Zwiastun „A Want In Her”: pierwsze spojrzenie na debiut fabularny irlandzkiej artystki i reżyserki Myrid Carten — IDFA

EKSKLUZYWNY: Irlandzka artystka Myrid Carten zadebiutuje swoim pierwszym pełnometrażowym projektem Pragnienie w niej w tym miesiącu na IDFA. Możemy udostępnić pierwszy oficjalny zwiastun powyższego filmu.

Opisywany jako „eksploracja bałaganu w miłości rodzinnej”, film śledzi losy Carten, która wraca do domu i znajduje zmartwioną matkę Nualę. Nuala, niegdyś odnosząca sukcesy pracownica socjalna, doznała załamania psychicznego po nagłej śmierci własnej matki. Włóczy się pomiędzy klinikami odwykowymi, szpitalami psychiatrycznymi, a czasem także ulicą. Kiedy Nuala znika gdzieś w Irlandii, Myrid wraca z Londynu, aby ją odnaleźć i ponownie podnosi aparat w odpowiedzi na nowy kryzys. Domowe filmy wideo z dzieciństwa Carten oraz nagrania instalacji wideo z jej obecnej twórczości artystycznej tworzą hybrydową formę fabularno-dokumentalną filmu.

Streszczenie filmu brzmi: Poszukiwania prowadzą ją do zwaśnionej rodziny, spornego domu. Intymne, zaskakujące i często mrocznie zabawne rozmowy z matką i innymi członkami rodziny ujawniają próby kochania kogoś, kto zmaga się z uzależnieniem i szaleństwem.

Pragnienie w niej został wyprodukowany przez Tadhga O’Sullivana i Roisín Geraghty dla irlandzkiej wytwórni Inland Films w koprodukcji z Kat Mansoor dla Snowstorm Productions (Wielka Brytania) i Eline van Wees dla Basalt Film (Holandia).

„Moja mama jest jednym z 10 dzieci i wszystkie były dużymi, fascynującymi postaciami. Jestem jedynakiem i zawsze uważałem, że dobrze byłoby mieć archiwum ich historii z przeszłości” – Carten powiedziała w oświadczeniu przedstawiającym film. „Kiedy w 2018 roku zmarł mój wujek, myślałam, że to początek coś więc powinnam zacząć rejestrować ich historię jako rodziny i wszystkie dramaty, wokół których dorastałam. I miałem rację, że pierwsza śmierć wywołała efekt domina, bo odtąd w zasadzie co pół roku odchodziło kolejne rodzeństwo. W ciągu tych trzech lat zmarło sześcioro rodzeństwa mojej matki. W środku tego moja mama zaczęła się kręcić. Myślę, że na pewno dotknęła ją śmierć rodzeństwa, ale także ta spirala, która spowodowała, że ​​stała się bezdomna. Po raz pierwszy musiała wrócić do domu rodzinnego, aby żyć jako dorosła.”

Carten dodała: „Niezwykłą cechą ludzi jest to, jak radzą sobie z własną nawiedzeniem. Bardziej niż ich umiejętności czy talenty i tylko wtedy, gdy patrzę na moją ciemność, widzę ciemności innych ludzi. Nie jestem osobą publiczną, ale moja twórczość jest głęboko osobista i odkrywcza. Chyba ufam ludziom na tyle, że ta specyficzna i dość ekstremalna historia może mieć także charakter uniwersalny. Wiele bliskich osób ma problemy, nie musi to być nałóg. A wściekłość, która towarzyszy tej trosce, jest powszechna. Ufam, że są to uczucia, którymi widz może się podzielić.”

Najbardziej znana ze swoich ruchomych obrazów Carten miała indywidualne wystawy w Mother’s Tankstation w Londynie i Dublinie. Jej prace znajdują się w zbiorach narodowych Arts Council of Ireland i Arts Council of Ireland Północnej.

Pragnienie w niej przy wsparciu Fís Éireann/Screen Ireland, BFI Doc Society Fund, Northern Ireland Screen, The Dutch Film Fund i New Dawn Fund, a wcześniej został wybrany na Doc Market (rozwój) – Belfast Film Festival (2019), IDFA Producers Connection (2021) , DOK Leipzig Market (2021) i IDFA Project Space (2022).

Sprawdź zwiastun powyżej.

Zrodlo