Dyrektor generalny Lionsgate, Jon Feltheimer, nie przebiera w słowach, jeśli chodzi o film Borderlands, który według wszystkich relacji był totalną katastrofą kolejową.
Borderlands wyświetlany był w kinach przez miesiąc i w tym czasie udało mu się zgromadzić 15,4 mln dolarów w kraju i prawie 33 mln dolarów na całym świecie po rozczarowującym weekendzie otwarcia, który przyniósł niecałe 9 mln dolarów. Termin ostateczny podaje, że budżet produkcji wyniósł 120 milionów dolarów i chociaż Lionsgate było w stanie złagodzić część tej straty, sprzedając prawa zagraniczne, według doniesień film nadal przynosi Lionsgate straty sięgające 30 milionów dolarów.
Myślę, że można śmiało powiedzieć, że przez jakiś czas nie otrzymamy kolejnego filmu o Borderlands, zwłaszcza biorąc pod uwagę sposób, w jaki Feltheimer mówi o tym projekcie podczas dzisiejszej rozmowy telefonicznej dotyczącej zarobków.
„Na Borderlands prawie wszystko, co mogło pójść źle, poszło nie tak pójść źle: podczas pandemii zbyt długo leżał na półce, a ponowne próby i rosnące stopy procentowe wyprowadziły go poza strefę bezpieczeństwa naszych zwykłych, rygorystycznych modeli finansowych” – stwierdził.
„Sukces naszych modeli finansowych nie zastąpi odpowiedniego podejścia do kreatywności” – powiedział Feltheimer.
Oczywiście, jak w każdym przypadku, niepowodzenie filmu Borderlands prawdopodobnie wynikało z wielu różnych czynników, ale z perspektywy zewnętrznej łatwo zrzucić przynajmniej część tej winy na twórczą reżyserię filmu, ponieważ, szczerze mówiąc, nie dobrze zrecenzuj. Obecnie utrzymuje się na ponurym poziomie 10%. Zgniłe Pomidory a nasza własna recenzja filmu Borderlands przyznała mu 2/5 gwiazdek i nazwała go „szalonym i chaotycznym chaosem, którego gracze prawdopodobnie nienawidzą”. Tak.
Niepowodzenie kasowe filmu Borderlands „było rzeczywiście rozczarowujące”, ale mimo to pomogło w sprzedaży niektórych starych gier z Borderlands, mówi dyrektor generalny Take-Two.