Podczas gdy celem Metal Gear Solid Delta jest przywołanie miłych wspomnień z oryginalnej gry Snake Eater, producentowi serialu Noriaki Okamura zależy na tym, aby gra nie przypominała gry sprzed 20 lat.
W numerze 46 Play Okamura podzielił się swoimi przemyśleniami na temat remake’u i tym, jak ważne jest znalezienie równowagi między nostalgią a wygodą bardziej nowoczesnych istot. „Naszym celem, gdy tworzymy ten remake, jest upewnienie się, że nadal będzie sprawiać wrażenie gry, w którą grało się 20 lat temu, ale bez sprawiania, że będzie sprawiać wrażenie starej gry” – wyjaśnia.
Początkowo Okamura uważał, że gra wystarczy ulepszenie grafiki, ale przeglądając grę w nowocześniejszej oprawie wizualnej, zespół zauważył, że „niektóre elementy nie komponują się dobrze z nową grafiką”. Dla Okamury zwykła modernizacja grafiki grozi utratą części wrażeń z oryginalnej gry, a on chce, aby gracze poczuli, że chociaż grafika jest nowa, to wciąż ta sama gra, którą pamiętają.
Jednym z obszarów, który w oczach Okamury również wymaga aktualizacji, jest sterowanie grą. Klasyczne układy sterowania będą nadal dostępne dla tych, którzy będą chcieli z nich korzystać, ale system sterowania „nowego typu” upodabnia grę do najnowszych odsłon serii. Krótko mówiąc, celem jest to, aby Delta poczuła się tak, jak starsi fani „pamiętali ją, ale tak, aby nie wydawała się stara i niezdarna”, pozwalając graczom kontrolować Snake’a znacznie płynniej niż w oryginalnej grze.
„Nie chcieliśmy wprowadzać żadnych niepotrzebnych zmian, które pozbawiłyby ludzi tego doświadczenia”. wyjaśnia Okamura: „Ale jednocześnie musimy się upewnić, że ludzie grający w tę grę nie czuli się staro, jakby grali w starą grę. [We’re] upewniając się, że grając w tę grę, nadal dorównuje niektórymi bardziej nowoczesnymi grami pod względem sterowania i nie pozbawia Cię wrażeń.
Choć modernizacja MGS Delta niewątpliwie ma na celu uczynienie gry bardziej przystępną zarówno dla nowych, jak i powracających graczy, widać wyraźnie, że Okamura ma na względzie oryginalnych fanów gry. „Najlepszym rezultatem jest to [long-term fans] nadal odczuwam nostalgię.”
Sprawdź, co myśleliśmy o cofnięciu się w czasie Snake’a, korzystając z naszego Zapowiedź Metal Gear Solid Delta.