Recenzja „Bracia”: Josh Brolin i Peter Dinklage w roli bliźniaków (!) w hałaśliwej i zabawnej komedii akcji

Amazon Prime ostatnio pokazał upodobanie do tego rodzaju zwariowanych komedii akcji, którymi studia nie zalewają kin tak jak kiedyś. Dzięki filmom Petera Farrelly’ego, Paula Feiga i innych gatunek ten żyje i ma się dobrze w Culver City, a ich przejęcie reżysera Maxa Barbakowa (Palm Springs) funkcja drugiego roku, Bracia nie tylko pasuje idealnie do formy, ale jest niezwykle zabawnym przykładem tego, jak to zrobić.

To, co sprawia, że ​​to wszystko działa tak dobrze, to wyjątkowo dobrze dobrana obsada aktorów z najwyższej półki, działających wbrew typowi. Cóż więcej mam do powiedzenia poza tym, że Josh Brolin i Peter Dinklage grają dwujajowych bliźniaków, a Glenn Close jest ich przebiegłą matką oszustką! Dodaj do tego scenę miłosną z oceną X z orangutanem CGI i masz przepis na szaleństwo Bracia dostarcza w najlepszym slapstickowym stylu.

Jak dowiadujemy się z retrospekcji, bliźniacy Jady (Dinklage) i młodszy brat Moke (Brolin) w młodości byli hałaśliwi, wpadali w kłopoty z powodu napadów i innych psot, a Jady kończyła w więzieniu, podczas gdy Moke postanowił iść prosto i postawić całe życie za sobą, poślubienie Abby (Taylour Paige) i założenie rodziny. Kiedy Jady zostaje wyrzucony z więzienia, wraca do życia brata z kuszącą propozycją ostatniej pracy: odzyskania 4 milionów dolarów w klejnotach zakopanych przez ich równie problematyczną matkę, Cath Munger (Blisko), która dokonała napadu jako młoda kobieta 30 lata wcześniej i w zasadzie zniknął z życia Jady i Moke na trzy dekady. Teraz wraca na scenę, obiecując wszystkim równe bogactwa w doprowadzeniu chłopców do zakopanego skarbu i rozpoczyna się szalona podróż z niezrównoważoną Jady i bardzo niechętnym, ale intensywnym Moke, być może inspirowanym jak wiele innych filmów w swojej obudzić się Bieg o północy gdzie niedopasowana para napotyka na siebie wszelkiego rodzaju problemy. Na swój pokręcony sposób jest to film o rodzinie. Nie żartuję.

Na ich tropie pojawia się nieudolny, ale zdeterminowany zły facet, Farful, wieloryb o roli, którą Brendan Fraser odgrywa do rękojeści, gdy zawiera układ mający na celu wyciągnięcie Jady z więzienia w zamian za część akcji, ale tak naprawdę ma plany, aby to odebrać całego siebie. Było to możliwe dzięki jego nieuczciwemu ojcu sędziemu (w ostatniej roli M. Emmet Walsh). Ten film jest Jedzenie Jedzenie Jedzenie Jedzenie Świat na sterydach. Nie boi się też miejscami zupełnie zwariować, zwłaszcza w przypadku rozmowy o łupie, na którą nalega Jady, która odwiedza koleżankę korespondencyjną z czasów więzienia, kochającą zwierzęta Bethesdę (Marisa Tomei). Kiedy są w sypialni, aby uprawiać wyjątkowy rodzaj seksu, Moke zostaje sam na kanapie w salonie, gdy podchodzi do niego orangutan, jak żadna inna małpa ekranowa (!). Okazuje się, że Samuel (w tej roli Devyn Dalton wykonał podobną pracę CGI w Planeta Małpy filmy) jest dość napalony i polega na tym, że przestraszony Moke go zadowoli. Ta scena jest LOL-zabawna, zabawna, komiczna odmiana w filmie, która po prostu rzuca wszystko o ścianę.

Dzięki dużym scenografiom, w tym szalonemu pościgowi wózkiem golfowym i mnóstwu eksplozji w scenie w centrum handlowym pod koniec, Barbakow spełnia obietnicę swojego uznanego Palmy Springs, nie cierpiąc tutaj na drugą klątwę, ale zamiast tego udowodnił, że jest biegły w tworzeniu komedii akcji (błogo w niecałe 90 minut), nie poświęcając ludzkich bohaterów filmu, którym jakimś cudem udaje się zachować trójwymiarowość pomimo wszystkich wybryków, jakich doświadczają. Scenariusz napisał Macon Blain, a opowiadanie Etan Cohen. Miło jest widzieć, jak Brolin i Dinklage przymierzają tutaj różne osobowości i idą na całość. Obaj okazują się biegli w komediach bez całkowicie wchodząc na górę. W przypadku Close, ośmiokrotnie nominowanej do Oscara, wygląda na to, że świetnie się bawi grając dwulicową matronę, której nie można ufać, która nigdy nie zdobędzie tytułu Matki Roku. Fraser, od dawna znany ze swoich komiksów, zanim zdobył Oscara dla najlepszego aktora pierwszoplanowego w bardziej poważnym wydaniu, ponownie spisuje się na tym froncie i wygląda na to, że także nie boi się niczego spróbować. Paige ładnie przedstawia swoje sceny jako jedyna całkowicie zdrowa postać w tym cyrku.

Producentami Legendary Pictures Production są Brolin, Dinklage, Andrew Lazar i David Ginsberg.

Tytuł: Bracia

Dystrybutor: Studia Amazona MGM

Data wydania: Teraz na parze na Amazon Prime

Dyrektor: Maks Barbakow

Scenariusz: Macona Blaina. Historia autorstwa Etana Cohena

Rzucać: Josh Brolin, Peter Dinklage, Taylour Paige, M. Emmet Walsh, Jennifer Landon, Brendan Fraser, Marisa Tomei, Devyn Dalton, Glenn Close

Ocena: R

Czas trwania: 1 godzina i 29 minut

Zrodlo