Renomowany modder Grand Theft Auto Cichy od lat łata porty PC oryginalnej trylogii GTA 3, Vice City i San Andreas, a niedawno otrzymał ukłon od byłego szefa technologii Rockstar, Obbe Vermeija, po udostępnieniu wersji open source jego modów korygujących publiczność.
„Gry mają błędy i GTA nie jest wyjątkiem” – powiedział Vermeij 3 listopada ćwierkać. Na początku tego roku Vermeij odpowiedział na niesławne błędy związane z katastrofą lotniczą w GTA: San Andreasopisując stojący za nimi „koszmar kontroli jakości”.
„W ciągu ostatniej dekady modder o nazwie „Silent” opracował poprawki do oryginalnej trylogii na PC” – kontynuował Vermeij. „SilentPatch naprawia 67 problemów z GTA3, 66 dla Vice i 165 dla SA. Jeśli chcesz grać w oryginalne gry, polecam zainstalowanie SilentPatch.” Możesz pobierz mody tutaj.
Jeśli chodzi o to, ile z tych błędów można prześledzić w kodzie Vermeija, powiedział w jednym odpowiedź: „Nie będę liczyć, ale hm… Sporo.” Zapytany, czy mógłby wrócić i naprawić jeden błąd w San Andreas, Vermeij wskazał „ten z mapą, która powoduje, że losowe rzeczy zmieniają się, gdy gracz wyjdzie poza mapę”, jako „prawdopodobnie najgorszy błąd, jaki przeoczyliśmy”.
“[Silent] niedawno udostępnił swoje poprawki do GTA w formacie Open Source” – dodał Vermeij. „Oznacza to, że inni mogą dodawać własne poprawki. Nie dla osób o słabym sercu, ponieważ wymaga analizy kodu gry w formacie asemblera.
Mówimy tutaj o oryginalnej trylogii GTA, ale Vermeij został także zapytany o opinię na temat oficjalnej Rockstar, wręcz katastrofalnej trylogii GTA – The Definitive Edition, która w zasadzie została wystrzelona z armaty w 2021 roku. Rockstar przeprosił za stan trylogii i wielokrotnie go aktualizował, ale według standardów wielu fanów pozostaje poniżej normy. Ze swej strony Vermeij powiedział: „Właściwie ich nie wypróbowałem. Słyszałem, że większość błędów została już naprawiona. Tak, pośpieszono się z nimi.”
Silent udostępnił post Vermeija i odpowiedział z klasyczną anegdotą o modowaniu: jeden z użytkowników zwrócił uwagę, że w GTA 3 jeden z ikonek broni w grze jest przesunięty o jeden piksel. „To nigdy się nie kończy” – napisał Silent.
Przykuło to uwagę Mike’a Dailly’ego, znanego jako twórca Lemmingów i głównego projektu oryginalnego GTA. „To niesamowite dzieło” – Dailly powiedział o modach Silent. „Naprawianie błędów w najlepszym momencie może być trudne, naprawianie ich w ostatecznie zoptymalizowanym pliku binarnym… wow. Sterling działa.” W kolejnym komentarzu Dailly dodał: „Cieszę się, że jesteś już twórcą gier, bo inaczej szkoda byłoby tych umiejętności!”
Były projektant GTA 6 twierdzi, że kontynuacja z otwartym światem „zadziwi ludzi” i „ludzie będą o niej mówić przez wieki”, ponieważ Rockstar „ponownie podniósł poprzeczkę”.