MIPCOM Insider: Pięć kluczowych wniosków z Cannes — wyciśnięty scenariusz, nostalgia i „NCIS” w centrum uwagi

W tym tygodniu na targach MIPCOM w Cannes było co przeżuwać. Branża telewizyjna toruje drogę naprzód po kilku bardzo trudnych latach, a droga ta stała się jasna podczas czterodniowej konferencji. Poniżej przedstawiamy niektóre z najważniejszych dań z bulwaru Croisette.

Ściśnięty środek w skrypcie

Channinga Dungey’a

Zdjęcie: Frazer Harrison/WireImage

Rozmowy o przyszłości dramatu telewizyjnego prawie rok po zakończeniu amerykańskich strajków zdominowały dyskusję na tegorocznej edycji MIPCOM. Przekazano nam informację stanowiącą kontynuację czatu „ściśniętego pośrodku”, który zdominował rozmowy w Edynburgu kilka tygodni temu. Rozmowy tej konfabulacji skupiały się na sprawach niescenariuszowych, ale te proklamacje koncentrowały się na dramacie. W rzeczywistości kupujący nadal szukają dziwnego, olśniewającego namiotu, być może modnej limitowanej serii tu i ówdzie, ale głównie wzbogacają katalogi tańszymi, większymi, możliwymi do przyjęcia przez banki i zwrotami taryfami. W naszym serwisie Deadline Hot Ones podkreśliliśmy obecną skłonność do procedur proceduralnych, gdy weszliśmy na rynek, a rozmowy prowadzone i nierejestrowane w ciągu ostatnich czterech dni to potwierdzały. „Miłe jest to, że była pogarda dla procedur, a teraz ludzie mówią: «Wiesz co, widzom się podobają i powinniśmy stworzyć nowe procedury»” – stwierdziła Warner Bros TV. Przewodniczący Channing Dungey, który wspomniał także o dyscyplinie twórczej wymaganej przy ich tworzeniu. Tendencję tę można było również zaobserwować w dwóch najpopularniejszych programach na rynku, Paramount’s NCIS spin-offy Początki I Tony’ego i Zivy, które były szeroko reklamowane w Palais des Festivals i przyciągnęły uczestników jednej z najfajniejszych sesji z udziałem gwiazd franczyzy Cote de Pablo i Michaela Weatherly’ego. Ten szum prawdopodobnie wybrzmi podczas niektórych wyprzedaży na rynku i można go już było zobaczyć w umowach, które zerwaliśmy w kameralnych programach kryminalnych, takich jak Cineflix Perła Whitstable, podczas gdy my ujawniliśmy BBC Doktor Foster i francuskiej Wysoki potencjał intelektualny były najlepiej sprzedającymi się formatami skryptowymi ostatnich 18 miesięcy. „Trudno zracjonalizować stan pośredni” – powiedział nam amerykański dyrektor ze streamera, porównując ten trend z tym, co wydarzyło się na początku ostatniej dekady po strajkach robotniczych w latach 2007–2008. „Chodzi o zamawianie przedstawień pod hasłem „utrzymuj włączone światła” i ograniczanie ryzyka”. Dyrektor i wielu innych potwierdziło pogląd Dungeya, że ​​nadawanie priorytetów pokazom, które utrzymują tarczę w ruchu, nie jest niczym złym, a wielu producentów powiedziało nam, że przynajmniej w ich odczuciu wydaje się, że istnieje obecnie pozorna strategia kupującego. Dungey wskazał, że branża telewizyjna wciąż „zmaga się” z „fundamentalnymi zmianami” spowodowanymi zawirowaniami ostatnich kilku lat, ale wydaje się, że branża ta sprosta temu wyzwaniu.

Paramount Global przewodzi pakietowi Hollywood, ale książeczki czekowe pozostają zamknięte

Austina Stowella

Austin Stowell wkracza w buty Gibbsa w „NCIS: Początek”

Globalna dystrybucja treści firmy Paramount

Kiedyś sprzedawali, potem magazynowali to wszystko na potrzeby swoich usług przesyłania strumieniowego… teraz sprzedają ponownie. Studia hollywoodzkie kupowały swoje towary kupującym w MIPCOM, a Paramount Global Content Distribution w szczególności wyprzedziła rynek. To zrozumiałe, biorąc pod uwagę NCISco wygenerowało dla studia 4,5 miliarda dolarów. NCIS gwiazdy De Pablo i Weatherly natknęły się na kupujących i dołączyły na scenie do szefa Paramount Global Content Distribution, Dana Cohena, podczas gdy SpongeBob Kanciastoporty załoga głosowa dołączyła, aby zapewnić więcej światła. Czasami może wyglądać, jakby talent wykorzystywał podczas działań promocyjnych, ale ci ludzie najwyraźniej naprawdę lubili opowiadać o swoim nowym programie. Disney miał duże stoisko w Palais i był to Dom Myszy dzięki temu jego strategia okienkowa była najbardziej obecna w panelu z szefem regionu EMEA Diego Londono. Fox był wyraźnie obecny, podczas gdy NBCU wykorzystało rynek, aby pozostać w tyle Ścianaktóry wznawia na arenie międzynarodowej. Jedną z interesujących zmarszczek MIPCOM 2024 był fakt, że główny streamer sprzedawał za granicą w swoich programach jako sklep Amazon MGM. Umieszczony w Palais, sprzedawał serie, w tym Ziemia trwa – ale także filmy z szybko rozwijającej się oferty Prime Video. Niewielu pracowało z myślą, że amerykańscy nabywcy znów wydadzą duże pieniądze na oryginały. Jeden ze starszych amerykańskich producentów, który tworzy programy na całym świecie, powiedział, że w przeszłości projekty były w 80% finansowane przez Amerykanów, a Europejczycy stanowili pozostałe 20%, ale wydaje się, że ta liczba się odwróciła. Zauważył, że pojawia się coraz więcej europejskich programów, które wcześniej były odrzucane przez amerykańskich nabywców. Włoski producent Luca Bernabei powiedział nam, że Amerykanie uczą się od Europejczyków, jak obniżać koszty. Te fale uderzeń są nadal bardzo odczuwalne.

Króluje nostalgia

„Harry Potter: Czarodzieje pieczenia”

„Harry Potter: Czarodzieje pieczenia”

Warner Bros

W epoce powściągliwości w podejmowaniu ryzyka można było zauważyć, jak nostalgia rządziła rynkiem. Studia w dużym stopniu opierały się na swoich ukochanych markach (wielkie formaty Warner Bros. Discovery to konkurs pieczenia ciasta o Harrym Potterze i konkurs Przyjaciele gameshow), aby zwiększyć sprzedaż, podczas gdy adaptacje gier planszowych były wielką sprawą. Mattel ogłosił, że sprzedał telewizyjną wersję Pictionary brytyjskiemu nadawcy ITV, a Talpa Studios i Hasbro połączyły siły, aby zaadaptować Trivial Pursuit. Jednym z większych formatów w centrum uwagi był Utknął na Wyspie Miesiąca Miodowego, nasz Global Breakout z poniedziałku, który został już sprzedany BBC i australijskiemu Channel 7, i mówi się, że umowa w USA jest bliska, co przypomina, że ​​gatunek randkowy rzadko wychodzi z mody. Dyrektorzy byli oburzeni częstotliwością, z jaką duzi gracze, tacy jak BBC, kupują obecnie programy, które z sukcesem wystartowały na mniejszych terytoriach, zamiast zamawiać je na papierze, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że żyjemy w epoce „mniej, więcej, lepiej”. Nic dziwnego, Zdrajcy wciąż robi fale. Jeden z nieskryptowanych dyrektorów sprzedaży oszacował, że około 80% prezentacji w formacie słynnej sesji pitchingowej The Wit zawierało elementy popularnego tajemniczego teleturnieju. Jeśli jednak zmiana przeznaczenia ulubionych marek lub kupowanie formatów z mniejszych obszarów nie jest opłacalne, zawsze istnieje niezawodny restart. BBC Studios ozdobiło front Palais gigantem Najsłabsze ogniwo plakat promujący program wśród kupujących jak w roku 2000. To udało się osiągnąć telewizji Sony Pictures Więc myślisz, że umiesz tańczyć powrót na antenę w Polsce po niemal dekadzie to po prostu więcej wody dla coraz bardziej nostalgicznego młyna.

Branża z ostrożnym optymizmem, ale w Cannes odrobinę spokojniej

Lucy Smith

Lucy Smith

RX Francja

Może dlatego, że słońce nie przestawało świecić, ale panowała ostrożna atmosfera optymizmu co do stanu branży na tegorocznym targu. Liczne źródła przekazały nam informację, że pojawiło się światełko w tunelu i chociaż sytuacja nadal stanowi duże wyzwanie, strategie wydawały się bezpieczniejsze. Nad zeszłorocznym MIPCOM również wisiało widmo 7 października, ze zwiększonym poziomem bezpieczeństwa wokół Palais i odczuwalnymi konsekwencjami tak niszczycielskiego dnia. Jednak frekwencja w tym roku była nieco niższa w porównaniu z 2023 r. „Nie przechadzałem się między spotkaniami” – tak jeden z kanadyjskich dyrektorów opisał osoby odwiedzające La Croisette. Niższa liczba (spadek o prawie 5% do 10 500 w porównaniu z 2023 r.) była być może zaskoczeniem, biorąc pod uwagę, że MIPTV nie odbędzie się w przyszłym roku w Cannes, a niektórzy czołowi przedstawiciele kadry kierowniczej w USA, w tym szef Sony Tony Vinciquerra, przylecieli nad Atlantykiem. Szefowa MIPCOM, Lucy Smith, przypisuje niższe liczby firmom wysyłającym nieco mniejsze delegacje, a niektóre z nich podejmowały decyzję „późno w ciągu dnia”. Niektóre stoiska superindie były nieco mniejsze, podczas gdy moc gwiazd prawdopodobnie była niewiele mniejsza niż w 2023 r., kiedy do miasta przybyli Andrea Riseborough i Domhnall Gleeson (sam Poirot i David Suchet mogą się z tym nie zgodzić, ponieważ był oblegany na ulicach przez dyrektorów i mieszkańców — więcej o tym poniżej). Dyrektorzy telewizji podali wiele czynników wpływających na nieco spokojniejszy rok, w tym napięte budżety, wzrost liczby konkurencyjnych wydarzeń, w tym Content London, oraz „zawsze aktywny” charakter spotkań w formie rozmów wideo po pandemii. Jednakże mnóstwo poniedziałkowych wieczornych przyjęć koktajlowych było jak zawsze wypełnionych po brzegi, a słynna „Booze Alley” była pełna uczestników rozmawiających do późna w nocy (i wcześnie rano). Siła napędowa MIPCOM pozostaje, ale rynek, jak zawsze, ciągle się zmienia.

Market Movers – oferty w Cannes

Simona Ridgwaya

MIPCOM to wydarzenie poświęcone sprzedaży programów, nic więc dziwnego, że pojawiło się mnóstwo wiadomości od kupujących i sprzedających, a także kilka nowych projektów, które pojawiły się na rynku. W połowie postępowania Deadline podał wiadomość o Podbrzuszenowy, kręty dramat, który wkrótce się pojawi Pasuje do Los Angeles gwiazda Stephen Amell, Minnie Driver i nie tylko, od Tajemnica Murdocha dom produkcyjny Shaftesbury. Zgodnie z zasadą bezpiecznej zabawy, przytulne przestępstwo wypadło dobrze, podczas gdy tatuś wszystkich procedur, NCISdaj solidny występ. Studiocanal Paryż Upadł według naszych informacji na początku tygodnia trafił do Hulu. Banijay był najwybitniejszym z międzynarodowych dystrybutorów i uniknął indyjskiej wersji amerykańskiej procedury Mnich w ramach swoich formatów współpracuje z NBCUniversal. Inne wiadomości dotyczące formatu obejmowały wyprzedaż w Indiach za Kup terazformat przedsiębiorcy z Zdrajcy Twórca Studio Lambert. Dystrybutor dla początkujących, Sphere Abacus, zabrał ze sobą do Cannes Davida Sucheta i chociaż gwiazda Poirota straciła głos, był w mieście i rozmawiał z międzynarodowym planem. Jego występ, Podróżuje z Agathą Christie i Sir Davidem Suchetemodpowiednio wylądował oferty. Nie zabrakło także Beta Film z udziałem aktorów z epickiego dramatu na Euro Powstanie Kruka w Cannes i przedsprzedaż programu w tym tygodniu. Jeśli chodzi o dokumenty, Fremantle uzyskał prawa do Moje życie jako Roger Moore o kultowym aktorze Bonda. Tureckie firmy zajmujące się sprzedażą dały show – Global Agency, ATV, Inter Medya i Kanal D witają talenty ze swoich dużych seriali, dodając do Cannes trochę tureckiej siły gwiazdowej.

Zrodlo