Dziki Robot opowiada o nieprawdopodobnej rodzinie robota i gęsi. Muzyka z filmu odzwierciedla obawy kompozytora Krisa Bowersa związane z byciem nowym rodzicem: kiedy zaczął komponować muzykę, miał on sześciomiesięczną córkę. Główny temat pojawia się w połowie filmu, kiedy robot Roz (głos Lupita Nyong’o) nauczył Brightbill latać i musi patrzeć, jak odlatuje, by migrować ze stadem.
„Roz była, jak [writer-director] Chris [Sanders] często mówi, zmierzając w stronę emocjonalnego urwiska, którego nawet nie rozpoznaje, wychowując Brightbill” – powiedziała Bowers. „Roz i Brightbill mają do czynienia z czymś, czego prawdopodobnie nie da się naprawić. Być może już nigdy się nie zobaczą. Być może już nigdy nie przemówią. W tej chwili nie żegnają się, nie mówią „kocham cię”.
Bowers przyznał, że najpierw napisał utwór muzyczny, wyobrażając sobie, że w końcu wyśle swoją nowonarodzoną córkę na studia. Jednak muzyka brzmiała fałszywie, ponieważ unikał tego, o czym naprawdę była ta scena.
„To sprawiło, że pomyślałam o tym, że nieuchronnie ją zawiodę” – powiedziała Bowers. „Będę popełniał błędy. Nieważne, jak bardzo się staram, nieważne, jak bardzo ja i moja żona staramy się, w ciągu 2 i pół roku jest tyle dni, kiedy ze sobą rozmawiamy: „Dzisiaj naprawdę zawiodłem jako rodzic”. Myślenie o tym jest naprawdę bolesne, ale także ten film porusza tę kwestię w sposób, który sprawia, że myślenie o tym jest w porządku lub ważne”.
Bowers, wielozadaniowy reżyser filmów krótkometrażowych, powiedział, że zawsze skłaniał się ku muzyce jako sposobowi wyrażania swoich emocji.
„Pamiętam, że przez chwilę grałem na pianinie i byłem zły na rodziców” – powiedział Bowers, potwierdzając, że jego rodzice byli na widowni. „Decydując się grać na pianinie z powodu wściekłego bólu głowy, 30 minut później pomyślałem, że właściwie nie jestem już taki zły. Szczerze mówiąc, to naprawdę mechanizm radzenia sobie. Dlatego czuję, że mogę wyrazić siebie w takich filmach.”
Muzyka DreamWorks Animation Dziki Robot obejmuje zespół Sandbox Percussion. Bowers dowiedział się o nich od innego kompozytora Thomasa Kotcheffa i pomyślał, że ich podejście do tworzenia dźwięków przywołuje na myśl dziką scenerię filmu.
„Sandbox Percussion podchodzi do tego bardziej jak Foley” – powiedział Bowers, odnosząc się do grafiki efektów dźwiękowych. „Grają w butle z tlenem, metalowe rury, drewniane deski, filiżanki do herbaty, szklane butelki i tym podobne rzeczy. Stworzył te zestawy perkusyjne i chodziło o napisanie dla nich takich szczegółów, aby tekstura była prawie ASMR, która była na górze orkiestry.
W poniedziałek obejrzyj wideo panelu.