Jestem bardzo zirytowany: Glen Powells Twisters CGI otrzymuje niemal idealną recenzję od artystów zajmujących się efektami wizualnymi (minus 1 rażący problem)

Film o katastrofie naturalnej Glena Powella Twistery nie tylko pobił rekordy kasowe w swoim gatunku, ale także zebrał entuzjastyczne recenzje od artystów VFX z Corridor Crew. Prawie podwajając przewidywaną sprzedaż biletów w weekend w lipcu tego roku, debiutancka kontynuacja, która zarobiła 81 milionów dolarów w weekend, byłaby najwyższym w historii krajowym otwarciem filmu o katastrofie naturalnej i obaliła poprzedniego rekordzistę, film z 2004 roku. Pojutrze. Następny Twistery sukcesem kasowym, oficjalne daty premiery Blu-ray i DVD zaplanowano na 22 października 2024 r.

Przed nadchodzącą fizyczną premierą filmu na nośnikach Twistery stał się tematem najnowszego odcinka Załoga Korytarzaserii „Artyści VFX Reagują”. Chwalimy pracę domu efektów wizualnych Industrial Light & Magicgrupa rozpoczyna komentarz od sekwencji przedstawiającej wiele tornad przedzierających się przez rafinerię ropy naftowej z ognistymi skutkami, a następnie przechodzi do gigantycznego tornada F5 przedstawionego w kulminacyjnym momencie filmu.

Pomimo zachwytów nad filmem „niesamowity” Efekty CGI, grupa rzeczywiście wykorzystała problem z decyzjami redakcyjnymi o zbyt wczesnym odcięciu wielu ujęć VFX zamiast pozwalać lepiej przyjrzeć się gotowym renderom. Sam Gorski, na który po raz pierwszy zwrócił uwagę Niko Pueringer podczas sekwencji w rafinerii, później ubolewał nad decyzją o odcięciu klimatycznego ujęcia z finału, gdy „jak szturchnięcie w gałkę oczną”. Sprawdź, co Pueringer i grupa powiedzieli w cytacie i filmie poniżej:

Mam zastrzeżenia i nie chodzi tu o efekty wizualne. W 100% chodzi o montaż i kierunek. Widzę te piękne, piękne rendery i to ucina. Na przykład: „O tak, chcę zobaczyć więcej… och, to zostało ucięte”. OK, ta ciężarówka jest fajna, ale to gigantyczne tornado w tle jest fajne, ale to jest w rogu i tak się dzieje, ujęcie za ujęciem.

Sequel nie był ograniczony ograniczeniami technicznymi oryginalnego filmu

Pomimo rosnącej frustracji Twistery decyzji o odcięciu obszernych ujęć z efektami wizualnymi, Pueringer przyznaje również, że tornada nadchodzą Twistery i oryginał z 1996 r Tornado często nazywane są „potwór w filmie o potworach.” W związku z tym decyzja reżysera, aby nie pokazywać zbyt wielu niszczycielskich zjawisk pogodowych, ma sens, jeśli spojrzeć na nią przez pryzmat narracji.

Powiązany

10 oryginalnych postaci z filmu Twisters 2 z 1996 roku, które wciąż mogą powrócić

Wraz z sukcesem Twisters może powstać kontynuacja, co oznacza, że ​​film musi w końcu przywrócić postacie z oryginału z 1996 roku.

Jednakże, Twistery reżyser Lee Isaac Chung miał ogromną przewagę techniczną w kształtowaniu swojego filmu, w przeciwieństwie do oryginału Tornado reżyser Jan de Bont. Chociaż w filmie de Bonta również wykorzystano efekty CGI, technologia ta była wówczas jeszcze w powijakach i zamiast tego uzyskano w praktyce wiele ujęć z efektami. Kiedy pracujesz dalej Twistery został ogłoszony po raz pierwszy, de Bont zauważył nawet, że wiele efektów pogodowych w jego filmie powstało poprzez rzucanie prawdziwym lodem i przedmiotami z helikopterów. W związku z tym ówczesne ograniczenia efektów wizualnych często wymagały unikania pokazywania zbyt dużej ilości rzeczywistych tornad.

Tymczasem, jak zauważył Corridor Crew, Ujęcia z efektami wizualnymi, do których ILM był w stanie wyprodukować Twistery były niemal bez zarzutu, i Chung nie byłby ograniczony tymi samymi ograniczeniami technicznymi, co jego poprzednik. Dlatego jego decyzja, aby nie ujawniać zbyt wielu tornad, miałaby w dużej mierze charakter artystyczny.

Ludzie wciąż stanowią największą część każdego filmu katastroficznego

Twisters Bliźniacze tornada w oddali

Porównanie Pueringera Tornado I Twistery do klasycznego filmu o potworach to całkiem wnikliwa obserwacja, pomimo jego nalegania, aby zobaczyć więcej gotowych ujęć CGI. Najważniejszym aspektem budowania napięcia w każdym filmie o potworach nie jest sam potwór, ale obserwowanie, jak postacie ludzkie reagują na obecność potwora. Podobnie gigantyczne tornado renderowane CGI może wydawać się przerażające, ale prawdziwe niebezpieczeństwo wyraża się jedynie poprzez reakcje bohaterów umieszczone na jego drodze.

Jako artyści efektów wizualnych członkowie Corridor Crew mogą ubolewać nad decyzjami redakcyjnymi, które spowodowały cięcie Twistery prawie bezbłędne ujęcia CGI, krótkie, ale pięknie wykonane CGI tak naprawdę ma tylko wspierać historię. W związku z tym Chung ostatecznie podjął właściwą decyzję, aby nadal wracać do reakcji swoich bohaterów, zamiast próbować uczynić z tornad CGI gwiazdy filmu.

Źródło: Załoga Korytarza

Zrodlo