mecz toczył się z prędkością ping-ponga, z tak szaloną akcją, że wizje zaczynają się zamazywać.

Słuchać Pretendentzy [Mixed], jasne jest, że członkowie Nine Inch Nails i Rock Hall of Famers znaleźli w Luce Guadagnino jednego ze swoich wspaniałych partnerów twórczych. „[It] było naprawdę jednym z najlepszych doświadczeń, jakich doświadczyliśmy w tym medium lub jako artyści” – powiedzieli Reznor i Ross Konsekwencja w 2022 roku o swoich doświadczeniach w pracy nad ostatnim filmem Guadagnino, Kości i wszystko. Teraz, gdy dramat tenisowy był ich najnowszą współpracą z Guadagnino, Reznor i Ross po raz kolejny poszerzyli swoje podejście, oferując energiczną, pierwotną atmosferę oryginalnej partyturze.

Reznor zauważył, że Guadagnino poprosił duet o stworzenie ścieżki dźwiękowej opartej na „niekończącym się pragnieniu homoerotycznym”, co zakończyło się wielkim sukcesem. W swojej recenzji filmu starsza redaktorka ds. rozrywki Liz Shannon Miller określiła ścieżkę dźwiękową jako „wnoszącą do sportowych akcji taki poziom bombowości, który czasami grozi przytłoczeniem akcji, nigdy jednak nie rozpraszając jej”.



Zrodlo

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here