Lionsgate przyznaje, że dział Unscripted TV „odczuwa skutki ciągłej korekty na rynku”

Nie jest tajemnicą, że branża telewizji nieskryptowanej boryka się ostatnio z trudnościami – wiele firm zostaje zamkniętych, a liczba kupowanych projektów utrzymuje się w stagnacji.

Jest to kwestia, która dotyczy także Lionsgate, stojącego za takimi seriami jak Discovery’s Nagi i przestraszony.

Dyrektor generalny Jon Feltheimer, rozmawiając z analitykami w czwartek po ogłoszeniu „rozczarowującego” kwartału finansowego, przyznał, że „nasza nieskryptowana działalność odczuwa skutki ciągłej korekty rynkowej”.

„W międzyczasie nasza działalność telewizyjna robi wszystko, czego od nas można oczekiwać: ograniczanie kosztów; konsolidacja mniejszych marek w celu zwiększenia wydajności naszej nieskryptowanej działalności; i kontynuujemy ocenę kombinacji modeli biznesowych w naszym scenariuszu, aby ograniczyć ryzyko i zmaksymalizować korzyści” – dodał.

Konsolidacja, o której wspomina Feltheimer, to uruchomienie na początku roku Lionsgate Alternative Television, której celem jest połączenie nieskryptowanych aktywów eOne z własnym działem literatury faktu po zamknięciu przejęcia za 375 mln dolarów.

Lionsgate Alternative Television, prowadzona przez Craiga Piligiana, składa się z założonej przez Piligiana Pilgrim Media Group, która produkuje takie seriale jak Discovery’s Brudne prace; Nagi i przestraszony producent Renegade; Blackfin, który wyprodukował filmy Netflix Zabójca w środku: umysł Aarona Hernandeza; Weterynarz z Yorkshire producent Daisybeck; i eOne UK, które stoi za MTV Były na plaży.

Feltheimer powiedział, że korekta rynkowa wpłynęła również na scenariusz, ponieważ „kupujący nadal zamawiają mniej seriali i zakłócają długotrwałe modele biznesowe”.

W scenariuszu Lionsgate Television stoi za takimi serialami jak Duchy, Nowicjusz, Acapulco, Mityczne zadanie, Wychowywanie Kanana I BMF a także nowe tytuły, m.in Spartakus, Żony myśliwskie, adaptacja telewizyjna Zmierzch północne słońce, adaptacja telewizyjna Johna Wicka John Wick: Pod wysokim stołemi komedia o showbiznesie Studio od Setha Rogena.

„To obszerny zbiór prestiżowych obiektów, który stwarza znaczące możliwości rozwoju w przyszłości, a jednocześnie dodaje ogromnej wartości naszej bibliotece” – dodał.

Feltheimer powiedział, że od początku roku sprzedał platformom 40 projektów skryptowych i „czerpie z naszej zdolności do tworzenia nowych modeli biznesowych”. „Oczekujemy, że wahadło zacznie wracać do „nowej normalności”, w miarę jak nasi partnerzy platformy będą zwiększać rentowność i udoskonalać swoje strategie dotyczące treści” – dodał.

Zrodlo