Disney+ uruchamia codzienny dramat „Powrót do Las Sabinas”: „Robimy coś, o czym nikt nie myślał, że można zrobić na platformie streamingowej”

EKSKLUZYWNY: Wraz z premierą Disney+ położył duży nacisk na codzienne dramaty Powrót do Las Sabinas.

Pierwsze pięć części ukazało się dzisiaj w Hiszpanii, a także w Disney+ na całym świecie i Hulu w USA. Pozostałe 65 części zostanie usuniętych w ciągu tygodnia, a nowe odcinki będą wydawane w dni powszednie. Mydlane codzienne dramaty i telenowele poruszają tarczą w różnych obszarach świata telewizji, ale… Powrót do Las Sabinaswyprodukowany przez Diagonal i zamówiony przez Disney+ w Hiszpanii, to pierwszy tego rodzaju serial w przestrzeni dramatów codziennych, stworzony dla dużego streamera działającego na zasadzie subskrypcji.

Wczoraj, w przeddzień premiery, szefowa programu Disney+ Sofía Fábregas, twórczyni i showrunnerka Eulàlia Carillo oraz reżyser Jordi Frades wskazali Deadline na temat głośnego projektu.

„Powiedzieliśmy: «Nikt nie transmituje codziennego programu»” – mówi Fábregas, wiceprezes ds. produkcji oryginalnej w Disney+ w Hiszpanii, zapytany o początki Powrót do Las Sabinas. „ [daily drama] sam model nie jest nowy. Nie wymyślamy tego, ale robimy coś, o czym nikt nie myślał, że można zrobić na platformie streamingowej.

Uruchomiwszy platformę po swoich odpowiednikach z SVOD w Hiszpanii, Disney+ potrzebował treści, które by go wyróżniały. Strategia była dwojaka: współpraca z uznanymi reżyserami i twórcami filmowymi, którzy wcześniej nie tworzyli telewizji, takimi jak Clara Roquet (Wolność) i Javiera Fessera (Camino); i przenieść się do codziennej przestrzeni melodramatów, dotychczas zarezerwowanej dla darmowych widzów telewizyjnych.

„Nie potwierdzono jeszcze, czy odniesie to sukces, czy nie, ale Disney był skłonny zaryzykować, aby być pierwszym z czymś, co zostało już ustalone, ale ponieważ nikt tego nie próbował [in streaming]również bardzo nowy” – mówi Fábregas. „Chcieliśmy wykorzystać coś, do czego publiczność była przyzwyczajona, i umieścić to w nieoczekiwanym miejscu”.

Soczewka diagonalna

Banijay’s Diagonal nakręcił w Hiszpanii wiele dramatów codziennych, m.in Miłość w trudnych czasach (Miłość w trudnych czasach). Tym razem wyzwaniem dla producenta było stworzenie czegoś, co wydawałoby się premium, ale rozciągałoby się na 70 odcinków. Poszły plany zdjęciowe zwykle widywane w takich programach, ponieważ zdjęcia w plenerze odbywały się w Barcelonie i okolicach. Zwykły harmonogram kręcenia dramatu codziennego, obejmujący jeden odcinek dziennie, również został wydłużony, aby dać zespołowi dwa i pół na część – co wciąż daje kary za 22 strony scenariusza każdego dnia. Program miał również dwukrotnie dłuższy czas postu niż zwykły codzienny dramat.

Zebrał się doświadczony zespół. Nad filmem pracował reżyser Frades Poblenoujeden z pierwszych codziennych seriali emitowanych w hiszpańskiej telewizji około 30 lat temu. Twórca i showrunner Carillo ma podobne doświadczenie, co potwierdza napisy końcowe Marzenia o wolności i wiele innych seriali.

Lokalizacja pędów i wydłużony harmonogram dają Powrót do Las Sabinas inny smak niż inne codzienne dramaty, mówi Carillo. „Historia wymagała całego tego krajobrazu i tych lokalizacji. To nie jest to, do czego jesteśmy przyzwyczajeni w przypadku codziennych występów w Hiszpanii. Mieliśmy więcej czasu – pisaliśmy prawie dwa lata”.

Disney+

Powrót do Las Sabinas ma tematy uwielbiane przez fanów dramatów codziennych, jak pokazuje streszczenie: Po wielu latach rozłąki siostry Molina otrzymują telefon, który zmusza je do powrotu do rodzinnego miasta Manterana, aby zająć się problemami zdrowotnymi ojca. Ten nieoczekiwany powrót oznacza ponowne spotkanie z życiem i miłością, o których próbowali zapomnieć. Osiedleni w rodzinnej posiadłości Las Sabinas, muszą stawić czoła sekretom z przeszłości, które odmienią ich życie.

Sztuka polegała na zachowaniu elementów, które uwielbiają widzowie, ale zastosowaniu wykończenia premium. Frades mówi: „Nie chcieliśmy bardzo, bardzo różnej fabuły. Chcemy, aby ludzie odnaleźli miłość, pasję, dramat, komedię i wszystko, co im się podoba w codziennym programie, ale może z niewielkim ulepszeniem”.

Elementy thrillera zostały dobrane tak, aby zapewnić klimat bardziej premium, ale w istocie chodzi o życie, miłość i rodzinę. „Zaczyna się, jak każda inna fikcja, od pytania: Co byłbyś skłonny wybaczyć?” – mówi Carillo. „Serial opowiada o przebaczeniu i drugiej szansie. To także opowieść o pierwszej miłości i jej wpływie na nasze życie, a także o nowych miłościach i o tym, jak odnajdujemy miłość, nawet jeśli się jej nie spodziewamy.

Frades chciał przywołać wspomnienia z przeszłości w niektórych częściach historii. „Poczułem nostalgię, coś jak podróż w czasie do tych lat, kiedy bawiłeś się w lesie, czułeś zapach trawy i odnalazłeś swoją pierwszą miłość. Wszystko jest takie czyste, ale dzieje się coś, co wszystko zmienia [in the series]. Na tym właśnie polega tragedia naszej historii. To bardzo piękna pierwsza miłość, ale mamy tragedię, która sprawia, że ​​to się rozpada.

Zespół obiecuje, że widzowie inwestujący czas w 70 odcinków zostaną nagrodzeni satysfakcjonującym zakończeniem. Nie ma żadnych niezdarnych prób pozostawienia drzwi otwartych na drugi sezon. Tymczasem Fábregas twierdzi, że tak, na jej biurku znajdują się inne pomysły na codzienne dramaty, gdyby ten wystartował.

Zakłady na codzienny dramat

Powrót do Las Sabinas zostało po raz pierwszy ogłoszone podczas sesji moderowanej przez Deadline w Series Mania. W zeszłym tygodniu w dalszym ciągu wywoływał szum branżowy w Iberseries & Industria Platina w Madrycie. Podczas tego wydarzenia wiele mówiło się o Hiszpanii jako o centrum globalnych treści oraz o tym, jak dotrzeć na rynki międzynarodowe za pomocą hiszpańskojęzycznej oferty.

Nowy program Disney+ będzie dostępny na całym świecie. Oczywiście Fábregas pragnie lokalnego sukcesu, który ma zasięg globalny. W tym kryje się szczególna ambicja stworzenia znaczącego połączenia między Hiszpanią a Ameryką Łacińską. „Porozumiewamy się tym samym językiem, ale wciąż nie ma programu, który naprawdę sprawdzałby się na obu rynkach. Chciałabym mieć taki, który przemówi do całej latynoskiej publiczności” – mówi.

Szef programowy Disney+ Spain twierdzi, że serial nie jest eksperymentem. „Powiedziałabym, że to zakład i zobaczymy, czy wygramy” – zauważa. „To zakład, ponieważ jeszcze tego nie zrobiliśmy, ani my, ani inni streamerzy. Programujemy przeciwko innym streamerom.”

Jeśli ten zakład się opłaci, ten program może utorować drogę nowemu typowi oryginału na SVOD. „Czy to mogłoby zmienić zasady? Potencjalnie tak. Być może za pięć lat wszyscy streamerzy będą mieli takie programy” – mówi Fábregas.

Zrodlo