Został już tylko jeden dzień do Don Juanie, Doña Ines, Don Luis Mejía i inne postacie Don Juana Tenorio zmartwychwstać, aby powrócić do budynków, które Rodzina Mendoz zbudowany w Guadalajarze na przestrzeni wieków XV y XVI.
Za tego rodzaju oprawę wieczoru Wszystkich Świętych odpowiada ponad 150 osób, dzięki którym to wydarzenie jest możliwe. Tenorio Mendocinowydarzenie widokowe, kulturalno-historyczne tworzone i promowane przez Stowarzyszenie Mieszkańcy Guadalajary, które wypełnią dni 1 i 2 listopada Czy wydanie trzydzieste czwarte.
Opierając się na wierności tekstowi Zorrilli, jego dwuletnia dyrektor Ana Vélez chciała podkreślić „idea mendocino”czyli właściwie jego nazwisko.
A jego wędrowny charakter po przestrzeniach dziedzictwa Mendozy w stolicy zainspirował poszukiwania „te postacie, które mogłyby przedstawić nam przestrzenie przed rozpoczęciem każdej sceny”– wyjaśnił, podając jako przykłady wygląd „niektóre dusze wędrują po tych przestrzeniach i chcą z nami porozmawiać” lub sam Zorrilla, „który przychodzi na Plaza de Santa María, aby opowiedzieć nam o swoim Don Juanie i wprowadzić nas w tradycję Don Juana Tenorio”.
Choć sam występ Tenorio Mendocino rozpocznie 21:00 w piątek o godz 18:15 rozpocznie parada „z Liceo, przejść całą Calle Mayor, zatrzymując się na Plaza del Ayuntamiento i Plaza del Jardinillo”kontynuuje Vélez, dodając po dyskusji „przez Plaza de Diputación w dół Calle de San Miguel”zatrzyma się następnym razem na Plaza de Santa María, „gdzie od 19:00 do 21:00 w Hostería del Laurel otwiera się tawerna, aby ludzie mogli wypić wino i tapas i cieszyć się scenami, wiejskimi tańcami itp., to znaczy, że panuje atmosfera do 21:00, kiedy to zaczyna się pierwsza scena”.
Po tej pierwszej scenie w Hostería del Laurel trasa XXXIV Tenorio Mendocino zostanie przesunięta „do Palacio de la Cotilla, gdzie obejrzelibyśmy scenę z domem Doña Ana; następnie udaliśmy się do klasztoru Liceo Caracense, gdzie przedstawiona jest scena klasztorna, a następnie do Palacio del Infantado, aby zobaczyć scena Quinty Don Juana”– podkreślił reżyser.
Druga część będzie zawierała scenariusze „Ogrody Liceo, gdzie reprezentowany jest pierwszy cmentarz, Panteon Don Juana”ponownie Pałac Infantado, „gdzie na samej fasadzie, w części drzwi do przedpokoju, zainstalowana jest scena, na której reprezentowana jest scena obiadowa”podsumowując „znowu w ogrodach Liceo z ostatnią sceną i punktem kulminacyjnym”.
Ale Ana Vélez chciała jasno powiedzieć, że Tenorio Mendocino to coś więcej niż teatr uliczny, „To wydarzenie, które w ten weekend odmieni całe miasto, bo w dodatku zajmuje wszystko w historycznym centrum”nie zapominając o tym dla tych, którzy w ten czy inny sposób uczestniczą w tym „polega na brutalnym współistnieniu ludzi przez półtora miesiąca”.
W tym sensie podkreślił fakt, że poza obsadą aktorską „Wiele osób dodaje coś do figuracji i scenerii, pracując nad rekwizytami, rekwizytami, scenografią, kostiumami, makijażem, fryzjerstwem, logistyką, prasą lub portalami społecznościowymi”. Krótko mówiąc, “ogromny zespół ludzki” bez których nie byłoby to możliwe Festiwal Turystyki Wojewódzkiej i Regionalnej.
I choć to Don Juan nadaje tytuł dziełu José Zorrilli, dla wielu miłośników jego inscenizacji głównym bohaterem jest Doña Ineswieloaspektowa postać, która od dwóch lat ucieleśnia swojego ludzkiego imiennika, Ines Oviedo.
„Całe życie mieszkałem w Guadalajarze. A Moim rodzicom bardzo spodobało się to przedstawienie i chciałem wziąć udział w Tenorio Mendocino, odkąd miałem 6 lat, aż do 12 roku życia, kiedy pozwolili mi się zapisać.– wspominał, tłumacząc, że dodatkowo rodzice nadali mu to imię „za tę pracę i nigdy bym sobie nie wyobrażała, że zagram w Doña Inés”.
Jeśli chodzi o analizę jej charakteru, 21-letnia studentka psychologii ogłosiła, że w tym roku publiczność spotka się z Doñą Inés „trochę silniejszy, bardziej zdeterminowany w porównaniu do poprzedniego roku, który był bardziej niewinny, jakby przegrany”ponieważ nie eliminując niewinności postaci, „co jest częścią tego, co go charakteryzuje”bohater Zorrilla jest nieruchomy „17-letnia dziewczyna, która jest bardzo świadoma kwestii honoru i nie zszargania dobrego imienia rodziny, i która nie pozwoli nikomu przejść obok siebie”.