Djakarta – Pokolenie Z w Indonezji jest coraz bardziej narażone na kontakt z kulturą globalną, a jednym z nich jest Indonezyjski Comic Con (ICC). Wydarzenie to jest miejscem, w którym miłośnicy popkultury, zwłaszcza komiksu, mogą nawiązać kontakt ze sobą i poznać kulturę popularną z całego świata. Co więcej, MCK otwiera także drzwi młodszemu pokoleniu do lepszego poznania lokalnej kultury dzięki różnorodnej współpracy międzynarodowych artystów z indonezyjskimi twórcami.
Przeczytaj także:
Przyciąganie klientów poprzez „popkulturę”
W ICC pokolenie Z ma okazję zapoznać się z najnowszymi dziełami ilustratorów po studia animacji, a także uczcić rosnącą społeczność popkulturową w Indonezji. Wydarzenie to skupia także artystów i twórców z różnych dziedzin, poszerza ich horyzonty, daje przestrzeń do pracy i bycia rozpoznawalnym przez szerszą publiczność.
Andita Tirtawisata, dyrektor Panorama Media, stwierdziła: „Mamy nadzieję, że dzięki Panorama Life wydarzenie Wonderful Comic Con będzie ożywione i więcej nowych osób zobaczy indonezyjską popkulturę w branży kreatywnej. „Indonezja będzie nadal się rozwijać, mam nadzieję, że Indonezja Comic Con może stać się platformą dla branży kreatywnej i nie tylko corocznym wydarzeniem, ale także użytecznym forum dla wszystkich graczy z branży kreatywnej” – powiedział na konferencji prasowej w @america, Pacific Place Centrum handlowe, 6 listopada 2024 r. .
Przeczytaj także:
Indonezyjski Comic Con 2022, nadchodzi seksowna cosplayerka Pevita Pearce
Ponadto Andita dodała: „Wydarzenie Wonderful Indonesia Comic Con jest ważną częścią kreatywnej gospodarki i w przyszłości może stać się jeszcze większym kreatywnym ekosystemem”.
Rizky Rinaldy Mosmarth, Sekretarz Generalny AKSI (Indonezyjskie Stowarzyszenie Komiksowe), dodał swoje poglądy na temat branży komiksowej w Indonezji. „Mamy nadzieję, że angażując się w takie wydarzenia, mogą one stać się specjalnym programem lub prezentacją ekosystemu branży kreatywnej, zwłaszcza komiksu w Indonezji”.
Przeczytaj także:
Chiński rząd próbuje „konfunizować” islam w Chinach?
Wpływ Indonezyjskiego Comic Conu na indonezyjski przemysł kreatywny
Indonezyjski Comic Con to nie tylko miejsce spotkań fanów, ale także ważne wydarzenie dla lokalnych artystów i twórców. Obecność ICC w Indonezji otwiera przed indonezyjskimi artystami, od twórców komiksów, cosplayerów, ilustratorów, po lokalnych twórców gier, ogromne możliwości zaistnienia na większej scenie i zdobycia uznania.
„To wydarzenie ICC będzie celebrować filary kreatywności, w tym: komiksy, filmy, zabawki, muzykę, gry, styl życia, aż po cosplay” – powiedziała Lulu Anwar, kierownik projektu ICC. MCK jest także często doskonałym miejscem, w którym artyści mogą nawiązać kontakty z międzynarodowymi profesjonalistami, co pozwala im wzbogacać swoje pomysły i podnosić jakość swojej pracy, aby móc konkurować na rynku globalnym.
W tym roku AKSI wydało 175 komiksów i komiksów, które będzie można zobaczyć w MCK. „To ciężka praca indonezyjskich przyjaciół zajmujących się komiksami, ponad 20 studiów, ponad 50 twórców komiksów, i stanowi próbkę lub demonstrację idealnej współpracy przemysłowej” – wyjaśnił Rizky Rinaldy Mosmarth, sekretarz generalny AKSI. Rizky dodał również: „Dochodzi także rola rządu, rola stowarzyszeń, rola naukowców podczas badań, producentów i czytelników”.
Powstanie lokalnych komiksów indonezyjskich
Jednym ze znaczących skutków ICC jest rosnące zainteresowanie lokalnymi indonezyjskimi komiksami. Lokalni twórcy komiksów biorący udział w MCK mają możliwość przedstawienia swojej twórczości szerszej publiczności, bezpośredniej interakcji z fanami i uczenia się od swoich kolegów ze świata komiksu.
We współpracy z Ministerstwem Edukacji i Kultury (Kemendikbud) rząd wspiera modernizację indonezyjskich dzieł literackich poprzez projekt rozwoju komiksu, który podkreśla folklor z 38 prowincji Indonezji. W ramach tego projektu udało się stworzyć 114 komiksów folklorystycznych i 61 książek dla dzieci przedstawiających lokalne sagi i historie w nowoczesnym formacie wizualnym.
Rizky wyjaśnił: „Wspólnie z Ministerstwem Edukacji i Kultury, szczególnie w agencji językowej, w ośrodku rozwoju i ochrony literatury. Zatem rząd za pośrednictwem tej agencji językowej realizuje projekt zwany modernizacją dzieł literackich”. Komiksy te reprezentują wszystkie prowincje Indonezji, gdzie każda prowincja ma trzy komiksy przedstawiające lokalny folklor.
„Jest 114 komiksów (o opowieściach ludowych) i 61 (projekty adaptacji lub modernizacji na podstawie starożytnej opowieści o rękopisie malajskim zatytułowanej „Hikayat Raja Budak”)” – kontynuował Rizky w sesji pytań i odpowiedzi.
Przy całym istniejącym wsparciu przemysł komiksowy w Indonezji ma ogromny potencjał szybkiego rozwoju. Wydarzenia takie jak Indonesia Comic Con i aktywna rola organizacji takich jak ICA mogą być dla indonezyjskich artystów odskocznią do umieszczenia swoich prac na scenie międzynarodowej i dalszego wzbogacania kreatywnego ekosystemu w Indonezji.
Następna strona
W tym roku AKSI wydało 175 komiksów i komiksów, które będzie można zobaczyć w MCK. „To ciężka praca indonezyjskich przyjaciół zajmujących się komiksami, ponad 20 studiów, ponad 50 twórców komiksów, i stanowi próbkę lub demonstrację idealnej współpracy przemysłowej” – wyjaśnił Rizky Rinaldy Mosmarth, sekretarz generalny AKSI. Rizky dodał również: „Dochodzi także rola rządu, rola stowarzyszeń, rola naukowców podczas badań, producentów i czytelników”.