Recenzja „Romeo i Julia” na Broadwayu: Kit Connor i Rachel Zegler zabierają barda na porządną imprezę

Zadziwieni kochankowie Szekspira z pewnością mają obecnie trochę pracy, co widać po niedawnym dźgnięciu Toma Hollanda w Londynie i niezmiennie popularnym przejęciu władzy przez dziewczynę & Julia i bez wątpienia jeden lub dwa inne przenikają gdzieś, nawet gdy piszę. Ale nieważne – zrób miejsce, dużo miejsca dla Sama Golda Romeo + Julia zachwycający spektakl z fascynującym i dobrze dobranym Kitem Connorem i Rachel Zegler, którego premiera odbędzie się dziś wieczorem na Broadwayu.

Spektakl, podkręcany pulsującą muzyką Jacka Antonoffa (kilka piosenek, które napisał, w tym nowy „Man of the House” w wykonaniu Zeglera), czasami rozgrywa się w atmosferze przypominającej elżbietański klub taneczny z DJ-em i ruchami XXI wieku. jest prawdopodobnie najlepszym od wieków zastosowaniem często kłopotliwej inscenizacji Circle in the Square. Nawet gdy Romeo Connora i Julia Zeglera ścierają się ze sobą po przeciwnych stronach sali, ich niewidzialne łańcuchy – inaczej mówiąc hormony – są magiczne.

Obsada Connora, który wspina się na szczyt dzięki swojemu niezwykle popularnemu serialowi Łapacz serci Zegler, który w Spielbergu grał Julię pod jakimkolwiek innym imieniem Historia z West Sidemogło być czymś więcej niż castingiem kaskaderskim do konkursu na przyprowadzenie dzieci, ale wzorowy Gold i jego czołowi producenci wiedzą lepiej, niż bawić się takimi głupotami. Connor, Zegler i obsada, w skład której wchodzą także Gabby Beans, Tommy Dorfman, Daniel Bravo Hernández i inni, angażują się od początku do końca.

Zegler i Connor na planie zaprojektowanym przez kropki

Matthew Murphy’ego i Evana Zimmermana

Bez majstrowania przy języku Szekspira, to jest to R+J jest pełen młodzieńczej energii – a co więcej, współczesny młodzieńcza energia. Zobacz, jak młoda obsada gestykuluje, manewruje i przenosi swoje ciała z miejsca na miejsce – dzięki reżyserii ruchu i choreografii Sonyi Tayeh – a efekt jest zupełnie świeży. Mały przykład: Connor nie wspina się na balkon ani na kratę – podskakuje i chwyta platformę łóżka Juliet unoszącą się wysoko nad sceną, a następnie wykonuje imponujące podbródek, aby ustawić usta tam, gdzie powinny. To uroczy akcent i R+J jest ich pełno.

Kadr z filmu „Romeo i Julia”

Matthew Murphy’ego i Evana Zimmermana

Ubrani w kostiumy zaprojektowane przez Envera Chakartasha, które łączą w sobie elementy nieco współczesne (Romeo w pewnym momencie zakłada rockowy sportowy płaszcz z motywem kucyka z lat 50.) i strój, który ledwie mruży oczy, aby nawiązać do bardziej tradycyjnej inscenizacji, Montagues i Kapulety z R+J czuć się naturalnie w swoim środowisku. I w przeciwieństwie do wielu współczesnych wciągających doświadczeń teatralnych, R+JUstawienie placu miejskiego/sali tanecznej nigdy nie sprawia wrażenia przytłaczającego, odstraszającego lub natrętnego. NIE Tutaj leży miłośćinnymi słowy.

W rzeczywistości scenografia – dzięki doskonałym zbiorczym kropkom – jest absolutnie przyjazna w swojej prostocie. Kiedy duży panel podłogi unosi się, odsłaniając „ogród” kwiatów, odsłonięcie jest zarówno piękne, jak i wydajne. Projekt oświetlenia Isabelli Byrd, projekt dźwięku Cody’ego Spencera oraz projekt włosów i peruk Roberta Pickensa i Katie Gell są na najwyższym poziomie.

Connor, Zegler i obsada

Matthew Murphy’ego i Evana Zimmermana

I żebyś tak nie myślał R+J to same kwiaty i słodycz, pomyśl jeszcze raz. Przemoc, okrucieństwo i nietolerancja w opowieści Szekspira pozostają tak samo brutalne jak zawsze, być może nawet bardziej, biorąc pod uwagę świeżo wyczyszczony wygląd i pokręcone temperamenty. W żadnym momencie nie jest to bardziej widoczne niż wtedy, gdy Zegler, delikatny i drobny, spotyka Juliet koniec, który jest prawie tak krwawy, jak ostateczna szalona scena Normy w Bulwar Zachodzącego Słońca Miłość nigdy nie przebiega gładko.

Tytuł: Romeo + Julia
Lokal: Koło Broadwayu na placu
Napisane przez: Williama Szekspira
Reżyseria: Sama Golda
Muzyka: Jacka Antonoffa
Kierunek ruchu/Choreografia Autor: Sonya Tayeh
Rzucać: Kit Connor, Rachel Zegler, Gabby Beans, Daniel Bravo Hernández, Jasai Chase-Owens, Tommy Dorfman, Nihar Duvvuri, Sola Fadiran, Taheen Modak, Gían Pérez.
Czas trwania: 2 godz. 20 min (z przerwą)

Zrodlo