Szef marketingu CBS wyjaśnia, dlaczego ponowne uruchomienie „Matlocka” „nie ma nic wspólnego” z oryginałem

UWAGA SPOILER! Ta historia zawiera szczegóły dotyczące premierowego odcinka Matlock w CBS-ie.

Chociaż Matlock powrócił na ekran z nazwy i na tym podobieństwa kończą się wraz z nowym ponownym uruchomieniem.

Dyrektor ds. marketingu CBS, Mike Benson, wyjaśnił niedawno, dlaczego pod przewodnictwem Kathy Bates wznowienie dramatu prawniczego z lat 1986–1995 tak bardzo odeszło od materiału źródłowego po debiucie serialu i niespodziewanym zwrocie akcji w zeszłym miesiącu.

„Z pewnością nigdy nie chcielibyśmy dyskredytować czego Matlock było – wyjaśnił Sęp. „Ale to jest zupełnie inny spektakl. Co [showrunner] Jennie Urman wyobraziła sobie coś, co będzie miało nazwę „Matlock”, ale powód, dla którego nazwa programu ma się ku temu, jest niejasny. Więc chociaż wiedzieliśmy, że są widzowie, którzy wiedzą co Matlock to znaczy, że tak naprawdę nie chcieliśmy tego wykorzystywać. Nie chcieliśmy wychodzić i wykorzystywać siły starego Matlockper se. Tak naprawdę chodziło o: „Gdybyś znał ten program, w porządku”. Chcieliśmy stworzyć coś, co mogłoby działać samodzielnie i nie miało nic wspólnego ze starym IP.”

W oryginalnym serialu Andy Griffith wcielił się w obrońcę w sprawach karnych Bena Matlocka, znanego ze swojego południowego uroku i niezrównanego talentu do zamykania spraw.

Bates występuje w nowej odsłonie jako siedmiolatka Madeline Kingston, która pod fałszywym pretekstem i pod fałszywą tożsamością Madeline Matlock podejmuje pracę w kancelarii prawnej Jacobson & Moore. Podająca się za samotną babcię borykającą się z problemami, w rzeczywistości jest zamożną kobietą, która pragnie zdemaskować partnera, który przyczynił się do śmierci jej zmarłej córki po opioidach.

Jason Ritter jako Julian, Kathy Bates jako Madeline „Matty” Matlock i Skye P. Marshall jako Olympia w Matlock.

Sonji Flemming/CBS

Benson dodał: „Wiedziałem, że nie chciałem zdradzać zwrotu akcji, ale chciałem go obiecać. Najlepszym sposobem na osiągnięcie tego było więc przekręcenie kampanii. I właśnie to chcieliśmy zrobić: stworzyć marketing, który sprawi, że ludzie powiedzą: „Poczekaj, dzieje się tu coś innego”. Czy to Kathy? Czy to przedstawienie? Pomysł tak naprawdę wynikał z faktu, że Kathy Bates nie jest Matlockiem, jakiego można by się spodziewać. W rzeczywistości dzieje się tu coś znacznie bardziej zwodniczego. Dlatego naszym celem było stworzenie czegoś prowokacyjnego, opartego na założeniu, że ma miejsce pewne oszustwo, i stworzeniu większej tajemnicy, ale z pewnością nie zdradzającej niczego.”

Wyjaśnił, że celem serialu było „stworzenie większej tajemnicy” wokół Madeline, zamiast promować wielki zwrot akcji. „Najlepszą formą marketingu w dalszym ciągu jest marketing szeptany, więc im więcej możemy zrobić, aby zwiększyć liczbę przekazów szeptanych na temat tej serii, właśnie to chcemy robić” – wyjaśnił Benson. „Nasza strategia polega na dalszym budowaniu coraz większej tajemnicy wokół Kathy, jej postaci i kierunku, w którym zmierza serial”.

Urman wyjaśniła wcześniej Deadline, że przygotowując program, zadała sobie pytanie, „co będzie się różnić” od oryginału.

„Oczywiście miałam zamiar zacząć od głównej bohaterki, ale nie chciałam po prostu stworzyć wersji ze zamianą płci, która nie byłaby interesująca” – powiedziała. „Zacząłem więc myśleć, że może używa imienia Matlock. Rzuciłem sobie coś w rodzaju wyzwania. Mogę nadal powtarzać widzom, że jej nie doceniają, ale ostatecznie dadzą się nabrać”.

Urman zauważyła, że ​​zamierza, aby wielka tajemnica serialu „została w 100% rozwiązana do końca sezonu” i dodała: „To pozostawi nas z nowymi problemami”.

Zrodlo