Każde pokolenie małych ekranowych hitów ma swój spektakl, który katapultuje do sławy wielu młodych aktorów.
Trzeba tylko o tym pomyśleć Skórki, Kultowy serial telewizyjny Channel 4 z połowy lat dziewięćdziesiątych opowiadający o grupie nastolatków odkrywających siebie – w pierwszym sezonie występują czołowe gwiazdy Hollywood: Nicholas Hoult, Daniel Kaluuya, Kaya Scodelario i Dev Patel.
Przemysł, autorstwa wschodzących showrunnerów Mickeya Downa i Konrada Kay’a można uznać za wersję na tę dekadę. Hit BBC–HBO zainspirował aktorów, w tym Myha’lę, która wystąpiła w najczęściej oglądanym filmie Netflix w 2023 r., Zostaw świat za sobą, oraz Harry Lawtey, który gra Harveya Denta Joker: Folie à Deux, do stratosfery.
Wystąpiła jako Amy Winehouse w filmie biograficznym StudioCanal Wracając do Blacka a wkrótce można go będzie oglądać z Cate Blanchett i Michaelem Fassbenderem w filmie Stevena Soderbergha Czarna torba, Kolejną jest Marisa Abela Przemysł wybicie. Wciela się w wadliwą, uprzywilejowaną i bezbronną Yasmin Kara-Hanani Przemysł, i znajduje się w tym stratosferycznym trio.
„Koleżeństwo, jakie łączy nas, szczególnie między naszą trójką, Marisą, Myha’lą i Harrym, jest niezwykle rzadkie” – mówi Abela kilka tygodni po Przemysł Premiera HBO. „Zaczynaliśmy w tym samym miejscu, w tym samym programie, i teraz mamy wspólne spojrzenie na biznes przez całkiem podobną perspektywę. Ludzie mają różne kryteria dotyczące tego, co jest ważne w castingu i w Przemysł, to było po prostu coś w stylu: „Chcemy, żeby ci młodzi aktorzy po prostu to rozerwali na kawałki”.
Na pierwszy rzut oka serial prowadzony przez stażystów finansowych, który zwraca uwagę na zawiłości sektora bankowego, powinien mieć szansę powodzenia jedną na milion. A jednak jest to produkcja Bad Wolfa Przemysłwnikliwe podejście do presji młodości, palący dialog i umiejętność odkrywania siebie na nowo, co zapewniło mu miejsce jako kamień węgielny harmonogramu HBO, a sezon 3 zajmie upragnioną niedzielę o 21:00, kiedy Dom Smoka stwierdził. W rolach głównych występują także Ken Leung, Sagar Radia i Sarah Parish, Przemysł przedstawia wydarzenia w fikcyjnym banku Pierpoint, ze szczególnym uwzględnieniem życia i makiawelicznych machinacji Yasmin, Harpera Sterna z Myha’li i Roberta Spearinga z Lawteya.
Najnowszy sezon, który wystartował w sierpniu w HBO i w tym miesiącu w BBC, jest już zdecydowanie gotowy Przemysł najbardziej efektowny i został wzmocniony całą siłą marketingową HBO. W tym sezonie Yasmin odgrywa jeszcze większą rolę, pełniąc rolę podwójnego powiernika i miłości dla Henry’ego Mucka z Kita Haringtona, arystokratycznego miliardera, właściciela firmy zajmującej się ochroną środowiska, społeczeństwem i zarządzaniem – tym razem tematem przewodnim jest hipokryzja i hipokryci, którzy ścierają się z idea „przebudzonego inwestowania”. Sezon zebrał najlepsze recenzje wśród krytyków i Przemysł został już wznowiony na czwartą edycję, podczas gdy Down i Kay właśnie odnowili ogólną umowę z HBO.
„Sezon trzeci był trudniejszy fizycznie i emocjonalnie niż pozostałe dwa, ale jestem trochę żarłokiem, jeśli chodzi o karę, jeśli chodzi o tę pracę” – mówi Abela. „Zakres był po prostu bardzo duży. Poczułam się niezwykle poruszona faktem, że Mickey i Konrad chcieli dać mi tę chwilę, żebym pozwoliła Yasmin rozdzierać emocje”.
Harington, znany z „You Know Nothing Jon Snow” i jeden z najbardziej znanych aktorów tego kraju Przemysł do tej pory sidła, „Współpraca z nim była po prostu genialna” – dodaje Abela. Mówi, że wniósł niuanse do roli, której w mniej utalentowanych rękach mogłoby brakować subtelności. „Kitowi udaje się balansować pomiędzy arystokratycznym oddzieleniem od rzeczywistości a byciem wrażliwym emocjonalnie chłopcem” – dodaje. „Czujesz, że trzeba się nim zająć, a potem patrzysz na niego w skali makro i widzisz, że jest taki potężny”.
Postać Haringtona kieruje firmą inwestycyjną nowego typu, a twórcy serialu idą z duchem czasu. Ponad pięć lat tworzenia Przemysł, Abela twierdzi, że „nie jest wcale mądrzejsza” w kwestii tajników rynków akcji, akcji i FTSE, ale dobrze orientuje się w „polityce tego świata, jakich ludzi on przyciąga i jakich ludzi wybiera”. odpycha.”
Rośnie z Yasmin
Abela ledwo miał okazję podsumować sytuację, odkąd 27-latek trafił do drużyny Przemysł rozstała się około sześć lat temu, niedługo po ukończeniu studiów w Królewskiej Akademii Sztuki Dramatycznej i z ledwością na swoim nazwisku. Mówi, że od razu polubiła scenariusze, czując jednocześnie więź z postacią wchodzącą w zastraszający biznes, która potrafi przeżuć i wypluć to, co najlepsze.
„Zaproponowano mi wówczas dwie sceny zagrania czyjejś córki i na tym kluczowym etapie zgodziłabym się na rzeczy, które były znacznie mniej przemyślane i dobrze napisane niż Przemysł,” ona wyjaśnia. „Chodziło o to, że chodziło o tych młodych ludzi i wszystkie niuanse tego, co znaczy dopiero zaczynać. Jako ktoś, kto miał rozpocząć własną podróż, wydawało mi się to takie realne”.
Abela pragnie rozróżnić siebie od swojej bohaterki – „zwłaszcza ze względu na okoliczności” (wychowała się w rodzinie samotnie wychowującej dzieci, jej matka jest aktorką, a Yasmin pochodzi z wydawnictwa milionerów) – i podkreśla, że Yasmin pracuje w branży, w której „jej ostateczny cel będzie produktem ubocznym sukcesu, podczas gdy w aktorstwie najważniejsza jest sztuka, a wszystko inne jest produktem ubocznym”.
Mówi jednak, że ona i jej postać dorastały razem i „jak [Yasmin] wzmocniła się w swojej chęci do potwierdzenia siebie, prawdopodobnie niektóre części mnie zrobiły to samo… Na początku nie była osobą asertywną w miejscu pracy i nie wiedziała, jak wyznaczać granice. Mickey i Konrad powiedzieli na początku, że ważne jest, aby miała sztuczną pewność siebie i luksus, ale czuła się bezbronna”.
Dzięki jej zawsze drażliwym związkom z inną bohaterką, Harfiarką Myha’la, postać Abeli stała się integralną częścią serialu. Przemysł maszynę w miarę upływu pór roku. Z biegiem czasu otrzymała możliwość wykorzystania w tej postaci coraz większej liczby swoich umiejętności aktorskich. Na przykład chciała „wnieść poczucie humoru” do Yasmin, które niekoniecznie było obecne w jej pierwszych kilku odcinkach, jednocześnie nadając jej pewną suchość. „Po pewnym czasie Mickey i Konrad znają nas tak dobrze, że zaczynają pisać rzeczy, które ich zdaniem możemy zrobić”.
Down i Kay są nieubłaganie szczerzy w kwestii swoich wad Przemysł Sezon 1, określający siebie jako „naiwnych i aroganckich”, gdy zaczynali, nazywając pierwsze szkice „bezdusznymi i pozbawionymi życia” i wyrażając zdziwienie, że otrzymali drugi sezon.
Abela aż za dobrze wie, jak „niezwykle krytyczna może być wobec siebie” ta para, ale twierdzi, że szukanie prawdy w czymś może czasami być „niechlujną” sprawą. Porównuje początek Przemysł epizody do „opuszczania imprezy i myślenia: «O cholera, żałuję, że nigdy nie powiedziałem czegoś, co mogłoby być niewiarygodnie szczere, ale wtedy czułem się zawstydzający i dziwny»”.
„Czasami nasze występy i narracja pierwszego sezonu mogły być nieco niezgrabne, ale fakt, że ludzie byli skłonni wybaczyć i cieszyć się serialem, mówi, że jest on prawdziwy, autentyczny i rezonuje” – mówi.
Abela postanawia przekazać analogię „wychodzenia z imprezy” Downowi, z którym ma zamiar zjeść kolację.
Wracając do Blacka
Doświadczenie wynikające ze ścisłej współpracy z duetem byłych finansistów, którzy stali się autorami, skłoniło Abeli do zastanowienia się, czy nie chciałaby zyskać agencji, pracując pewnego dnia za kamerą, a to uczucie zostało wzmocnione grą Winehouse w Wracając do Czarnego, jej największy jak dotąd projekt filmowy.
Wracając do Blacka był „pracą z miłości” – mówi Abela, ponieważ wymagał intensywnych czteromiesięcznych przygotowań i trzymiesięcznych zdjęć. „Wkładasz w to tak wiele fizycznie i emocjonalnie, a potem odchodzisz, a rok później jest inaczej – rzeczy istnieją i nie istnieją” – dodaje. „To było trudne. Gdybym jeszcze raz wykonywał taką pracę, dobrze byłoby częściej przebywać w pomieszczeniu”.
Minęło wiele miesięcy od chwili, gdy świat został przedstawiony Wracając do Czarnego, Abela, bez cienia arogancji, kilkakrotnie podkreśla, że jest „dumna” nie z tego, że dostała tę rolę, ale z tego, jak ciężko pracowała i jak udało jej się oddać „sprawiedliwość” historii Winehouse.
Abela twierdzi, że odgrywanie takiej ikony miało swoje żniwo i „nie wykonywałaby takiej pracy co roku”.
Film Sama Taylor-Johnsona spotkał się z wnikliwą analizą ze względu na decyzję o wcieleniu się w postać kultowej gwiazdy, której krótkie życie zostało poważnie zniszczone przez narkotyki i alkohol, ukazując jej upadek wraz z życiem najbliższych jej osób, których doświadczenia były wielokrotnie badane.
Zainteresowanie to wzrosło, gdy zaczęły pojawiać się zdjęcia Abeli kręcącej zdjęcia w okolicach Soho ze słynnym ulem Winehouse. Po wypuszczeniu zwiastuna kontrola ta wzrosła 10-krotnie. Abela twierdzi, że później „wszystko wyłączyła” i dodaje: „Głęboko wierzę, że wrogiem aktorów jest samoświadomość. Gdy tylko zaczniesz być próżny, skrępowany lub świadomy siebie w tej chwili, nie możesz być obecny.
W końcu nie miała się o co martwić. Film zebrał dość ciepłe recenzje, a kreacja Abeli została gorąco pochwalona, a Pete Hammond z Deadline dał jej typ jako zewnętrzny zakład na Oscara. „To, że jesteśmy zdemaskowani, może wiązać się ze wstydem, ale nie sądzę, żeby to była w jakikolwiek sposób przydatna emocja, więc jestem dumna, że pracowałam tak ciężko” – mówi Abela.
Następny w kolejce jest Czarna torba, tajemniczy thriller szpiegowski Soderbergha z Focus Features, w którym Abela współpracuje ze wspomnianymi Blanchett i Fassbender oraz Rege Jean-Page. Premiera zaplanowana jest na około sześć miesięcy.
Teraz, po wszystkich ich sukcesach, wszystkie oczy zwrócone są na Abelę i ją Przemysł kohorty. Uważa, że ostatnio osiągnęła ekscytujący kamień milowy, docierając do miejsca, w którym może odrzucać oferty i stać się bardziej wybredna. „W moim przypadku to się właśnie zmieniło” – mówi Abela. „To nie znaczy, że mogę robić, co chcę, ale jestem na początku tej nowej przestrzeni, w której nie muszę zawsze mówić „tak”. Tu chodzi o posiadanie agencji.”