Brutal Legend to jedna z najdziwniejszych gier wysokobudżetowych, jakie kiedykolwiek powstały, ponieważ jest szaloną mieszanką pomysłów. To gra akcji z otwartym światem. To RTS z widokiem z góry. To klasyczna komedia Double Fine. To wymarzony krajobraz heavy metalu. Ale część tego DNA tak naprawdę pochodzi z klasycznych gier CRPG, które studio chciało podkręcić do absurdalnego poziomu.
Aby uczcić 15 lat od pierwotnej wersji Brutal Legend, deweloper Double Fine opublikował niedawno grę blog retrospektywny o koncepcji, rozwoju i, hm, dziedzictwie gry, zagłębiając się we wszystko, od połączenia gatunków po ostateczne zaangażowanie Jacka Blacka. Ale jedna interesująca ciekawostka pochodzi z nieoczekiwanego połączenia Brutal Legend ze oldschoolowymi grami RPG high fantasy, takimi jak Icewind Dale i Neverwinter Nights.
Reżyser i założyciel studia Tim Schafer powiedział, że po raz pierwszy wyobraził sobie wersję mieczy i magicznej fantazji Brutal Legend po wysłuchaniu Iron Mana z Black Sabbath. „Fantazjonujesz, słuchając muzyki” – powiedział. „Kiedy słuchałem piosenek, wyobrażałem sobie różne sceny”. Okazuje się, że klasyczna fantasy była wówczas w modzie dzięki grom takim jak Icewind Dale, które często cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród ukochanych gier przygodowych, które Schafer tworzył podczas pracy w LucasArts (RIP) w latach 90., a mianowicie z takimi grami jak Grim Fandango .
Zasadniczo pokręcony świat Brutal Legend był środkiem pomiędzy bardziej tradycyjnymi grami fantasy a wyimaginowaną ikonografią heavy metalu, która pojawiała się w umyśle Schafera podczas słuchania Ozzy’ego Osbourne’a. Jednak szukanie inspiracji w nieoczekiwanych miejscach – lub łączenie dwóch nieoczekiwanych rzeczy – nie jest jednak niczym niezwykłym w przypadku studia. W dalszej części bloga, mówiąc o łączeniu elementów RTS z elementami akcji, Schafer powiedział, że często miewa pomysły, które „nie będą pojawiać się w mojej głowie przez lata… potem dwa pomysły zderzą się ze sobą i teraz jest to rzecz.”
„Ludzie cały czas pytają o Brutal Legend”: Tim Schafer twierdzi, że wolałby rozwinąć elementy RTS z 15-letniej gry w potencjalnej kontynuacji.