W segmencie filmów kinowych Lionsgate przychody w zeszłym kwartale wzrosły o 3% do 40 milionów dolarów w przypadku większej liczby premier kinowych, ale zysk spadł do 2,8 miliona dolarów w związku z gorszymi wynikami, zwłaszcza Pogranicza.
„W przejściowym, pełnym zakłóceń i trudnym roku dla naszej branży odnotowaliśmy rozczarowujące wyniki finansowe w kwartale” – powiedział Jon Feltheimer, dyrektor generalny Lionsgate Studios. Powiedział, że wyniki podkreślają „potrzebę jeszcze bardziej rygorystycznego przestrzegania modeli biznesowych ograniczających ryzyko, dywersyfikacji portfela i ścisłej dyscypliny finansowej, które zawsze nam dobrze służyły. Połączenie powrotu do solidnej oferty treści, ciągłych znakomitych wyników naszej biblioteki filmowej i telewizyjnej oraz pewnej realizacji, wprowadzi nas z powrotem na ścieżkę solidnego wzrostu i tworzenia wartości dla akcjonariuszy”.
W publikacji wyników za wrzesień spółka odnotowała również, że około 8% uprawnionych pracowników w USA zdecydowało się skorzystać z oferowanych przez nią pakietów dobrowolnych odpraw i wcześniejszych emerytur, w związku z dalszym usprawnianiem swojej działalności poprzez dostosowywanie się do realiów gospodarczych rynku. .
Nie było żadnej wzmianki o tym, co będzie dalej.
Kierownictwo organizuje rozmowę dziś po południu o 17:00 czasu wschodniego. Prawdopodobnie będą komentować serię kolejnych niepowodzeń kasowych Pogranicza Do Wrona uruchom ponownie do Nigdy nie odpuszczaj, Gra zabójcy, Megalopolis I Biały Ptak. Uderzenie finansowe jest różne – z Megalopolisna przykład studio było dystrybutorem do wynajęcia. Ale to był bardzo publiczny ciąg i bez pewnych problemów finansowych.
Całkowite przychody firmy Lionsgate wynoszące 948,6 mln dolarów spadły z 1,01 mln dolarów. Straty netto zawęziły się do 163 mln dolarów, czyli 0,68 rozwodnionej akcji, z 886 mln dolarów.
Biznes Studyjny, spółka obejmująca segmenty produkcji filmowej i telewizyjnej osiągnęła przychody w wysokości 823,7 mln dolarów, co stanowi wzrost o 4% w porównaniu z analogicznym kwartałem roku poprzedniego. Strata operacyjna studia wyniosła 34,8 miliona dolarów.
Produkcja Telewizyjna przychody wzrosły o 6% do 416,6 mln USD, podczas gdy zysk segmentu spadł do 24,4 mln USD. Wzrost przychodów był napędzany wyższymi dostawami seryjnymi do STARZ, natomiast na zysk segmentu miały wpływ utrzymujące się skutki zeszłorocznych strajków w roku z dużym obciążeniem zaległościami.
Sieci medialne Przychody w Ameryce Północnej wynoszące 343 mln USD były porównywalne z rokiem poprzednim, ponieważ wyższe ARPU zostało skompensowane przez niższą liczbę abonentów. Zysk segmentu spadł do 26,9 mln dolarów w wyniku wyższej amortyzacji treści.
Liczba abonentów OTT w Ameryce Północnej spadła o 2,6% do 12,4 miliona w porównaniu z kwartałem poprzedniego roku, podczas gdy w ujęciu sekwencyjnym liczba abonentów OTT w Ameryce Północnej spadła o 800 000.
Zgodnie z oczekiwaniami w tym kwartale na łączną liczbę abonentów wpłynęła podwyżka cen o 1,00 dolara zapoczątkowana we wrześniu dla obecnych klientów w USA. Zarząd wierzy, że w grudniowym kwartale powróci do sekwencyjnego wzrostu liczby abonentów OTT w Ameryce Północnej.
Lionsgate i Starz są na dobrej drodze do podziału na dwie odrębne spółki publiczne do końca roku.