Historia przejścia na islam Sensei Sugimoto, który przeszedł na islam dzięki opowieściom o życiu pozagrobowym zawartym w Koranie

Djakarta – Kyoichiro Sugimoto, obecnie znany jako Sensei Sugimoto lub Ustaz Sugimoto, urodził się w mieście Seki w dystrykcie Gifu w Japonii. W rodzinie o buddyjskim pochodzeniu Sugimoto żyje według tradycyjnych japońskich wierzeń.

Przeczytaj także:

Jordi Onsu, często mylony z konwertytą, twierdzi, że wstrzymuje się od spożycia wieprzowiny

Jednak w jego podróży nastąpił punkt zwrotny, gdy dowiedział się o islamie. Doświadczenie, które zaczęło się od przyjaźni z muzułmańskim studentem z Bangladeszu. Podzielił się tą inspirującą historią w filmie na kanale Daniel Mananta Network w serwisie YouTube, w którym Sugimoto opowiedział o doświadczeniu, które zmieniło jego życie.

Wczesne wprowadzenie do islamu

Przeczytaj także:

Jordi Onsu oficjalnie przeszedł na islam?

Sugimoto wspomina swoje pierwsze zetknięcie z islamem, gdy miał 19 lat, kiedy poznał na kampusie muzułmańskiego studenta z Bangladeszu. Na tym spotkaniu po raz pierwszy zobaczył muzułmanów w Japonii i ich przyjaźń umocniła się. „Ale kiedy miałem 19 lat na studiach, poznałem muzułmańskiego studenta z Bangladeszu. Dla mnie był to pierwszy raz (widząc muzułmanów) w Japonii. Potem zostaliśmy przyjaciółmi” – powiedział Sugimoto.

Ta przyjaźń skłoniła Sugimoto do odwiedzenia Bangladeszu na zaproszenie swojego przyjaciela. Tam przeżył niezwykły szok kulturowy. Wspomina: „Potem zaprosił mnie do odwiedzenia miasta, w którym mieszkał, w Bangladeszu. Tylko 1 tydzień. Ponieważ interesuję się kulturą, przyjechałem odwiedzić. Był rok 1996. Przeżyłem ogromny szok kulturowy. Kiedy przybył, było tam mnóstwo biednych ludzi”.

Przeczytaj także:

Historia konwertyty, który przeszedł na islam poprzez przestarzały Al-Koran, wypędzonego przez rodzinę, aż zaśnie z głodu

Jednakże Sugimoto poczuł także inny rodzaj ciepła. „Ale był też niezły szok kulturowy. Są bardzo przyjaźni. Ich gościnność i wartości rodzinne są bardzo silne. Ich więzi rodzinne są bardzo silne. W Japonii prawie zniknął. Zwłaszcza, że ​​poziom populacji w Japonii spada, ponieważ młodsze pokolenie nie chce brać ślubu. Nie chcesz mieć dzieci, prawda?” – kontynuował.

Zafascynowany wersetami Koranu

Jego powrót do Japonii wywołał chęć dowiedzenia się więcej o islamie. Sugimoto znalazł także japońskie tłumaczenie Koranu i zaczął je czytać. „A ponieważ są muzułmanami, zastanawiam się, dlaczego utrzymują tę kulturę. Ponieważ są muzułmanami, być może opiera się to na wartościach islamskich. Po powrocie do Japonii znalazłem Koran w języku japońskim. W tamtym czasie w 1996 roku nie było internetu, więc chcę szukać informacji o islamie” – powiedział.

„Muszę więc iść do biblioteki lub księgarni. Potem znalazłem nowe tłumaczenie Koranu, przetłumaczył go inny tłumacz. Więc po prostu znalazłem i zacząłem czytać. Tak inny, tak wyjątkowy. Wcześniej nie interesowały mnie żadne książki religijne. Ale ta książka jest czymś innym” – dodał Sugimoto.

Sugimoto zakochał się w islamie jeszcze bardziej, gdy odkrył werset w Koranie, który zapewniał absolutną pewność. „Na początku tego listu, w pierwszym, drugim liście, stwierdzono, że «jest to książka bez wątpliwości, podejrzeń i błędów, do której może się rościć każdy człowiek na świecie»” – powiedział Sugimoto. „Nikt nie odważy się powiedzieć, że ta książka jest pozbawiona wątpliwości, błędów i pomyłek. A więc jest to coś zupełnie innego. Początek. A więc to był początek mojego zainteresowania (islamem)”.

Dwie koncepcje islamskie, które wzmacniają wybór konwertytów
Oprócz wersetów z Koranu, które poruszyły jego serce, Sugimoto wspomniał o dwóch koncepcjach islamu, które ugruntowały jego zamiar nawrócenia: życie pozagrobowe i tawhid. Te dwie koncepcje były dla niego zupełnie nowe i zapewniły nową perspektywę, której szukał.

„Odkryłem dla mnie dwie nowe koncepcje. Pojęcie życia pozagrobowego, życie pozagrobowe to życie po śmierci. I koncepcja monoteizmu. Tawhid jest tym, który pochodzi od Boga lub Jednością Boga. Tawhid po arabsku. „Więc to wszystko są zupełnie nowe koncepcje” – wyjaśnił Sugimoto.

Ujawnił także różnice pomiędzy koncepcją życia pozagrobowego w islamie a wiarą Japończyków w reinkarnację. „A więc pierwszą rzeczą jest życie pozagrobowe. Życie pozagrobowe to życie po śmierci. Dlatego większość Japończyków, łącznie ze mną, nie wierzy w życie po śmierci. Co oznacza, że ​​to życie się skończyło. „Więc nikt tam nie czeka” – wyjaśnił Sugimoto.

Sugimoto dodał: „Ale Koran ciągle powtarza, że ​​to nie jest koniec życia. Jest następne życie. A więc co tam jest? Nawet chrześcijanie wierzą, że istnieje niebo i piekło. Po arabsku nazywa się to Jannah i Jahannam”.

Podnosząca na duchu inspirująca podróż

Od czasu przyjęcia islamu Sugimoto stał się znany jako Sensei Sugimoto lub Ustaz Sugimoto. Obecnie jest żonaty z Purwati, obywatelką Indonezji, i aktywnie angażuje się w społeczność muzułmańską w Japonii poprzez ruch „Tonari mo Muslim”, czyli „Moi muzułmanie sąsiedzi”, którego celem jest pokojowe wprowadzenie islamu do japońskiego społeczeństwa.

Inspirująca historia Sugimoto jest przykładem niezwykłej duchowej podróży, podczas której odwaga poszukiwania prawdy powoduje wielką zmianę w życiu człowieka. Na koniec wywiadu Sugimoto powiedział każdemu, kto szuka prawdy, aby nie wahał się zadawać pytań i słuchać wezwania duszy. Dla Sugimoto islam to nie tylko religia, ale znaczący sposób życia.

Następna strona

Zafascynowany wersetami Koranu



Zrodlo