Gry wyprodukowane w Chinach cieszą się stale rosnącą popularnością na całym świecie, a producent Phantom Blade Zero uważa, że różnice kulturowe działają na ich korzyść.
Po miliardowym sukcesie Black Myth: Wukonga, Phantom Blade Zero to kolejny chiński wojownik widowiskowy, który ma nadzieję na podobny odbiór na całym świecie. To nadchodząca gra akcji kung-fu z niesamowicie szybkim machaniem mieczem przypominającym Sekiro, kosztownymi scenografiami, od których Nathan Drake się zarumienił, i potężnymi bossami – ale pomimo pozornych podobieństw nie jest to kolejna gra typu Souls.
Jednak dyrektor generalny dewelopera S-Game, Liang Qiwei, nie uważa, że gra musi czerpać z bardziej znanych źródeł, aby odnieść sukces wśród graczy z całego świata. W rzeczywistości może być odwrotnie.
Rozmawiam z 4Gracze w wywiadzie przepisanym przez AutomatQiwei zauważa, że Czarny mit: Wukong „miał do pokonania znacznie większą przeszkodę kulturową”, ponieważ zasadniczo stanowił adaptację jednej z najbardziej klasycznych chińskich powieści wszechczasów: Podróży na Zachód, która na papierze mogła prowadzić do „ gracze nie rozumiejący tła kulturowego.”
Qiwei uważa jednak również, że stworzenie gry „wysokiej jakości” może zamienić te różnice kulturowe w „zaletę, a nie wadę”, ponieważ „gracze będą postrzegać nieznane tematy jako coś świeżego”.
„Powodem, dla którego my, chińscy gracze, znamy kulturę Zachodu i Japonii, jest to, że jako punkt wyjścia mieliśmy bardzo zabawne gry z Zachodu i Japonii. Stopniowo się do nich przyzwyczailiśmy” – kontynuuje Qiwei. „Wątpię, czy chińscy gracze na początku wiedzieli dużo o japońskich samurajach i nie sądzę, żeby byli nimi szczególnie zainteresowani. Ale ponieważ było tak wiele dobrych gier na ich temat, teraz są w zasadzie rozpoznawani jako motyw popowy. Zatem Powtarzam, jeśli sama gra jest interesująca, poczucie, że jej tematyka jest obca, może być zaletą, a nie przeszkodą. Myślę, że to bardzo mocny plus, który przyciąga więcej graczy.
Twórcy Phantom Blade Zero dementują twierdzenie, że stwierdził, że „nikt nie potrzebuje” Xboxa i ma nadzieję, że będzie dostępny dla wszystkich.