Producent Jamesa Bonda odnotowuje 40% wzrost przychodów; Dyrektor Eurowizji; Edynburg montuje jednostkę uderzeniową klasy robotniczej; „Strictly” Execs Indie – Global Briefs

Producent Jamesa Bonda ogłasza wzrost przychodów o 40%.

EON Productions, znana brytyjska firma producencka stojąca za Jamesem Bondem, odnotowała wzrost przychodów w kolejnym roku bez premiery filmu o agentze 007. Sprzedaż firmy w 2023 r. wyniosła 22,2 mln funtów (29 mln dolarów), co stanowi wzrost o 40% w porównaniu z 15,8 mln funtów w roku poprzednim, dzięki merchandisingowi i innym dochodom. Do przychodów EON na poziomie 235 mln funtów odnotowanych w 2021 r., kiedy firma wypuściła Nie czas umieraćostatnia kolej Daniela Craiga w roli agenta brytyjskich tajnych służb. Jak wynika z wyników opublikowanych w brytyjskiej Izbie Spółek, zyski EON przed opodatkowaniem spadły w ubiegłym roku o 75% do 224 985 funtów. W zgłoszeniu wskazano, że reżyserzy EON, w tym Barbara Broccoli, „koncentrują się na rozwoju” swojego kolejnego filmu, chociaż kolejna część Bonda pozostaje owiana tajemnicą.

Dyrektor Eurowizji mianowany przez EBU

Europejska Unia Nadawców (EBU) mianowała byłego dyrektora ceremonii olimpijskich w Londynie w 2012 r. na dyrektora Konkursu Piosenki Eurowizji. Martin Green wciela się w nowo utworzoną rolę. przez lata kierował kilkoma dużymi wydarzeniami. Eurowizję zawsze kieruje ktoś z nadawcy-gospodarza w kraju, w którym się odbywa, ale Green jest pierwszą osobą, która robi to dla swojego nadzorcy, EBU. Nadzorował zawody, które odbyły się w zeszłym roku w Wielkiej Brytanii, a w przeszłości pracował przy ceremoniach olimpijskich i Igrzyskach Wspólnoty Narodów. „Doświadczenie Martina, myślenie strategiczne i energia twórcza będą nieocenione w konkursie piosenki, gdy będziemy przygotowywać się do wydarzenia w 2025 r. i ewoluować w przyszłość” – powiedział Jean Philip De Tender, dyrektor ds. mediów EBU i zastępca dyrektora generalnego. „Utworzenie tej starszej roli i nominacja Martina odzwierciedlają sposób, w jaki opieramy się na historii i mocnych stronach wyjątkowej platformy, która celebruje siłę muzyki jednoczącej ludzi”. Tegoroczny konkurs odbędzie się w Bazylei w Szwajcarii w dniach 13–15 maja.

Festiwal telewizyjny w Edynburgu montuje jednostkę uderzeniową, aby pomóc przezwyciężyć nierówności klasowe

Festiwal telewizyjny w Edynburgu wymienił osobistości z branży, które wejdą w skład Impact Unit, grupy roboczej ds. równości klasowej i społecznej utworzonej na cześć MacTaggarta Jamesa Grahama. Fundacja charytatywna festiwalu ujawniła, że ​​do grupy należą między innymi szef Banijay UK Patrick Holland, nowy dyrektor ds. rozrywki w BBC Studios Karl Warner i Jackie Myburgh, szef produkcji Apple TV+ w Wielkiej Brytanii i Europie. W sumie są to 24 nazwiska ze świata brytyjskiej telewizji. Grupa powstała w odpowiedzi na Sherwooda pisarza MacTaggarta Grahama, podczas którego kwestionował słabą reprezentację klasy robotniczej w sektorze telewizyjnym. Według fundacji jej zadaniem jest „koordynowanie i wzmacnianie podejścia do równości klasowej i społecznej oraz wyznaczanie kierunków, w jaki sposób uczynić z niej branżę otwartą dla wszystkich”. Do głównej grupy roboczej dołączą także obserwatorzy z The Sutton Trust i British Screen Forum. Działem ds. wpływu będzie kierować Gemma Bradshaw, dyrektor ds. wpływu, co stanowi rozszerzenie jej kompetencji od czasu dołączenia do Fundacji TV w zeszłym roku z One World Media. „Przytłaczająca reakcja na ogłoszenie grupy roboczej pokazała, jak MacTaggart Jamesa Grahama poruszył ludzi” – powiedziała.

Twórcy „Strictly Come Dancing” uruchamiają niezależną produkcję

Grupa byłych Ściśle przyjdź do tańca execs utworzyli nową firmę produkcyjną. Reel Scenes Media zostało założone przez Jonathana Hancocka, który był starszym redaktorem i producentem niezłomnego BBC. Dołączają do niego Georgia North-Coombes i Amy Mcilveen, obie pracowały nad serialem, który jest jednym z największych programów BBC, ale w ciągu ostatnich kilku miesięcy był dotknięty skandalem. Reel Scenes Media „połączy mieszankę różnorodnych głosów, wschodzących talentów i doświadczonych producentów, aby stworzyć nieskryptowane treści, które przemówią do odbiorców na całym świecie” – stwierdzono. Ta niezależna artystka z siedzibą w Brixton w Londynie będzie współpracować z Young Creators UK, pierwszą w Wielkiej Brytanii agencją kreatywną prowadzoną przez młodzież i nakierowaną na wpływ. Hancock powiedział: „Zapotrzebowanie na treści nieskryptowane, które przesuwają granice, rośnie na wszystkich platformach. Wiemy, że na dzisiejszym rynku nadawcy mają duże możliwości wykorzystania większej liczby możliwości w przestrzeni cyfrowej, dotarcia do niedostatecznie obsługiwanych odbiorców i nawiązania jeszcze większej współpracy programowej z markami. To wspaniały czas, aby być na czele tego ruchu.”

Zrodlo