Były główny scenarzysta i twórca świata Dragon Age, David Gaider, ujawnił, że BioWare od samego początku znało wszystkie największe sekrety świata fantasy, ale ukryło je w tajnym dokumencie, który wciąż ma wpływ na dalszy rozwój serii.
Gaider był głównym scenarzystą Dragon Age: Początek, Dragon Age 2, Dragon Age: Inkwizycja i często jest uznawany za głównego architekta Thedasa, chociaż opuścił dewelopera BioWare, aby pracować nad własną muzyczną grą RPG na długo przed Dragon Age: The Veilguard. wystartował. Jednak pomimo braku bezpośredniego zaangażowania Gaidera w najnowszą kontynuację, twórczość Gaidera sprzed kilkudziesięciu lat nadal kształtuje serię.
„Kiedy wypuściliśmy Dragon Age: Początek, byliśmy w zasadzie pewni, że to jedno i gotowe” – powiedział Gaider w wywiadzie dla Eurogamer„ale kiedy tworzyliśmy świat, istniał nadrzędny plan”. Nazywa to „ogólną fabułą”, która wyjaśnia największe znaki zapytania Thedasa, zawiera „tajną wiedzę”, a nawet nakreśla możliwe, trwałe zakończenie ukochanej serii – Gaider oczywiście nie mówi, jakie to zakończenie, po prostu przypadku BioWare rzeczywiście zdecydowało się to zrobić.
Duża część tej niezwykłej fabuły była przez lata ukryta w głowie Gaidera, prawdopodobnie dlatego, że zespół nie był pewien, czy kiedykolwiek uda im się nakręcić kontynuację. Podobno tak pozostało do czasu premiery Dragon Age: Inkwizycja, „a scenarzyści trochę się zniecierpliwili moją pamięcią lub jej brakiem” – powiedział Gaider. W tym momencie został on bezpośrednio umieszczony w tajnym „głównym dokumencie fabularnym”, który był nawet ukryty przed większością pracowników BioWare.
W pośpiechu odtwarzałem Dragon Age: Początek, przygotowując się na The Veilguard – co jest odpowiednikiem robienia świątecznych zakupów 26 grudnia – i to trochę niewiarygodne, jak duża część przyszłości serii była od samego początku drażniona, zapowiadana i lekko wspominana. Wpisy do kodeksu w grze mogą na przykład przedstawiać jedną wersję starożytnych elfich bogów, w tym Fen’Harela, który w tajemnicy okazał się głównym członkiem drużyny w Inkwizycji, a obecnie głównym antagonistą w Straży Zasłony. „Stworzenie świata polegało na umieszczeniu w różnych częściach świata fabuł, które mogłyby stanowić część gry, pojedynczej gry” – powiedział Gaider.
Gaider drażnił się również, że niektóre „wielkie, wstrząsające światem” elementy planu „już się wydarzyły, jak powrót Fen’Harela”. Chociaż możemy nie dojść do „ostatniej rzeczy, jaką możesz zrobić na tym świecie” lub „ostatniego wątku fabularnego”, dopóki BioWare nie będzie gotowe, aby właściwie pożegnać się z prawdopodobnie największą marką.
Koniecznie sprawdź nasze Recenzja Dragon Age: The Veilguard aby dowiedzieć się, czy ma wszystko, czego potrzeba, aby być jednym z tegorocznych najlepsze gry RPG.