EKSKLUZYWNY: Kani Releasing nabyło północnoamerykańskie prawa do Yoko Yamanaki Pustynia Namibii od japońskiego Happinet Phantom Studios Corp.
Dramat młodzieżowy, w którym występuje popularna nowicjuszka Yuumi Kawai (Wspominać, Plan 75), miał swoją premierę w Directors Fortnight na tegorocznym festiwalu filmowym w Cannes, gdzie zdobył nagrodę FIPRESCI, a jego pokaz odbędzie się w najbliższy weekend na inauguracyjnym Directors’ Fortnight Extended w Los Angeles.
Drugi film pełnometrażowy Yamanaki po nagrodzonym w 2018 roku dramacie Do mniefilm opowiada o zniechęconej 21-latce pracującej w salonie kosmetycznym, gdzie trudno zignorować oczekiwania stawiane kobietom w jej wieku.
Znudzona chłopakiem rozpoczyna nowy związek, który szybko staje się niestabilny i skłania ją do zrobienia kilku kroków w głąb pustyni emocji. Daichi Kaneko (To film letni) i Kanichiro Sato (Jest źle) także gwiazda.
Kani Releasing planuje kinową premierę filmu na wiosnę 2025 roku.
Directors’ Fortnight Extended odbędzie się w ten weekend (1-3 listopada) w Los Angeles w The Culver Theatre. Globalne rozszerzenie selekcji równoległej w Cannes obejmie także Recife w Brazylii (15–20 października), Nowy Jork (25–27 października), a następnie odbędzie się w Tokio, gdzie odbędzie się w Human Trust Shibuya (6 grudnia -19).
Yamanaka miał zaledwie 19 lat, kiedy Do mnie zdobył Nagrodę Publiczności na japońskim Festiwalu Filmowym Pia, a następnie był pokazywany w Berlinie i na kilku innych festiwalach filmowych. Jej inne prace obejmują wkład do filmu antologicznego Dziewczyna XXI wieku (2021) oraz filmy krótkometrażowe Urodzone Ryby (2020) i Do zobaczenia po drugiej stronie (2022).
„Yamanaka to jeden z najbardziej bezkompromisowych i ekscytujących filmowców współczesnych, zaangażowany w uparcie osobistą twórczość, która bada i obala stereotypy dotyczące kobiecości w kontekście japońskim” – powiedział współzałożyciel i dyrektor artystyczny Kani Releasing Ariel Esteban Cayer. „W dwóch filmach stworzyła już wyjątkowe dzieło pełne wrzasku i konfrontacyjnej szczerości”.
Jury FIPRESCI w Cannes pochwaliło film za „nieustraszoną eksplorację współczesnych odcieni neurodywergencji, uchwyconą za pomocą obrazów, które nieustannie badają dystans między głównymi bohaterami poruszającymi się po przestrzeniach Japonii XXI wieku”.