Były projektant Bethesdy, Bruce Nesmith, uważa, że jedyną drogą jest potencjalna kontynuacja Starfield, w oparciu o osiągnięcia studia RPG i kontynuacje.
Nesmith opuścił tego słynnego dewelopera w 2021 roku po pracy nad kilkoma największymi hitami firmy, w tym Starfield i jego wkładem w głównego projektanta w Skyrim. Ale teraz, kiedy może przyjrzeć się pracy firmy z zewnątrz, powiedział Gracz wideo że „nie może się doczekać Starfield 2”.
„Myślę, że to będzie piekielny mecz, ponieważ poruszy wiele kwestii, o których ludzie mówią” – powiedział. „Będzie w stanie wykorzystać to, co jest obecnie, dodać wiele nowych rzeczy i rozwiązać wiele z tych problemów”.
Były lider jako dowód wskazuje na inne sequele studia. „Kiedy budowaliśmy Skyrim, mieliśmy ogromną przewagę Obliviona, która miała ogromną przewagę Morrowinda” – wyjaśnił. „Wszystko to było dla nas” – co oznacza, że Starfield 2, kiedy i jeśli kiedykolwiek powróci na orbitę, może po prostu bazować na pierwszej grze.
„Musieliśmy jedynie dalej ulepszać i dodawać nowe rzeczy” – powiedział Nesmith o innych sequelach studia. „Nie musieliśmy zaczynać od podstaw. Gdybyśmy musieli zaczynać od podstaw, oznaczałoby to kolejne dwa lub trzy lata rozwoju”.
Ponieważ The Elder Scrolls 6 jest obecnie w fazie rozwoju i gwałtownie rośnie popyt na kolejnego Fallouta z głównej linii, nadzieje na kontynuację Starfield wydają się odległym marzeniem, ale szef studia i dyrektor kreatywny Todd Howard powiedział niedawno, że kosmiczna epopeja dołączyła do panteonu studia Seria RPG „Wielkiej Trójki”, sugerująca, że w prawdopodobnie odległej przyszłości planuje się dalsze rozszerzanie jej uniwersum.
Lider Bethesdy odpowiada na krytykę Starfield Shattered Space: „Nikt, mam na myśli nikt w Bethesdzie, nie klepie się po plecach”.