To są recenzje filmowe Eduardo Casanovy z najwybitniejszych premier.
BIAŁE SKRZYDŁA
Z nazistowskim ludobójstwem w tle, wszechstronny reżyser Marc Forster (Finding Neverland, Latawce na niebie, World War Z, Najgorszy sąsiad na świecie) po raz kolejny udowadnia, że jest rzemieślnikiem gwarancji. Film oparty jest na popularnej powieści pisarza RJ Palacio, pt. należący do sagi Cudów i który został zaadaptowany przez Marka Bombacka (The Envoy). Jego kinematograficzna transpozycja dobrze równoważy dramat, napięcie i romans. Potrafi zamrugać oczami opinii publicznej nie przestając werbalizować niektórych silne przesłania antywojenne i szczególnie potrzebne w tym czasie.
BŁYSKA
Aragoński reżyser Pilar Palomero (The Girls, The Motherly) podpisuje dzieło, które można uznać za jego najbardziej intymne, ludzkie i głębokie dzieło. Spróbuj rzucić światło na nieodwracalną podróż ku śmierci i dostarcza lektur uniwersalnych, a także otwarcie witalistycznych. Błyski, w których tytułowe punkty pojawiają się przelotnie, aż w końcowych momentach nabiorą pełnego sensu, dopełniając w ten sposób emocjonalne przesłanie tej historii. Wykorzystuje i podnosi zalety adaptowanej historii autorstwa Gipuzkoańskiego pisarza Eidera Rodrígueza, zawartej w wielokrotnie nagradzanej antologii A Too Big Heart (2017). Oprócz, obsada wyraża wdzięczną bliskość która od początku zachęca nas do empatii.