W tym tygodniu odbyło się Forum Treści Cyfrowych w Londynie i przesłanie dla tradycyjnych producentów telewizyjnych było jasne – albo korzystasz z platform społecznościowych i cyfrowych, albo czeka Cię chude czasy.
Było kilka kluczowych wniosków. Brytyjskie studio ITV opowiedziało, w jaki sposób wygenerowało ogromną liczbę wyświetleń klipu z Georgem Clooneyem ze swojego archiwum, dając nadzieję właścicielom praw własności intelektualnej. Delegaci usłyszeli także, że spowolnienie w oddawaniu do użytku w Wielkiej Brytanii stworzyło szansę dla producentów stawiających na technologię cyfrową. A takie firmy jak TikTok, Snapchat, Meta i Twitch zepsuły swoje strategie dotyczące treści.
Nastrój był optymistyczny, gdy cyfrowi producenci, komisarze, platformy i twórcy zebrali się na tym wydarzeniu w domu Brytyjskiego Instytutu Filmowego w londyńskiej dzielnicy South Bank. Spotkanie jest reklamowane jako wiodące wydarzenie w Europie dla branży wideo opartej na technologii cyfrowej i jest organizowane przez zespół odpowiedzialny za podcast branżowy TellyCast. Cyfrowy tłum dostrzegł szansę, ponieważ tradycyjna branża telewizyjna nadal boryka się z trudnymi czasami.
„Telewizja jest w trudnej sytuacji” – powiedział Matt Campion, założyciel brytyjskiego niezależnego Spirit Studios. Spirit produkuje dla różnych platform, a także dla tradycyjnych nadawców, a Campion dodał: „Za każdym razem, gdy rozmawiam z innym niezależnym [TV industry confabs] MIP, czyli Festiwal Telewizyjny w Edynburgu, to zagłada i mrok. Ten pokój jest inny, wydaje się ekscytujący. Możesz teraz zobaczyć tę zmianę i dokąd zmierzamy z treścią… to prawdopodobnie przerażające, jeśli nie postawiłeś stopy w tych drzwiach.
TikToka i Snapchata
Ed Lindeman, dyrektor ds. współpracy i operacji z wydawcami TikTok w Wielkiej Brytanii, powiedział, że platforma pomoże twórcom, którzy chcą dostać się do telewizji głównego nurtu.
„Naprawdę chcemy ich wesprzeć w tej transformacji” – powiedział. „Dla nas jako platformy jest to opowieść o tym, że jeśli zaczniesz jako twórca na TikToku, możesz zostać następną Amelią Dimoldenberg i kolejną prezenterką czerwonego dywanu Oscarów”. Dimoldenberg jest twórcą hitowych seriali cyfrowych Daty w sklepie z kurczakami i był oficjalnym korespondentem czerwonego dywanu podczas tegorocznych Oscarów.
Lindeman dodał, że firmy filmowe i telewizyjne powinny „wplatać twórców w swoje strategie marketingowe” i dodał: „Widzimy, że właściciele praw własności intelektualnej – a szczególnie duże studia filmowe w USA – naprawdę angażują się w ten proces, zwłaszcza wokół chwil z czerwonego dywanu, które stają się niezwykle wirusowe na platformach społecznościowych”.
Lucy Luke, dyrektor ds. partnerstwa Snap w Wielkiej Brytanii, powiedziała, że liczba wyświetleń treści zweryfikowanych twórców – znanych jako Snap Stars – wzrosła w tym roku o 55%. Zachęcała marki telewizyjne, aby wyciągały wnioski z tej grupy, która zazwyczaj często publikuje posty i dzieli się swoim życiem na Snapchacie.
„Treści epizodyczne, których wiele z naszych [TV] wydawcy wciąż docierają do wspaniałej publiczności, ale zachęcam naszych nadawców, aby również oparli się na tym formacie historii publicznych, tego rodzaju codziennych treściach zza kulis”. Podała przykład Alison Hammond, prezenterki dziennego programu ITV Dziś ranoktóra jest gwiazdą Snapa i zamieszcza posty z planu popularnego programu telewizyjnego.
Wycieczka do zoo z Georgem Clooneyem
Ruth Berry i Graham Haigh ze studia ITV przyjechali do miasta, aby porozmawiać o nowo utworzonej wytwórni cyfrowej Zoo 55. Ta ostatnia podała przykład tego, jak właściciele praw własności intelektualnej mogą przeszukiwać swoje archiwa, aby odnieść sukces w środowisku cyfrowym. Wyróżnił klip, na którym George Clooney opowiada o zrobieniu dowcipu Bradowi Pittowi w talkshow Grahama Nortona w BBC prawie dziesięć lat temu.
„To był klip, który pierwotnie opublikowano dziewięć lat temu” – powiedział. „Umieściliśmy go w formacie pionowym, umieściliśmy na Facebooku i w ciągu ostatnich kilku tygodni uzyskał prawie 13 milionów wyświetleń”.
Jak na klip z talkshow wyprodukowanego przez So Television, nie jest on rekordzistą – wiele innych ma dwucyfrowe miliony wyświetleń na YouTube – ale zdobycie 13 milionów wyświetleń w tak krótkim czasie sprawiło, że klip Clooneya stał się godny uwagi Haigha. .
Uruchomienie Spowolnienie stwarza szansę
Tymczasem Sam Barcroft zazwyczaj otwarcie wypowiadał się na temat filmów dokumentalnych z udziałem producentów zajmujących się cyfrową produkcją: Zandland, Quintus Studios, Seen.TV i The B1M.
Założył firmę Barcroft Media, która specjalizowała się w tworzeniu krótkich filmów wirusowych dla własnych kanałów YouTube i została sprzedana firmie Future za 30 milionów dolarów w 2019 roku. Barcroft powiedział, że spowolnienie w uruchamianiu programów opartych na faktach otwiera drzwi specjalistom cyfrowym sprzedającym treści tradycyjnym graczom.
„Usłyszałem w MIP coś, co przewidywałem od ponad dekady; ludzie nie mają zbyt wiele treści do kupienia” – stwierdził Barcroft. „Istnieje przepaść, ponieważ żadni komisarze telewizyjni nie zlecają już żadnych zleceń. To wielka szansa, gdy kanały mówią: „O mój Boże, mam, kurwa, wszystko do wrzucenia na mój kanał w niedzielę o 21:00. Proszę, czy ktoś może mi coś sprzedać, żeby to wypełnić”.