Metafora: ReFantasia wyznacza początek zupełnie nowego tytułu od Studio Zero firmy Atlus, ale nowy JRPG z pewnością podąża śladami Osoba serii, jeśli chodzi o jej długość i samą głębię historii.
W niedawnym wywiadzie dla Xbox legendarny reżyser i producent Katsura Hashino przyznaje, że Metaphor: ReFantazio to „gra dość obszerna”. Według lidera twórcy „naprawdę mieli nadzieję, że gra będzie bardzo ekscytująca”. jak długo to trwa – około 80 do 90 godzin. „Nie chcieliśmy zanudzać naszych graczy, utrzymując grę bez zmian przez cały czas”. Dlatego też w tej historii jest mnóstwo „zwrotów akcji” – mówi Hashino.
„Zanim ukończysz grę, co zajmie sporo czasu – jest to dość obszerna gra – staraliśmy się nadal zaskakiwać naszych graczy zarówno systemem, jak i zwrotami akcji bierze.” Jako osoba, która spędziła już w grze dobre kilka godzin, twierdzę, że twórcom z pewnością się to udało – a nasza Metafora: recenzja ReFantazio wyjaśnia, jak im się to udało.
Imponujący rozmiar JRPG to nie jedyna cecha przypominająca inne ukochane tytuły Atlusa. Pożycza Kultowy system kalendarza Personyco oznacza, że gracze mogą łatwo stracić prawie 100 godzin w grze, robiąc wszystko, od spędzania dni w lochach po nocne zwiedzanie miasta. Ogólnie można powiedzieć, że Metaphor: ReFantazio sprawia takie wrażenie zarówno jest, jak i nie jest grą Persona – w najlepszy, możliwie najbardziej studyjny sposób.
Władca Pierścieni początkowo zainspirował Metaphor: ReFantazio, zanim Atlus „wyrzucił” wszystkie swoje badania fantasy, aby zachować „oryginalność, która nas definiuje”