„Tutaj” niewypał z kwotą 5 milionów dolarów; Robert Zemeckis mówi, że „biznes filmowy jest obecnie w stresującej sytuacji”: co się stało z ponownym zespołem „Forresta Gumpa” w BO

Robert Zemeckis zawsze opowiadał w swoich filmach świetne rozwiązania technologiczne lub fabularne, niezależnie od tego, czy jest to animowana hybryda filmu trzykrotnie nagrodzonego Oscarem. Kto wrobił Królika Rogera?umieszczenie Toma Hanksa w słynnym materiale historycznym w Oscara dla najlepszego filmu Forresta Gumpa lub przechwytywanie ruchu Ekspres Polarny.

Jednak jego najnowszy film, Miramax o wartości 50 milionów dolarów, został sfinansowany i wydany przez Sony Tutaj, który ponownie skupia gang Gumpa Toma Hanksa, Robina Wrighta i pisarza Erica Rotha, oznaczał sytuację, w której technologia przyćmiła historię. Krytycy docenili wielopokoleniowy dramat rodzinny, który rozgrywa się w jednym miejscu przez cały czas i pod stałym kątem, z wynikiem 36% w serwisie Rotten, podczas gdy publiczność nie była ani trochę lepsza z oceną B-CinemaScore, 57% oceną oglądalności RT i 69% oceną pozytywną w PostTrak.

Nic dziwnego, że film wszedł do sprzedaży za 5 milionów dolarów i jest to niefortunna passa kasowa w przypadku niegdyś hitu, który przyciągał tłumy Powrót do przyszłości, Oskarzwycięski Forresta Gumpa reżyser, a jego najnowsze bomby to Witamy w Marwen (2,4 mln dolarów otwarcia, 10,7 mln dolarów na rynku krajowym, 13 mln dolarów WW) ​​i 2015 r. Spacer (1,56 mln USD otwarcia, 10 mln USD na rynku krajowym, 61 mln USD WW); tytuły, w których technologia również zwyciężyła. Tutaj był wybredny w swoim ustalonym dramacie, ale brakowało mu ciepła i humoru Forresta Gumpa. Para Hanksa i Wrighta w tym filmie jest pogrążona w ślepym zaułku małżeńskim i problemach klasy średniej – co nie jest do końca kinową eskapizmem.

Zemeckis powiedział mi w najnowszym odcinku Wezwanie do załogi Deadline, które spadło w piątek kiedy to przyszło Tutaj„Chciałbym oddać całą chwałę (byłemu szefowi Miramax) Billowi Blockowi, który miał odwagę i wizję, aby zrozumieć film i go zrealizować. To jedyny facet, który miał przekonanie, żeby to zrobić. To było fantastyczne. Dziękuję Bogu, że był tam i mógł to zrobić.”

Źródła podają Deadline, że wszystkie studia zrezygnowały Tutaj na etapie pakietu, widząc, jak bardzo był to film ryzykowny i trudny dla szerokiej publiczności. Film został w dużej mierze sfinansowany ze sprzedaży zagranicznej (która zazwyczaj wynosi około 60%), jednak współwłaściciel Miramax, firma Paramount, przekazała nawet obsługę filmu na całym świecie.

Częścią problemu jest to Tutaj, film w bardzo amerykańskim stylu, od początku kręcony bez krajowego dystrybutora. To ogromne wyzwanie, gdy globalna kampania marketingowa wywodzi się z kampanii w USA, a większość przychodów ze sprzedaży biletów pochodzi z USA/Kanady. Tutaj był prawie ukończony, zanim Block opuścił Miramax w październiku 2023 r. Zakładano, że po nakręceniu film trafi do amerykańskich domów, a Sony uratowało film w ramach umowy dystrybucyjnej, biorąc pod uwagę jego relacje z Hanksem przy takich tytułach jak Piękny dzień w okolicy I Człowiek o imieniu Otto. Jak rozumiemy, firma Sony przeniosła koszty P&A i odzyskuje je w ramach swojej umowy.

Początkowo, Tutaj była dostępna w kalendarzu jako premiera na platformie przez cały listopad, kończący się w tygodniu Święta Dziękczynienia, zanim Sony udostępniło ją w ten weekend w 2647 lokalizacjach. Sprytne posunięcie: testy wykazały, że film nie miał wystarczającej siły, aby zostać premierą platformową ani premierą jesiennego festiwalu filmowego „trójka”. Miał Tutaj poszedł do TIFF, Wenecji czy Telluride, to przez miesiące siedziałby na Rotten Tomatoes z kiepskimi wynikami Joker: Folie a Deux. Idąc szeroko, dostaniesz Tutaj do okna domowego szybciej, aby móc zarobić trochę gotówki.

Marketing okazał się trudny dla nastrojowego dramatu Tutaj według źródeł: Niewiele było klipów, które można było przyciąć tak, by robiły wrażenie w talk show. Marketerom filmowym trudno jest opisać ten film w 60 sekund. Najważniejszym punktem sprzedaży był powrót gangu Gump, widoczny na jednym arkuszu, który zawierał bardzo Forresta Gumpa wrażliwość u Hanksa i Wrighta.

Zemeckis był zafascynowany powieścią graficzną Richarda McGuire’a i wierzył, że gang Gumpów jest najlepszy, aby urzeczywistnić tę powieść. Fascynował go także niezmienny punkt widzenia na życie i to, jak przetrwało ono próbę czasu. Nakręcił film w ciągu 50 do 60 dni, czyli krócej niż 70-dniowy harmonogram Forresta Gumpa, oraz 104 dni, jakie zajęło filmowcowi zdjęcia Powrót do przyszłości II (nie wliczając Powrót do przyszłości III).

Czasami te duże zmiany dla Zemeckisa się opłacają: kiedy animowana produkcja o wartości 170 milionów dolarów Ekspres Polarny otwarty w Stanach za 23 miliony dolarów, został wypatroszony przez media kasowe. Ale Zemeckis śmiał się ostatni, mówiąc nam, że film bożonarodzeniowy, który przetrwał kilka pokoleń, jest „filmem bardzo dochodowym”; ówczesne przychody ze sprzedaży filmu fabularnego z 2004 r. wyniosły blisko 190 mln dolarów w kraju i 318 mln dolarów na całym świecie.

„Otwieranie świątecznego filmu przed Świętem Dziękczynienia było bardzo ryzykowne” – mówi Zemeckis, patrząc wstecz.

Jednak czasy się zmieniły, jeśli chodzi o sprzedaż filmów dla dorosłych w kinach, co widać po tym, jak trudno było filmowcowi stworzyć film Tutaj.

„Uważam, że branża filmów kinowych znajduje się obecnie w stresującej sytuacji”, mówi Zemeckis, mówi Zemeckis.

Zrodlo