Dyrektor naczelna Searchlight Katie Goodson-Thomas o tym, jak wyceniono ją za współpracę z filmowcami takimi jak Emerald Fennell: „Nie możemy konkurować z Netfliksem ani Amazonem” — London Film Festival

Searchlight Pictures świętuje w tym roku trzydzieści lat działalności w branży, ale dziś rano podczas wykładu branżowego na Londyńskim Festiwalu Filmowym pracująca w Wielkiej Brytanii dyrektor wykonawczy Katie Goodson-Thomas powiedziała publiczności, że ministudio ma coraz większe trudności w konkurowaniu na rynku w zakresie projektów dzięki do wielkich streamerów.

Goodson-Thomas — który pracował na różnych stanowiskach w Biedne rzeczy studio od 11 lat — został zapytany przez jednego z widzów, czy kiedykolwiek wyceniono firmę na podstawie projektów, które tradycyjnie wspierali ze względu na rosnący wpływ takich firm jak Netflix i Amazon. Długoletni dyrektor natychmiast odpowiedział: „To zdarza się codziennie”.

„Naprawdę tak jest. Nie możemy konkurować z Netfliksem, Amazonem czy Apple. To się po prostu nie stanie” – powiedziała, dodając, że osobiście chciałaby pracować z nowymi filmowcami, takimi jak Emerald Fennell, ale rozmowa z nią całkowicie wykluczyła Searchlight.

„Pracuje nad Wichrowymi wzgórzami, ale nie będziemy mogli dołączyć do tej rozmowy” – Goodson-Thomas powiedział o Fennelu. „Ale uważam, że ona jest niezwykłą reżyserką i chcę, żeby kręcono jej filmy, więc jestem dumny, że powstają przy współpracy z ludźmi, którzy są w stanie zapłacić jej tyle, ile by chciała”.

Goodson-Thomas dodała później, że jej zdaniem Searchlight jest w stanie utrzymać się na stałym poziomie pomimo rosnącego wpływu streamerów dzięki „ludzkościom” i „twarzą w twarz” relacjom z twórcami filmowymi na wszystkich poziomach procesu produkcyjnego.

„Nie sądzę, że istnieje lepszy zespół ds. marketingu dystrybucyjnego. Międzynarodowo lub globalnie” – powiedziała. „Oni pracują bardzo ciężko. Spójrz na biedne rzeczy. Ten film nie był łatwy i po prostu im się podobał. Jestem bardzo dumny z pracy, którą wykonują, ale po prostu nie widzę tego w tych miejscach. ”

Goodson-Thomas powiedziała zgromadzonym na forum branżowym w Londynie, że jej zespół Searchlight składa się z ośmiu osób, z których cztery to prawnicy. Opisała DNA firmy jako „nieamerykańskie i niekorporacyjne”, w którym członkowie zespołu w całej firmie mieli głos niezależnie od stażu pracy.

Dodała, że ​​nie zaszły żadne zmiany w kreatywnym etosie firmy od czasu jej przejęcia przez Disneya w ramach ogromnej umowy z 2017 r. ze swoim byłym rodzicem – Foxem.

„Dają nam całkowitą swobodę twórczą i mamy za sobą tę ogromną siłę napędową” – powiedziała. „Szanują nasz gust i rozumieją, co robimy. To, o czym staliśmy się bardziej świadomi, to marka. Są genialni w kreowaniu marki i sprawili, że jesteśmy tego bardziej świadomi”.

Londyński Festiwal Filmowy potrwa do niedzieli.

Zrodlo