Destry Allyn Spielberg opowiada o debiucie fabularnym „Proszę nie karmić dzieci”, dlaczego Hollywood powinno obsadzić nowe twarze i kolejne kroki: „Chcę rozpocząć karierę — mam dość oglądania filmów, w których brakuje młodych talentów”

Rozpoczynając karierę filmowca, Destry Allyn Spielberg jest gotowa wstrząsnąć systemem Hollywood. Od dawna zaintrygowana wzniosłą przestrzenią gatunkową, teraz zamierza wypuścić swój debiutancki film fabularny Proszę nie karmić dzieci w piątek na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Sitges.

Projekt, którym kieruje Opactwo DowntonS Michelle Dockery i Złamanie BadaGiancarlo Esposito opowiada o gangu sierot, które podróżują na południe w poszukiwaniu nowego życia po wybuchu wirusa, który dziesiątkuje dorosłą populację kraju, by znaleźć się na łasce psychotycznej kobiety, która skrywa niebezpieczny sekret .

Kiedy przyszło do obsadzenia tej grupy młodych ludzi, Spielberg współpracował ze znaną reżyserką castingu Anne McCarthy (Przywoływanie) w celu pozyskania do zespołu świeżych, młodych aktorów.

„Moim celem było pozyskanie jak największej liczby nowych twarzy – to w pewnym sensie mój cel jako reżysera na przyszłość” – mówi. „Chcę rozpocząć karierę. Mam dość oglądania filmów, w których brakuje młodych talentów. Jest tak wielu młodych i utalentowanych aktorów, których nie widać. Uważam, że cały ten system to bzdury i nie rozumiem, dlaczego ta branża jest tak ekskluzywna. To głupie.”

Zoe Colletti (Tylko morderstwa w budynku), dziekan Scott Vazquez (Transformers: Bunt Bestii), Vernona Davisa (Rydwan), Emmy Meisel (Amerykański horror: 1984), Andrew Liner (Akademia Wampirów), Reagan Alija (Żelazne Serce) i Joshuaha Melnicka (Święty X) uzupełniają obsadę niskobudżetowego niezależnego projektu, którego producentami są Jason Dubin i jego Perry Street Films, Josh Kesselman, Michael Hagerty, Bill Kenwright i Daniel Ryniker. Altitude zajmuje się międzynarodową sprzedażą tytułu, a WME Independent reprezentuje prawa w Ameryce Północnej.

„Mieliśmy doskonały film dla zespołu z nowymi twarzami, więc bardzo zależało nam na zatrudnieniu jak największej liczby osób” – mówi. „Miałem szczęście, że znalazłem tę obsadę”.

Praca z Dockery była również pozytywnym doświadczeniem dla reżyserki: „Michelle była niezwykle pokorna i chętna do próbowania różnych rzeczy – wspiera Cię i naprawdę ma głos w branży, jeśli chodzi o wspieranie kobiet”.

Zmagamy się z przestrzenią niezależną

Kiedy Spielberg po raz pierwszy przeczytał scenariusz Paula Bertino Proszę nie karmić dzieciwiedziała, że ​​ten projekt będzie idealnie pasował do jej debiutu reżyserskiego. Za swój film krótkometrażowy przygotowywała się do zdobycia nagrody dla najlepszego thrillera na Festiwalu Filmów Kobiet Miasto Aniołów w 2022 r. Pozwól mi iść właściwą drogą i niedawno podpisała kontrakt z WME, kiedy ją przedstawiono Proszę nie karmić dzieci.

Wschodzący reżyser, którego ojcem jest Bajkownika Pierwotnie oczekiwano, że reżyserka Steven Spielberg zadebiutuje scenariuszem Czarnej listy Ryana Hoopera na rok 2021 Czterech zabójców (i pogrzeb)projektu, do którego nie jest już przywiązana, ale ostatecznie wciągnęło ją zrobienie czegoś więcej w przestrzeni gatunkowej.

„Proszę nie karmić dzieci”

„To była najszybsza lektura ze wszystkich scenariuszy, jakie widziałam, bardzo wciągająca i świetnie przewracająca strony” – mówi o Proszę nie karmić dzieci. „Po prostu miałem przeczucie, że to ten właściwy. Od razu rzucił mi się w oczy tytuł scenariusza, a fakt, że tytuł może sprawić, że zapragnę coś przeczytać, był po prostu wspaniały”.

Dodaje: „Kiedy dorastałam, bardzo lubiłam filmy psychologiczne, a ten film bardziej przypomina thriller psychologiczny niż horror. To jest jak Goonie spotyka Dzieci mężczyzn.”

Każdy niezależny film jest pełen wyzwań i Proszę nie karmić dzieci nie był wyjątkiem. Niskobudżetowy film spotkał się z pewnymi trudnościami w finansowaniu, co ostatecznie oznaczało opóźnienie projektu z kwietnia 2023 r. na październik i listopad 2023 r., co znalazło się w środku podwójnych strajków scenarzystów i aktorów. Na szczęście projekt otrzymał zgodę na filmowanie i ostatecznie zdjęcia dobiegły końca, które trwały 18 dni w Santa Fe w Nowym Meksyku. To było doświadczenie, mówi Spielberg, które zachęciło ją do pracy w przestrzeni niezależnej.

„Nakręcenie tego filmu było dużym wyzwaniem, ale było to doświadczenie, które prawie sprawiło, że nie chciałem opuszczać przestrzeni gatunku niezależnego, ponieważ podobało mi się to wyzwanie” – mówi Spielberg. „Poczucie spełnienia jest wspaniałe, a kiedy ludzie w ciebie wierzą i spotykasz ludzi, z którymi, miejmy nadzieję, chcesz pracować na zawsze, jest to niesamowite”.

Kontynuuje: „Było wiele wzlotów i upadków. Myślę, że podołałem każdemu wyzwaniu, jakie wiąże się z tworzeniem filmu niezależnego – nie mówiąc już o filmie – wszystko w jednym. I jestem za to naprawdę wdzięczny, bo gdyby cały proces przebiegł gładko – a nawiasem mówiąc, żaden film taki nie jest, wszystkie stanowią wyzwanie – nie byłbym przygotowany na następny”.

Przyznaje, że praca podczas strajków była „bardzo emocjonalnym” przeżyciem dla obsady i ekipy na planie. „To nas zjednoczyło i sprawiło, że środowisko pracy było zdrowe i przyjemne. Poczuliśmy, że wszyscy jesteśmy w tym razem” – mówi. „Nie było miejsca na obwinianie kogokolwiek za to i tamto. To było dla mnie bardzo ważne – zestaw musiał być nietoksyczny.”

Kierowanie krokami

Spielberg, która ma doświadczenie w fotografii, pracowała wcześniej jako aktorka w filmach takich jak Pizza Lukrecyjna i odcinek miniserialu Wiem, że to wiele prawdyale kiedy wyreżyserowała swój film krótkometrażowy, szybko zdała sobie sprawę, że zamiast grać, chce zająć się reżyserią.

„To miało większy sens dla mojego mózgu i tego, jak wizualnie wyobrażam sobie rzeczy za pomocą kolorów i scenografii” – mówi. „Uwielbiałem wykazać się większą kreatywnością przy ujęciach i myślę, że kiedy wkroczysz w przestrzeń gatunkową, zyskasz tego więcej. Kiedy jesteś w przestrzeni teatralnej, jest ona trochę bardziej zrównoważona i ma dużo więcej feng shui.

Kiedy dorastała, pamięta, jak wraz z ojcem słuchała CineMagic firmy SirusXM – nieistniejącej już stacji, która odtwarzała muzykę filmową, muzykę źródłową i dialogi ze ścieżek dźwiękowych filmów. To właśnie na tej stacji po raz pierwszy poczuła smak filmu, który stał się jej ulubionym filmem Lśnienie.

„Pewnego dnia jechaliśmy i słuchaliśmy tego, a oni mieli włączony fragment Lśnienie i pamiętam, jak tego słuchałem i słyszałem klasyczny „Red Rum, Red Rum”, a jego dźwięk i ścieżka dźwiękowa po prostu mnie urzekły. Miałem na jego punkcie obsesję, ale byłem za młody, żeby go oglądać.

Kiedy to oglądała, gdy była starsza, podobnie jak dokument Pokój 237Spielberg mówi: „to całkowicie zmieniło mój świat”.

„Uwielbiam to, że Kubrick lubił pieprzyć się z publicznością i lubił wskazywać rzeczy, które nie miały nic wspólnego z faktyczną historią, wszystkimi ukrytymi przesłaniami filmu i wszystkimi spiskami wokół niego” – mówi . „Pomyślałem, że jeśli mam kiedykolwiek nakręcić film, to chcę, żeby ludzie potem o tym mówili. Jak więc mam to zrobić?”

Uwielbia to imię Proszę nie karmić dzieci i porównuje to do tabliczek z napisem „Proszę nie karmić zwierząt”, co, jej zdaniem, oznacza, że ​​widzowie będą chcieli więcej, gdy przyjdą obejrzeć film.

TORONTO, ONTARIO – 10 WRZEŚNIA: Destry Allyn Spielberg na premierze „Fabelmanów” podczas Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Toronto 2022 w Princess of Wales Theatre 10 września 2022 r. w Toronto, Ontario. (Zdjęcie: Amanda Edwards/Getty Images)

Amanda Edwards/Getty Images

Więzy rodzinne

Spielberg doskonale zdaje sobie sprawę, że posiadanie za ojca jednego z najbardziej płodnych i najbardziej chwalonych reżyserów na świecie przyniesie jej zarówno korzyści, jak i przeszkody, gdy zacznie zdobywać sławę w reżyserskim świecie.

„Myślę, że jestem bardzo szczęśliwa, że ​​mam go za tatę” – mówi. „Nazwa sama w sobie ma swoje zalety – jest błogosławieństwem i przekleństwem. Ale muszę pamiętać, że mogę wyrobić sobie markę. Potrafię sam udowodnić swój talent. Ale ostatecznie zawsze będę Spielbergiem i muszę się z tym pogodzić”.

„Nieświadomie bycie na planie filmowym, gdy byłam dzieckiem, było moją szkołą filmową, za co jestem mu naprawdę wdzięczna” – dodaje. „Myślę, że wiem tyle, ile wiem i mam dzięki temu instynkt, więc jestem naprawdę wdzięczny za to, jak bardzo mnie wspiera”.

Przyznaje, że pokazała ojcu drugą i szorstką wersję Proszę nie karmić dzieci – mniej na notatki, a więcej z ekscytacji. „Nigdy więcej tego nie zrobię” – żartuje. „Myślę, że był zdenerwowany i myślał, że to nie zadziała, ale kiedy zobaczył ostatnie cięcie, mocno mnie uściskał i zdjął mi duży ciężar z ramion”.

Następnie Spielberg jest obecnie na bardzo wczesnym etapie swojego kolejnego projektu reżyserskiego Proszę nie karmić dzieci z aktorem Melnickiem i chociaż nie może wiele ujawnić, mówi Deadline, że jest to tajemnica morderstwa. „Prawdopodobnie jest też trzeci projekt” – przyznaje. „Nie mogę wiele powiedzieć, ale będzie wspaniale i będę zajęty”.

Ale kiedy była gotowa odsłonić, Proszę nie karmić dzieci przed widzami w Sitges jest dumna z lekcji, których nauczyła się podczas swojego debiutanckiego filmu fabularnego. „Starałam się współpracować jak tylko mogłam i starałam się, żeby wszystko było pozytywne – nawet w najcięższe dni, a czasem było to trudne” – przyznaje. „Masz do czynienia z wieloma różnymi postaciami i musisz wiedzieć, jak postawić stopę, być szefem, a następnie pozwolić sobie na te chwile. Ale trzeba też wybaczyć i zapomnieć oraz kontynuować współpracę i wspólnie stawiać czoła wyzwaniom – środowisko pracy jest naprawdę ważne”.

Spielberg dodaje: „I to musi być zabawne. Jeśli tylko ja dobrze się bawię i cieszę się z tego procesu, to robię to źle”.

Zrodlo