Biegacz bez trafień Hej, Blasty w końcu złapał jednego ze swoich białych wielorybów, bez uszkodzeń w Borderlands 2, po ponad 800 godzinach tras, ćwiczeń i prób. Co zaskakujące, faktycznie był to pierwszy na świecie wyczyn złapany zaledwie kilka godzin wcześniej przez innego biegacza, ciemny dym11który zainspirował się HeyBlasty i rozmawiał z nim o strategiach. W wywiadzie dla GamesRadar+ HeyBlasty uważa, że to najtrudniejsza gra, w jaką kiedykolwiek stworzył bez trafień – szczyt na liście 112 gier, obejmującej takie gry jak Dark Souls, Skyrim i Celeste.
Przed naszym wywiadem założyłem, że Borderlands 2, jako FPS z wieloma nieprzewidywalnymi i możliwymi do trafienia źródłami obrażeń, będzie koszmarem do zrobienia bez trafień i znacznie trudniejszym niż pozornie trudne gry, takie jak Dark Souls, w których obrażenia są wyraźniej komunikowane. Jednak HeyBlasty twierdzi, że prawdziwym zabójcą jest długość gry, a jego decyzja o nieprzerwanym przesyłaniu strumieniowych końcowych fragmentów gry tylko zwiększyła presję.
„To coś, co pomyśli wiele osób” – mówi o trudności. „I powiedziałbym, że to prawda tylko dlatego, że czas trwania jest bardzo długi. Ale gdybym miał pociąć – na przykład, gra Dark Souls 3 trwałaby dwie, półtorej godziny. Gdybym miał pociąć półtorej godziny jakiejkolwiek części Borderlands 2, nie ma ani jednego fragmentu, który byłby trudniejszy niż Dark Souls. I tak toczy się gra. Jeśli spojrzysz na to z luźnej perspektywy, strzelanka pierwszoosobowa taka nie jest grę, którą można przejść bez trafień i bez uszkodzeń, ale sposób, w jaki robimy Borderlands, sprawia, że jest to bardzo wykonalne.
HeyBlasty grzebie w Borderlands 2 od grudnia 2023 roku i na początku miał tylko nadzieję, że uda mu się przebrnąć przez pierwszy rozdział, wychodząc z założenia, że „nie ma mowy”, aby przejść kolejne rozdziały, a co dopiero całą grę, bez odniesienia obrażeń. Na początku mu się to nie udało, ale wkrótce wrócił do tego pomysłu i zaczął tworzyć teorię z różnymi postaciami. Łowcy Krypt, tacy jak Zero i Gaige, nie sprawdziliby się, więc ostatecznie zdecydował się na Axtona i jego rozkładaną wieżę.
Dawno temu zainspirowany hitless ojcem chrzestnym Szczęśliwy Hob i legendarny biegacz Otzdarvaa później zachęcony ustaleniami YouTubera z Borderlands przyjacieleHeyBlasty zaczął zagłębiać się w sztuczną inteligencję Borderlands 2, aby zobaczyć, jak można całkowicie uniknąć walki. Okazało się, że wielu wrogów nawet Cię nie zauważy, jeśli nie strzelisz pierwszy. Stało się to podstawą ucieczki, z żółwiami, wieżami i niektórymi granatami sprzęgła, wypełniającymi luki tam, gdzie walki stały się nieuniknione.
„Większość wyzwania polega zasadniczo na tym, gdzie się ustawić, aby wrogowie nie zdawali sobie sprawy, że istnieję?” – wyjaśnia. „A potem rzuć wieżyczką. Ale nawet wtedy było to znacznie bardziej skomplikowane. Załóżmy na przykład, że wychodzi czterech wrogów. Jeśli zabijesz wszystkich czterech wrogów, z jakiegoś powodu istnieje coś w rodzaju spustu, w którym , jeśli tam jesteś, zauważą, że istniejesz, a to się rozszerza po zabiciu tej czwórki, a potem jest tak, że tam, gdzie byłem, nie jestem już bezpieczny, muszę się ruszyć. Rzucanie wieżyczką i zabijanie nie było jedyny sposób, musiałem znaleźć inne sposoby”.
Najbardziej kłopotliwe sekcje biegu obejmowały rozdział siódmy, rozdział 14, walkę z aniołem, walkę z bossem BNK3R i finałowy boss (który prawie otagował HeyBlasty, prawie rujnując prawie ukończoną grę). BNK3R był szczególnie trudny i wielokrotnie wprawiał HeyBlasty w zakłopotanie, po raz kolejny obawiając się, że ucieczka nie będzie możliwa. „Nie ma mowy, żebym przekroczył tę granicę” – wspomina. „Fakt, że mogłem to zrobić za każdym razem, był niezwykle magiczny. To była wielka zagadka”. To majsterkowanie doprowadziło HeyBlasty do przeskakiwania platformówek, bezpiecznego wykrywania, staromodnych błędów w strzelankach FPS i wielu uszkodzeń korozyjnych.
Taka jest natura serii bez trafień w takim meczu. Ekspresja umiejętności może zaprowadzić Cię tylko do pewnego momentu. Jeśli kiedykolwiek pozwolisz sobie wpaść w złą sytuację, może nie być wyjścia. W grach takich jak Dark Souls umiejętna gra zazwyczaj pozwala pokonać więcej murów i zapobiec uszkodzeniom. Ale nikt na Ziemi nie jest na tyle wykwalifikowany, aby uniknąć wszystkich obrażeń w Borderlands 2, jeśli grasz w grę normalnie. Możesz tylko dać sobie spokój.
„Dark Souls i wszystkie inne gry, w których trzeba dużo podejmować decyzji i wymagać dużego zaangażowania umiejętności, wiesz, zapamiętywanie ataków i wzorców i tak dalej” – uzasadnia HeyBlasty. „Ta gra, trudność tej gry, sprowadza się do wytyczenia trasy. To coś więcej niż sam przebieg, to po prostu bardzo duża łamigłówka. Jak przejść z punktu A do punktu B, nie odnosząc obrażeń?”
„Jeśli weźmiemy pod uwagę wszystko, na przykład wyznaczanie tras i bieganie, powiedziałbym, że Borderlands 2 to najtrudniejsza gra, w jaką kiedykolwiek grałem” – podsumowuje. „Ale jeśli mówimy o samotnym bieganiu, powiedziałbym, że Borderlands 2 jest blisko czołówki tylko ze względu na to, jak długo trwa. Powiedziałbym jednak, że Super Metroid lub Celeste prawdopodobnie zajmą to miejsce, a może Remnant 1 i 2, jedna z tych czterech gier prawdopodobnie zajmie to miejsce.
Możesz przeglądać zarchiwizowane transmisje bez trafień HeyBlasty’ego na jego stronie Profil na Twitchu I YouTube kanał.
Po 15 latach łatwo zapomnieć, jak Borderlands zmieniło branżę.