Walt Disney tworzy jednostkę biznesową w celu koordynowania wykorzystania sztucznej inteligencji i rzeczywistości rozszerzonej

Walt Disney tworzy nową grupę, która ma koordynować wykorzystanie przez firmę nowych technologii, takich jak sztuczna inteligencja i rzeczywistość mieszana, podczas gdy gigant medialny bada zastosowania w swoich działach filmowych, telewizyjnych i parków tematycznych.

Nowo utworzonym Office of Technology Enablement będzie kierował Jamie Voris, dyrektor ds. technologii studia filmowego, który stał na czele rozwoju aplikacji Disneya na urządzenie rzeczywistości mieszanej Apple Vision Pro – wynika z e-maila otrzymanego w piątek przez Reuters. Eddie Drake zastąpi Vorisa na stanowisku dyrektora technicznego studia.

„Tempo i zakres postępu w sztucznej inteligencji i XR (rzeczywistości rozszerzonej) są głębokie i przez wiele lat będą w dalszym ciągu wpływać na doświadczenia konsumentów, wysiłki twórcze i nasze firmy – dlatego tak ważne jest, aby Disney zbadał ekscytujące możliwości i poradził sobie z potencjalnymi zagrożeniami ”- napisał współprezes Disney Entertainment Alan Bergman.

„Utworzenie tej grupy podkreśla nasze zaangażowanie w tę działalność”.

Bergman zauważył, że jednostka skupi się na szybko zmieniających się obszarach technologii, takich jak sztuczna inteligencja i rzeczywistość mieszana, która łączy świat fizyczny i cyfrowy. Nie będzie centralizować pracy nad tymi projektami, ale raczej zadba o to, aby poszczególne projekty wokół firmy pasowały do ​​jej szerszej strategii.

Voris złoży raport Bergmanowi. Oczekuje się, że Office of Technology Enablement, które zostanie uruchomione z głównym zespołem kierowniczym, rozrośnie się do około 100 pracowników, powiedziała osoba zaznajomiona z tą sprawą.

Reuters po raz pierwszy poinformował, że Disney utworzył grupę zadaniową, która ma zbadać sztuczną inteligencję i możliwości jej zastosowania w konglomeracie rozrywkowym.

Różne oddziały Disneya badają zastosowania rzeczywistości rozszerzonej, która umieszcza elementy cyfrowe w świecie rzeczywistym; rzeczywistość wirtualna, która zanurza użytkownika w symulowanym środowisku; i rzeczywistość mieszaną, która łączy jedno i drugie.

Disney gromadzi wiedzę specjalistyczną w całej organizacji, aby wykorzystać powstającą technologię.

Na przykład Kyle Laughlin, weteran Disneya z doświadczeniem w rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej oraz sztucznej inteligencji, wrócił do firmy w marcu jako starszy wiceprezes ds. badań i rozwoju w Walt Disney Imagineering, sile twórczej stojącej za atrakcjami w parkach rozrywki Disneya. W 2019 roku na krótko opuścił Disneya, aby kierować działem Alexa Gadgets w firmie Amazon.

Gdy Meta i Snap zaprezentowały nową generację lekkich okularów, które zapewniają konsumentom modną alternatywę dla nieporęcznych gogli VR, Disney po cichu tworzy zespół skupiony na tym, jak najlepiej wykorzystać tę technologię, aby zapewnić nowe doświadczenia w parkach tematycznych firmy i domach konsumentów – podało siedem źródeł Reutersowi.

Jak wynika z danych firmy badawczej IDC, firmy technologiczne sprzedały w tym roku około 1,7 miliona zestawów słuchawkowych AR/VR. Meta nadal jest zdecydowanym liderem rynku z 60,5% udziałem w rynku, jednak zaczyna spotykać się z presją ze strony konkurentów takich jak Sony, Apple i ByteDance.

Google także sygnalizuje w tym roku, że może powrócić na rynek AR/VR.

© Thomson Reuters 2024

Zrodlo