Nexon, twórca i wydawca gier MMO takich jak Pierwszy potomeknie polega na potencjalnym zysku gry, aby zapewnić jej sukces – zamiast tego, pracując nad nowymi tytułami, firma bierze pod uwagę „surowe głosy użytkowników”.
Jak podano i przetłumaczono przez Automatw niedawnym wywiadzie dyrektor generalny Nexon, Yong-hyun Park, opisuje, dlaczego opinie są cenne 4Gracz. Zapytany, jak studio ocenia potencjalne gry, Park ujawnia proces, który opiera się na bezpośrednich opiniach użytkowników, a nie na analizie danych rynkowych czy prognozach zysków – częściowo wynika to z braku wcześniejszych, solidnych przykładów podobnych wydań, do których można by się odwołać. przynajmniej w Korei Południowej.
„Jeśli jest to gra MMORPG, możemy z grubsza wyobrazić sobie, jak będzie działać” – stwierdza Park. „Jednak jeśli chodzi o tytuły takie jak Blue Archive czy The First Descendant, ani moja firma, ani ja osobiście nie mamy doświadczenia w tworzeniu i wypuszczaniu takich gier na rynek, a nawet w Korei tego typu gry do tej pory prawie nie powstawały. ” Biorąc pod uwagę ten brak danych, Nexon woli „prowadzić projekty” bez określonej prognozy wyników.
Zdaniem Park dotyczy to procesu produkcyjnego firmy nawet w przypadku tytułów, które kosztują 70 milionów dolarów lub więcej. Brak istniejących danych nie jest jedynym powodem – po prostu nie ufa liczbom, próbując ocenić potencjalny sukces gry. Zamiast tego woli zwracać uwagę na „surowe głosy użytkowników”. „Praca wstecz w oparciu o zysk, jaki chcesz osiągnąć dzięki swojej grze, w przeszłości działała dobrze, gdy koszty produkcji były niskie”.
Jednak teraz, gdy koszty rozwoju „stopniowo rosną” i „mogą się kumulować błędy w liczbach”, mówi Park, „może się okazać, że gra zacznie się rozpadać w momencie premiery”. Dlatego uważa, że „skupianie się na opiniach użytkowników jest obecnie najbardziej niezawodną metodą”. Nexon „może nie wiedzieć, ile pieniędzy możemy zarobić, tworząc określoną grę, ale możemy wyczuć, jaki rodzaj gry uszczęśliwi użytkowników”.
Dlatego firma decyduje się testować gry z graczami „nawet w trakcie tworzenia i zbierać opinie”. Te opinie mogą nie zapewniać programistom bezpośrednich danych na temat liczby pobrań lub zakupów, jakich mogą się spodziewać, ale w ten sposób mogą „dowiedzieć się, czy użytkownicy chcieliby zagrać w naszą grę i do niej wrócić, a my decydujemy się wierzyć, że w tym i uciekaj z tym.”
Sprawdź niektóre z najlepsze gry MMORPG dostępne do gry już teraz.