Jeszcze nie ma porozumienia: SAG-AFTRA w dalszym ciągu strajkuje przeciwko głównym twórcom gier wideo, ponieważ strony chcą zaplanować więcej rozmów

SAG-AFTRA będzie nadal strajkować przeciwko największym producentom gier wideo, ponieważ rozmowy w sprawie nowej umowy zostały ponownie przedłużone.

Negocjacje w sprawie nowej umowy dotyczącej mediów interaktywnych zostały wznowione w środę, co stanowi pierwszą oficjalną datę negocjacji między obiema stronami od czasu ogłoszenia strajku przez SAG-AFTRA w lipcu. Negocjacje toczą się z przerwami, ale strony działają bez umowy od listopada 2022 r.

Na razie nie ogłoszono żadnych nowych terminów, a strajk obowiązuje do czasu zawarcia nowej umowy.

Sztuczna inteligencja była i nadal jest głównym punktem spornym w tych negocjacjach. Kontrakt obejmuje talenty rejestrujące głos i występy w grach wideo, a związek wielokrotnie alarmował, że sztuczna inteligencja może negatywnie wpłynąć na te zawody.

W ciągu ostatnich trzech miesięcy SAG-AFTRA organizowała sporadyczne pikiety w biurach kilku firm z branży gier wideo w Los Angeles, w tym WB Games i Disney Character Voices. Związek nie zapowiedział dalszych pikiet, ostatnia miała miejsce w zeszłym tygodniu, tuż przed wznowieniem rozmów.

Stanowiąc kolejny cios dla głównych firm, związek podpisał umowy z ponad 100 innymi firmami i twórcami gier wideo, które zgodziły się na warunki, które SAG-AFTRA, jak twierdzi SAG-AFTRA, proponuje również tej 10-osobowej jednostce negocjacyjnej głównych firm .

Firmy z branży gier, których dotyczy atak, to Activision Productions, Blindlight, Disney Character Voices, Electronic Arts Productions, Formosa Interactive, Insomniac Games, Llama Productions, Take 2 Productions i WB Games.

W swoim najnowszym oświadczeniu dla Deadline rzecznik producentów gier wideo odniósł się do opisu rozmów przedstawionego przez SAG-AFTRA, mówiąc, że firmy „ciężko pracowały, aby przedstawić propozycje na rozsądnych warunkach, które chronią prawa wykonawców, a jednocześnie zapewniają, że możemy kontynuować korzystać z najbardziej zaawansowanej technologii, aby zapewnić fanom wspaniałe wrażenia rozrywkowe.”

Zrodlo