Gwiazda „Grotesquerie” Niecy Nash-Betts rozpakowuje finał, dzieli się nadziejami na sezon 2 i wyjaśnia, dlaczego Lois jest „jedna i ta sama” z wiceprzewodniczącą Kamalą Harris

UWAGA SPOILER! Ten post zawiera szczegóły z finału FX Groteskaria.

Wygląda na to, że Lois może jednak nigdy nie dotrzeć na Florydę.

Finał FX Groteskowość pod pewnymi względami wydawało się, że 10 odcinków zatoczyło koło, gdy Niecy Nash-Betts odłożyła na bok swój plan rozpoczęcia od nowa w Tarpon Springs na rzecz ponownego założenia kapelusza detektywa, aby spróbować rozwiązać te same makabryczne zbrodnie, nad którymi pracowała w jej stanie liminalnym – z tą różnicą, że tym razem dzieją się one w prawdziwym życiu.

Po tym, jak Lois zostaje wezwana na miejsce brutalnego zamordowania rodziny i delikatnie ułożona wokół kuchennego stołu, zaczyna nabierać podejrzeń. Kiedy jednak ponownie znajduje się przy ołtarzu kościoła i wpatruje się w krwawe odtworzenie Ostatniej Wieczerzy, tym razem ze swoim lekarzem (który był księdzem kościoła i ostatecznie zabójcą wydarzeń, które rozegrały się, gdy była w jej śpiączka), w środku, wie, że nie może uciec do Tarpon Springs, dopóki nie dotrze do sedna sprawy.

Tymczasem lekarz, który prowadzi z Lois wywiady na temat jej stanu liminalnego, stara się ją o tym przekonać ona to ten, który tym razem zabija. W końcu straciła rachubę czasu. A kto inny poza nimi dwoma miałby w ogóle wiedzieć o naturze morderstw z jej pogrążonej w śpiączce wyobraźni?

Gwoli ścisłości, Nash-Betts chce odpowiedzi na wszystkie te pytania i nie tylko.

Mówi Deadline, że „gdyby wszystko było idealne, mielibyśmy sezon 2, aby to rozpakować. Jeśli nie, oznacza to, że siedzę na kolacji z Ryanem [Murphy] godzinami opowiadał mi, dokąd zaplanował tę historię.

W poniższym wywiadzie Nash-Betts rozpakowuje ostatni odcinek Deadline, spekuluje na temat sezonu 2 i zastanawia się nad Groteskowośćkomentarz społeczny, wyjaśniający, dlaczego Lois jest „jednym i tym samym” z wiceprezydent Kamalą Harris.

DEADLINE: Finał ponownie poddaje w wątpliwość rzeczywistość Lois. Co o tym sądzisz? Czy ona naprawdę nie śpi i żyje?

NIECY NASH-BETTS: Tak, wierzę, że wszystko, co wydarzyło się aż do odcinka 7, miało miejsce w śpiączce Lois. Z drugiej strony, kiedy wybudziła się ze śpiączki, ktoś, naśladowca-zabójca, zaczął spełniać jej sny.

DEADLINE: Więc nie sądzisz, że Lois jest zabójcą?

ZAKŁADY NASH: Nie, nie powiedziałem tego! Nie powiedziałem, kto według mnie jest zabójcą.

TERMIN: Masz teorię?

ZAKŁADY NASH: Wiesz, myślę, że w świecie Ryana Murphy’ego zawsze spodziewasz się nieoczekiwanego.

TERMIN: Bardzo tajemniczy. Jaka była Twoja reakcja na ostatnie odcinki, kiedy czytałeś je po raz pierwszy?

ZAKŁADY NASH: Och, bardzo mi się to podobało, ponieważ jako artysta wszyscy członkowie obsady musieli grać w tę dwoistość. Moja córka, grana przez Ravena Goodwina, była przedstawiana w taki sposób – jej matka nie była z niej dumna i marnowała życie, podczas gdy w rzeczywistości była świetnie funkcjonującą lekarką z podwójnym dyplomem. To samo dotyczyło każdej postaci. Siostra Megan, grana przez Micaelę Diamond, była zakonnicą. A w prawdziwym życiu jest szefową policji. Więc wszyscy żyjemy w tym świecie, w którym marzeniem aktora jest móc zagrać wiele stron postaci. Więc to było dla nas absolutnie pyszne.

DEADLINE: Jak to było zmienić dynamikę pomiędzy tymi wszystkimi postaciami w połowie sezonu? Wszystkich łączy zupełnie inna relacja niż ta, którą przedstawiono na początku.

ZAKŁADY NASH: Powiem Wam, że nam się podobało. To, co najbardziej nam się w tym podoba, to sprawianie Travisowi Kelce’owi kłopotów z tą cefalą. Wszyscy myśleli [Eddie] było takie uprzejme i fajne, ale pomyślałem: „Uh uh”. Nie w prawdziwym życiu.

DEADLINE: Teraz, kiedy możesz już w pełni opowiedzieć o jego charakterze, jak to było pracować z nim w takiej podwójnej roli?

ZAKŁADY NASH: Och, to wspaniale móc oprzeć się na dwoistości tego wszystkiego. Zdecydowanie jestem gorącym zwolennikiem Travisa i każdego nowego aktora. Chcesz, żeby wygrali. Kibicujesz im. Tak więc, po prostu będąc w stanie patrzeć na siebie, wyglądającego tak inaczej… Opublikowałem małe BTS przedstawiające go, jego kowbojskie buty i barwę. Pomyślałem: „Chłopcze, wyglądasz, jakbyś miał jechać traktorem”.

DEADLINE: Jak poradziłeś sobie z ustaleniem, jaką osobą jest Lois po wyjściu ze śpiączki?

ZAKŁADY NASH: Wiele rozmów z Ryanem Murphym, aby zrozumieć jej stan psychiczny, w którym się teraz znajduje. Co to wszystko znaczy? Czy ona nadal pije? A może jest w fazie rekonwalescencji? Tyle rzeczy trzeba było rozpakować. Jaka jest główna przyczyna tego, że czuje, że wariuje i zgłasza się do szpitala psychiatrycznego? Musieliśmy po prostu odbyć wiele rozmów na ten temat, aby upewnić się, że osiągnęliśmy odpowiednią wysokość przelotową dla Lois i jej życia na jawie.

DEADLINE: Relacja Lois i Marshalla wydała mi się niezwykle interesująca. Po przebudzeniu jest to bardzo kontrowersyjne. Jak ci się pracowało z Courtney? [B. Vance] żeby to wszystko zrozumieć?

ZAKŁADY NASH: To interesujące, bo nie tylko Courtney, ale także Lesley Manville, która również grała siostrę Redd. W naszym życiu na jawie mamy bardzo różne relacje. Myślisz, że Marshall jest podłączony do aparatury podtrzymującej życie i jest w śpiączce, a potem dowiaduje się, że to Lois jest w śpiączce – i jak kontrowersyjny jest jego związek z nią oraz jak naprawdę ją postrzega. Courtney to taki dobry facet. Czasem musiał mi powiedzieć wiele przykrych rzeczy, po prostu zacznę się śmiać, bo zapytam: „Kim jesteś?”. Nawet nie jesteś tą osobą. Świetnie się dogadujemy. Pracowaliśmy już razem przy kilku projektach, ale nigdy nie musieliśmy być dla siebie niemili. Więc kiedy już musieliśmy być wredni, zawsze pytaliśmy: „Wszystko w porządku? Dobrze się czujesz? Bo po prostu nie wydawało mi się to właściwe.

DEADLINE: Tak więc w finale Marshall sugeruje Lois, aby oni i Redd zamieszkali razem.

ZAKŁADY NASH: Widziałeś to?!

DEADLINE: Co sądzisz o tej scenie?

ZAKŁADY NASH: Pomyślałem sobie: „Co się dzieje?”. Ale nigdy nie wiadomo. Niektórzy pewnie tak żyją. Po prostu wiem, że Lois w tamtym momencie powiedziała: „Wszyscy, wypierdalajcie stąd”. Z całą szczerością, na jawie, powiedziała jej mąż: „Czy możemy tu wszyscy zamieszkać razem?” Wiesz, to było szalone.

DEADLINE: Uważam, że to naprawdę intrygujące, że nawet pod koniec widzowie wciąż pozostają z pytaniem, co jest prawdziwe, a co nie.

ZAKŁADY NASH: Wiele osób dzwoniło do mnie i pytało: „Co się dzieje?”. Nie rozumiem, co się stało. Poczekaj chwilę. Czy to jest prawdziwe? Czy to nie jest prawdziwe? Czekaj, co się stało? Dlatego też wielu ludzi próbowało się nad tym zastanowić i stworzyć teorię, co myślą. Istnieje kilka grup, z którymi łączy się połączenie telefoniczne i które mają duże pokoje rozmów poświęcone programowi i ich teoriom w programie. Czuję, że zdecydowanie zaplanowaliśmy zakończenie drugiego sezonu, aby widzowie nie mogli się doczekać.

DEADLINE: Więc myślisz, że jest miejsce na więcej?

ZAKŁADY NASH: Absolutnie. Jeszcze nawet nie wiesz, kim jest Grotesquerie. To ogromne pytanie bez odpowiedzi.

DEADLINE: Czy są jakieś pytania bez odpowiedzi, którymi chciałbyś się zająć w potencjalnym sezonie 2?

ZAKŁADY NASH: Najważniejszą rzeczą, na którą nie mogę się doczekać, jest to, kim jest Grotesquerie, ponieważ obecnie w trakcie terapii, jak twierdzi lekarz, Grotesquerie jest połączeniem całego zła, które wydarzyło się na świecie w [her] umysł, ale wtedy te przestępstwa zaczynają się zdarzać, dosłownie. Więc poczekaj chwilę. W takim razie co to oznacza? Wciąż pozostaje kilka pytań, na które czekam, aby odpowiedzieć, a jeśli wszystko będzie idealne, będziemy mieli sezon 2, aby to rozpakować. Jeśli nie, oznacza to, że będę siedzieć godzinami przy kolacji z Ryanem i opowiadać mi, dokąd zaplanował dalszy rozwój tej historii.

DEADLINE: Więc nie sądzisz, że Lois jedzie na Florydę?

ZAKŁADY NASH: ja nie. Nie sądzę, nie po tym, jak po wyjściu ze szpitala psychiatrycznego stoi bezczynnie i mówi Cranburnowi, a także Megan: „Spotkajmy się w moim starym biurze”. Wiem, kto jest zabójcą. Nie sądzę, żeby kiedykolwiek w najbliższym czasie dotarła do Tarpon Springs.

DEADLINE: Jakie były Twoje doświadczenia jako producenta wykonawczego, gdy miałeś możliwość wniesienia bardziej kreatywnego wkładu w serial?

ZAKŁADY NASH: Ryan jest wspaniałym partnerem do współpracy. Pracowaliśmy więc razem nad wszystkim, od przemyśleń na temat fabuły, przez obsadę, a może po zmianę kształtu rzeczy po nakręceniu czegoś. A to coś w stylu: „Zaczekaj chwilę, to wskazuje mi ten kierunek” lub „Może jest tu jakaś zmiana”. Jaki jest poziom pijaństwa Lois? Czy jest otynkowana? Czy ona ma kaca? Gdzie ona jest w swojej chorobie? Dlatego działaliśmy ramię w ramię i trochę współpracowaliśmy. Kocham to, że jestem nową muzą Ryana.

DEADLINE: Jakie były twoje ulubione wskazówki lub pisanki mówiące, że Lois była w śpiączce przed ujawnieniem?

ZAKŁADY NASH: Utkwiły mi w pamięci dwie sceny: moja córka Merritt kręci teledysk do programu telewizyjnego i przez kadr widać sanitariusza. To odwraca uwagę Lois. A ona na to: „Czekaj, co?” A potem, kiedy rozmawia przy swoim biurku z siostrą Megan i pikanie drukarki brzmi jak pikanie maszyny, do której była podłączona.

DEADLINE: Seria ta obfituje w komentarze na temat obecnego stanu świata. Jakie to uczucie mieć finałową emisję zaledwie tydzień przed bardzo ważnymi wyborami prezydenckimi?

ZAKŁADY NASH: Dotykamy wielu tematów. Dotykamy kwestii zmian klimatycznych. Dotykamy kobiet mających władzę nad własnym ciałem. Dotykamy różnego rodzaju zła istniejącego na świecie. I pod wieloma względami czuję się jak Lois i Kamala [Harris] są jednym i tym samym, obaj próbują ocalić świat od zła.

Zrodlo