Matka Tylera prowadzi go przez drugą stronę Chromakopianawet jeśli jej notatki głosowe często po prostu podsumowują treść piosenek. Wyjątkiem jest druzgocący „Like Him”, w którym Tyler pyta, czy skończy tak jak jego ojciec, z którym był w separacji, a mama sugeruje, że prawda jest bardziej skomplikowana. „Zawsze chciał być dla ciebie ojcem. … To dobry facet” – mówi mu. To zdanie stanowi główny zwrot akcji w historii Tylera, Stwórcy: przez ponad dekadę krytykował swojego tatę za nieobecność. „Tata to nie twoje imię, zobacz, „pedał” jest trochę bardziej pasujący/Mama miała dopiero 20 lat, kiedy nie masz już żadnych pieprzyków do stracenia” – rapował na płycie „2013”Odpowiedź.” To odkrycie w połączeniu ze strachem przed ciążą w „Hey Jane” wyjaśnia, dlaczego tak dużo myślał o ojcostwie. „Chłopcze, jesteś cholernie samolubny i dlatego boisz się zostać rodzicem” – przyznaje w samoobrażającym się utworze „Take Your Mask Off”. Niewiele rzeczy jest bardziej pokornych niż zobaczenie siebie w kimś, kto do tej pory istniał dla ciebie tylko jako złoczyńca.
Wyjazdy do Manili były płatne Zadzwoń do mnie, gdy się zgubiszale dalej chromatkopia, Czerń jest symbolem statusu. Tyler jest fanem Kendricka i Jaya-Z — występuje na tegorocznym koncercie Ken and Friends Juneteenth i rapuje do 4:44 instrumentalnie w 2017— więc pewnego dnia musiał rapować o białej supremacji. Co zaskakujące, człowiek, który kiedyś oświadczył, że pisze muzykę dla „białych dzieciaków z przyjaciółmi – czarnuchami, którzy wypowiadają słowo na „n”, potwierdza to w „I Killed You”. Piosenka zaczyna się jako interpolacja dziecięcej piosenki „Wheels on the Bus”, ale zmienia się w przesłuchanie dotyczące zachodniego piękna. Bębny brzmiące jak djembe i przerywane dźwięki rogów nie byłyby nie na miejscu podczas parady ulicznej w Nowym Orleanie. Tyler, z fletem w dłoni niczym Flecista, namawia Czarnych, aby zaakceptowali swoje niedoskonałości, ciemną skórę i inne cechy, które świat stara się wytępić: „Ty jesteś w pokoju, kochanie, oni są pierdolonym słoniem”.
Czarnoskóre raperki zdają się przypominać Tylerowi, że w wieku 33 lat tworzenie muzyki to coś więcej niż tylko niezwykle poważne teksty. „Mam w dupie zaimki, jestem tym czarnuchem i tą suką” – rapuje w wyróżniającym się na albumie utworze „Sticky” z udziałem GloRilla i Sexyy Red. Rytm jest prosty; brzmi to tak, jakby wynajął zespół grający na żywo, aby nagrać wokale w tle. Można powiedzieć, że jest po prostu podekscytowany przebywaniem z dziewczętami, a refren ma za zadanie przylgnąć do twojego hipokampa. Tyler jest niesamowitym raperem, kiedy chce, nawet w kreskówkowych rytmach, takich jak „Balloon” i „Thought I Was Dead”. Podobnie jak w przypadku „STUNTMAN”. Sprzedaż Nieruchomości, „Rah Tah Tah” przedstawia brzmienie rapu z Zachodniego Wybrzeża i Południa, na którym Tyler się wychował. „Zajmuję się w dobrej wierze, pudełkowatyku” – mówi, przez co Munch brzmi jak osoba posiadająca władzę.
Dla wszystkich CHROMAKOPIAwyznania śmierci po trzydziestce, to przechwałka, Wiśniowa Bomba-brzmiące utwory, które naprawdę przeboje: „Thought I Was Dead”, „Rah Tah Tah”, „NOID” i „Sticky”. Jego odrzucenie przeszłości jest zrozumiałe. „Ta wersja T, którą znałeś, była wspomnieniem” – mówi w „Jutro”, uprzedzając krytykę: „Kto to jest? Wy, czarnuchy, jesteście zbyt przywiązani, żeby słuchać teorii. Nie tak dawno temu całe narody i wspólnoty były przerażony Tylera ze względu na jego kontrowersyjne teksty. Potem zaczął filozofować i nucić o miłości i stał się nieco bardziej przyjazny marce. Jednak niewielu jest tak bystrych w rapowaniu jak on. Wciąż mniej osób cechuje ten rodzaj zaraźliwej arogancji, która sprawia, że ludzie chcą się kłaniać, zamiast przewracać oczami.