Metafora: ReFantasiaReżyser przyznał, że nie interesują go ani nie są podekscytowane grami, które „wyglądają, jakby zostały zaprojektowane przez grupę ludzi z zarządu dyrektora generalnego”, czego być może można się spodziewać po twórcy tak wielu charakterystycznych gier JRPG.
Katsura Hashino pracuje w firmie Atlus od około 30 lat, a jego najnowszy wkład reżyserski w metaforę fantasy JRPG: ReFantazio jest jednym z wielu. Wcześniej odpowiadał za Personę 3, 4 i 5, grę logiczną Catherine i nie tylko. Mówię w nowym wywiad z IGN-empowiedział trochę więcej o tym, jakie gry motywują go i inspirują do samodzielnego tworzenia nowych rzeczy, i wygląda na to, że darzył innych twórców ogromnym podziwem.
„Mam wrażenie, że jeśli masz te niezwykle dopracowane gry, które wyglądają, jakby zostały zaprojektowane przez grupę ludzi w sali konferencyjnej dyrektora generalnego, to mnie tak naprawdę nie ekscytuje – tak naprawdę mnie to nie interesuje” – wyjaśnia Hashino. „Ale kiedy widzę tego rodzaju gry [which reveal a little about the people that made them]to naprawdę napełnia mnie motywacją do dalszego rozwoju.”
Dodaje, że widok artystów i twórców, którzy „mieli coś, co naprawdę chcieli powiedzieć”, ostatecznie „czerpie całą moją inspirację”, a także „motywację do dalszego bycia kreatywnym”. Chociaż nie podaje żadnych konkretnych przykładów, patrząc na prace Hashino, widać, że nieustannie szuka nieszablonowych rozwiązań.
W niedawnym wywiadzie dla podcastu Xbox Hashino opowiada o tym, jak zespół spojrzał na „tradycyjną kulturę fantasy”, w tym na Władcę Pierścieni, kiedy zaczął pracować nad Metaphor: ReFantazio, zanim „wyrzucił wszystkie nasze pomysły” „brakowałoby mu oryginalności, która nas definiuje”. To dążenie do oryginalności jest prawdopodobnie dokładnie tym, o czym mówi Hashino w najnowszym wywiadzie dla IGN i można śmiało powiedzieć, że w jego dotychczasowych pracach wyraźnie się to sprawdziło.
Koniecznie sprawdź nasze Metafora: recenzja ReFantazio aby dowiedzieć się dlaczego tak jest już stał się tak ogromnym sukcesem dla Atlusa.